1e fruithapje of schoonmoeder toch....??

hey meid
lastig hoor!
ik zou inderdaad net zoals de mama van Navara zegt, proberen erover te praten of je vriend/ man met haar te laten praten!
jij bent de moeder, jij beslist dat soort dingen!
mijn kindjes zijn ook vaak bij mijn moeder en ik heb van het begin af aan overlegd met haar! is misschien wel makkelijker omdat dat mijn moeder is, maar het werkt goed!
ze overlegd altijd alles, en ze weet ook wel wat ik wel en niet goed zou vinden!
moeilijk moeilijk!

liefs

Praten met  mn schoonmoeder heeft geen zin, zij denkt toch dat ze alles kan maken...
Maar......ons meisje trok net een gek gezichtje bij haar eerste hapje hahaha.
Ze had nog iets  meer dan de helft in het potje zitten en die heeft ze net helemaal opgegeten. Ik helemaal blij dat ze gek gezichtje trok hahaha, zat hier in mn eentje heel hard te  lachen. Meteen foto gemaakt zodat papa het kan zien als hij vanavond thuiskomt.
Zit eraan te denken om haar vanavond groenten te geven, maar weet niet of dat al zo snel mag als ze pas 2 keer fruithapje heeft gehad. Weet iemand dat toevallig?
Bedankt voor al jullie reacties en lief dat jullie meedenken, helaas of misschien voor jullie wel gelukkig, kennen jullie mn schoonmoeder niet. Die neemt veel van mij aan (zij is namelijk niet zo bijster slim, niet lullig bedoeld maar ze vraagt me echt altijd heel veel) maar nie als het met Chelsey te maken heeft. Als ik zeg dat ik iets niet wil hebben, dan doet ze het toch en maakt er dan een grapje van. Ik ben ook heel anders opgevoed dan bij hun de familie. Bij mij thuis waren ze vrij streng en mochten we bijv niet heel de dag door snoepen maar gewoon 1 snoepje na school. Bij hun is dat anders, ze zijn heel vrij. Gaan heel de dag de snoepkast in, mn schoonmoeder praat met haar 3 oudste  jongens (en met mij nu dus ook) over haar sexleven en drugs en nog meer van die gekke dingen.  Ik wil niet dat mijn dochter zo opgroeit, maar ja mn vriend is zo opgegroeit en vind dat wel best. Dus denk dat er nog vele ruzies volgen maar dat zien we dan wel weer.....

Hoi Marcosgirl,

Moeilijk hoor, zo'n schoonmoeder. Misschien moet je het eens over een andere boeg gooien. Vraag  naar haar ervaringen  met haar eerste kindje, naar wat zij zo speciaal vond en hoe zij met dingen omging. Benadruk dat je heel blij met haar bent, maar geef ook aan waar je moeite mee hebt. Dit is jouw eerste kindje. Natuurlijk wil je alles zo intensief mogelijk beleven. Als je nu niet aangeeft wat je dwars zit wordt de irritatie alleen maar groter.
En over de kleertjes, als ze dan toch zo graag kleertjes wil kopen, ga dan af en toe eens samen shoppen. Misschien vind ze dat wel helemaal geweldig en kun je haar wat beter sturen.

Wat wel zo is, is dat oma's en opa's er gewoon zijn om te verwennen. Zolang het de spuigaten niet uitloopt en je kind er geen schadelijke gevolgen van ondervindt, is het toch heerlijk als je kind vertroeteld wordt.
Onze kinderen worden ook verwend, net als wij dat vroeger ook werden als we bij onze grootouders waren. Zo gaan die dingen.
Natuurlijk mag jij vertellen hoe jij dingen ziet en wat je liever niet hebt. Maar probeer af en toe ook eens een oogje dicht te knijpen. Als je kindje naar een oppas of creche gaan zullen ook niet al jouw regels gelden. Kinderen zijn vaak een stuk flexibeler dan we denken.

Ik hoop dat je voor jezelf een wat vrediger gevoel zult krijgen als je schoonmoeder in de buurt komt. Meid, geniet! Voor je het weet zijn ze groot!

Terug
Bovenaan