1e echo gehad, onduidelijk/onzeker beeld...

Hoi iedereen,

Paar weekjes terug had ik gepost over het feit dat ik zwanger ben, maar nog onzeker was over de termijn ivm onregelmatige cyclus...
Nu had ik vanmorgen een 1e echo met als doel een inschatting te maken hoe ver ik zou zijn...
Helaas helaas kon ze niets garanderen...de inwendige echo kreeg mn baarmoeder niet goed in beels, dus het werd toch 'gewoon' een uitwendige. En die echo liet alleen een zwarte ruimte zien.
Nu vertelde ze dat het waarschijnlijk OF nog te vroeg was, OF mogelijk een leeg vruchtzakje. Nu moet ik over twee weken weer terug komen, en dat duurt zo lang :(
We zijn redelijk positief ingesteld, en ik denk dat ik idd nog erg vroeg ben, echter waren de testen zo verschrikkelijk positief dat de hoeveelheid HCG deed vermoeden dat het al zeven weken zou zijn...
Hebben er meer dames ervaring met een onduidelijke/onzekere 1e echo?

Groetjes Linda
 
Erg vervelend om te horen, vooral die onzekerheid is gewoon heel erg. Ik heb dit zelf niet gehad, maar wil je wel heel veel succes wensen.
 
hoihoi

ik heb dit ook gehad :) en ondertussen nu ruim 9 weken zwanger..is ook niet heeeel lang..maar ben wel zwanger..

ik had geloof ik ook op je vorige verhaal gereageerd...bij mij was t ook onduidelijk hoe of wat 25jan 1e dag van laatsdte menstruatie..dus t had zo maar kunnen zijn dat ik 8 weken zwanger was...in die week ook een echo gekregen voor termijnbapaling..zeg maar..

er was nog niks te zien..VK heeft 2/3 keer gezegd...hmmmmz dit is toch echt de baarmoeder..inwendig en uitwending gehad..beide niks te zien...2 weken later leek alls goed te zijn :) er leek zelfs al een hartactie te zijn, toen zei de echo 5 weken...2 weken later ben ik weer geweest toen gaf de echo aan, 8weken..dus een week "vooruit" gezet..

ik begrijp dus heel goed je onzekerheid..maar t hoeft dus niks te betekenen als je nu nog niks ziet..

xxx hilmar
 
Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad, en zit ongeveer op 5 weken. De verloskundige zei dat het vruchtje veels te klein is voor 5 weken, en ook was er geen hartactiviteit. Ze zei dat het er niet positief uitzag en ik heb daarna ook meteen bloed geprikt voor mn Hcg waardes. Hiervan hoor ik binnen een half uur de uitslag.. Ik ben heel erg verdrietig. Kan het zijn dat het toch nog goed komt? ookal is het vruchtje nog erg klein? En het hartje hoeft toch nog niet te kloppen?...

Liefs , een verdrietige zwangere vrouw.
 
ik denk dat t heust goed kan komen hoor...een "echte" hartactiviteid zie je vaak pas met 6 weken ofzo...iig duidelijk...
bij mij was t dan wel 5 weken...maarrrrr t was idd nog heel klein..en t LEEK op hartactie...dus ze zei..volgens mij is dat t..maar durf t niet met zekerheid te zeggen..maar omdat ik 2 weken daarna wel hartactie had..ben ik ervan uit gegaan..dat er idd hartactie was toen...ik zou me nog niet helemaal druk maken...t kán idd een slecht teken zijn...maar dat hoeft lang niet...

mijn echo gaf toen aan 5 weken...maar 2 weken later bleek ik 8 weken te zijn...een week langer dus...dus er kan dnek ik nog vanalles uit komen...positief en negatief..

xxx hilmar
 
Hoi ,


Waarom laat je geen bloedprikken via de huisarts om je HCG te bepalen . Soms kan je daar ook uit halen hoever je bent .

Gr en Sterkte
 
Hoi!

Ik had precies hetzelfde! ze hadden bij bij dan wel het vruchtzakje gemeten, en kwamen uit op ong bijna 4 weekjes, dus ik moest na 3 weken terug
Toen was er al meer te zien gelukkig,maar beebje was toch nog erg klein,en er was een kloppend hartje,en moest weer over 2 weken terug komen....
Heb dus inmiddels 3 x een termijnecho gehad en flink met zenuwen gezeten, maar uiteindelijk is alles goed.

Het kan idd alle kanten op,ik duim voor je!
En ik weet het wachten duurt lang!

Succes!

Gr Lis
 
@ alle dames :)

Jullie berichten geven me toch weer goede hoop en we gaan er gewoon voor. Het is uiteindelijk ook allemaal erg vroeg en kan alle kanten op.
De VK belde mij gister spontaan zelf om te benadrukken dat het gewoon nog erg vroeg was, ipv twee weken wachten, mag ik volgende week weer langskomen.
Ze vertelde dat het grote nadeel van vroege echo's dus de onzekerheid is die het oproept, terwijl dat vaak niet nodig is.
Hier kan ik de komende week wel mee vooruit :)

Zodra er meer duidelijkheid is laat ik het weten, en hopelijk kan ik dan een mamaclub joinen :)

Bedankt dames en tot snel weer!

Groetjes Linda
 
Terug
Bovenaan