1e fruithapje of schoonmoeder toch....??

A

Anoniem

Guest
Ik heb heel lang naar dit moment toegeleefd. Het eerste fruithapje voor mn dochter.
Het is alleen niet zo gegaan zoals ik gedacht had. Ze deed direct haar mond open en trok niet eens een gek gezicht ofzo. Net alsof ze het al eerder gehad heeft.
Nou is ze de laatste tijd best vaak bij oma (mijn schoonmoeder) geweest en die neemt het al af en toe over. Ze denkt soms dat het haar dochter is, terwijl zij 5 kinderen heeft en Chelsey mijn eerste is.  Heb echt het idee dat zij haar al eerder fruithapje met een lepel heeft gegeven, maar zij zegt van niet dus kan niets bewijzen.
Hoe reageerde jullie kindje op haar 1e fruithapje? Zijn er nog meer kinderen die niet reageerde en deden alsof het de normaalste zaak van de wereld was?
Ze kliederde natuurlijk nog wel alles onder, maar deed echt al gericht haar mondje open en als het niet snel genoeg ging dan krijste ze (vindt ze leuk krijsen voortaan haha).
Dit is normaal toch niet bij de eerste keer?
En heeft iemand een idee om het uit mijn schoonmoeder te krijgen, wil gewoon dat ze het toegeeft..

groetjes Lydia

Lynn heeft vorige week haar eerste hapje fruit gegeten. Ze snapte er helemaal niets van (en nog niet). Doet haar mondje niet open en duwt alles met haar tong weer naar buiten.

Heb je gemerkt dat Chelsey (hoop dat ik het goed schrijf) andere poepluiers heeft? Wat vaster zeg maar? Ik kon direct zien dat Lynn iets anders op had dan alleen haar flessen. Als je schoonmoeder zegt dat ze haar nog geen fruit heeft gegeven, dan zul je het niet zeker weten.

Groetjes,
Nelly.

Senna deed de eerste keer alsof het dagelijkse kost was! geen gek bekkie! niks!!!
de 2e keer wel hoor!
dus het kan zo zijn dat ze gewoon net zoals Senna hun mama's voor de gek houden!
en tja als je het wel vermoed, dan zou ik niet weten wat je daar mee moet doen!

liefs Jenny

Ze heeft van mij net voor het eerst fruithapje gehad, maar ga eens goed op de luiers letten. Heb er eerder geen aandacht aan besteed, maar wie weet is het wel iets bekends ;-) en dan weet ik dat ze het al eerder gehad heeft.

quote: trotsemama3 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-03-2009 13:10:42'));

Senna deed de eerste keer alsof het dagelijkse kost was! geen gek bekkie! niks!!!
de 2e keer wel hoor!
dus het kan zo zijn dat ze gewoon net zoals Senna hun mama's voor de gek houden!
en tja als je het wel vermoed, dan zou ik niet weten wat je daar mee moet doen!

liefs Jenny

Nou ik kan haast niet wachten tot morgen haha. Nou hoop ik natuurlijk vurig dat ze morgen gek kijkt ofzo. Want voel me nu niet zo fijn nu ik het idee heb dat ik niet het eerste hapje heb mogen geven. Ze had voor ons ook al het geheim van het geslacht verpest (we wilden het geheim houden en mevrouw was erachter gekomen door in mn spullen te neuzen en heeft het gelijk tegen iedereen gezegd) en ze kraakt altijd de kleertjes af die ik koop voor Chelsey en ze koopt dan zelf hele leuke dure kleertjes zodat ik natuurlijk verplicht ben om die bij haar aan te trekken en zij tegen iedereen kan zeggen dat zij ze gekocht heeft. Grrrrrrrrrr hoop zo dat ze haar niet het eerste hapje heeft gegeven, dan,dan,dan,dan, dan weet ik niet wat er gebeurd, maar ben ik heeeeeeeeeeeel boos.

o jeetje, dat is niet leuk zeg!
ik hou niet van stiekeme mensen!
en dan ook nog commentaar leveren? koopt ze wel mooie kleren voor dr, dan zou ik mijn mond wel houden als ik ze leuk vond! hihi maar als ik ze niet leuk vond trok ik ze niet aan!!

liefs

Nou oma is net hier geweest en zegt dat ze nix gegeven heeft. Nog geloof ik het niet helemaal want net at ze chocola, gaat dan aan de vingers van Chelsey likken zodat Chelsey dan haar handjes in haar mond stopt en chocola proeft.
Ik heb even duidelijk gemaakt dat ik dat niet wil en nog pakt ze het als grapje op en lacht ze erom. Donderdag moet ik even weg en gaat Chelsey naar haar. Ben nu al bang voor de dingen die zij haar gaat geven. Ze begon al dat ze groente moet hebben en danoontje en voordat ze naar bed gaat nog iets. Grrr wordt er echt moe van, zij ziet Chelsey als haar dochter en ik wil gewoon dat ze doet wat ik zeg. Maar nee ze neemt nix van me aan. Zij heeft 5 kinderen en zij weet alles zo goed.
Wordt er beetje moe van, en ook een beetje verdrietig want al die dingen waar ik als moeder van zou moeten genieten pakt zij van me af.
En dan zou ik kunnen zeggen dat Chelsey daar niet veel meer komt, maar zij komt bijna elke dag wel hierheen en zij is de enige oppas die ik heb moctht ik ergens heen moeten.   Dus zit min of meer aan haar vast :S
Ze is wel aardig hoor en kan het goed met haar vinden, maar kan haar niet duidelijk maken dat ze het mij moet laten doen hoe ik wil en dat zij pas iets doet met Chelsey als ik zeg dat ik dat wil of goedvindt. Maar ja dat krijg ik haar niet aan haar verstand...

Zo te lezen zit je in een hele vervelende, en vooral moeilijke situatie. Misschien kan je man/vriend eens met zijn moeder praten. Of jullie samen. Als je haar uitnodigd voor een gesprek (zonder kinderen aanwezig) en er eens goed de tijd voor neemt haar uit te leggen hoe je jezelf voelt..... Misschien wil ze dan wel luisteren???

Over het eerste hapje... Navara trok ook geen gekke bek. Gewoon mond open en doorslikken. Als ik haar haar gang had laten gaan, had ze wel een haf potje opgegeten denk. Ze begon eigenlijk pas gekker bekkies te trekken toen we meerdere smaakjes gingen geven. Ze krijgt nu geen 1 keer per week hetzelfde, en nu moet ze dus bij het eerste hapje even wennen. Maar toen ze nog maar 3 of 4 smaken had.... Helemaal niets...

xxx
Mama van Navara

Terug
Bovenaan