1e keer bij CB

Het ging echt harstikke goed. Alles was prima was goed gegroeid (4 cm en een halve kg op 3,5 week). Volgende keer krijgt Stan zijn spuitjes.

Kinderarts was super!

gelukkig maar

hoe ging jullie 'eerste' keer?

hey,

bij mij ook alleen maar positief nieuws. Was goed gegroeid, en zat perfect op gemiddelde.
Arts was heel aardig, en nam echt de tijd. Alleen haar advies was niet zo goed: moest vanwege spugen Floor minder eten per keer geven, wat resulteerde in 1.5 dag alleen maar huilen. Toen heb ik het advies naast me neergelegd, en Floor zoveel gegeven als ze wilde, en ik had weer een heerlijke rustige baby...

Liefs,

T

Hier ook blijdschap alom, de kinderarts was helemaal blij, onze spruit heeft door alle onderzoekjes heen geslapen (alleen het uitkledwn merkte hij, maar was erg ontspannen).
Ook goed gegroeid, iets groter dan gemiddeld maar dat kan ook wel kloppen met zijn lange vader en familie ;-)

Gister op onze eigen weegschaal zat hij op 5 kilo!!! En hij is ook al toe aan maat 62, en dat met 5,5 week.. Phoe hee, het gaat hard hoor.

Over 3 weken 2de keer CB, en dan ook hir: prikjes!
Ben benieuwd, ik hoop dat hij met prikken net zo dapper is als z'n vader: ik haaaat prikken, ben er stiekem doodsbenauwx voor terwijl z'n vader bloeddonor is...

Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie ukkies.

Jeetje maatje 62 al, wat gaat dat hard he. Lars zit nu in maatje 56. Ik merk nu ook dat de pampers maatje 1 wat strakker gaan zitten, dus na dit pak begin ik alweer met maat 2.

Die prikjes bah bah, ik heb het er ook niet zo op. Maar ja het is wel het beste zo :)

Fijn dat jullie een goede ervaring hebben gehad bij het cb. Je hoort wel eens andere verhalen.
Ik mag zelf maandag voor de eerste keer. Ben erg benieuwd. Afgelopen maandag al wel naar het weeg uurtje geweest en zijn gewicht is helemaal goed.

Wij zijn al 2x geweest! En dus inmiddels al de prikjes gehad.. Zowel Maes als Isa heeft er geen last van gehad, gelukkig.
"Je hoort wel eens andere verhalen" Ik dus...

De eerste keer was heel warrig, want er was geen plek bij de arts (die ik overigens al ken van mijn oudste en op z'n zachtst gezegd is het niet helemaal mijn type)!! Ik heb natuurlijk een tweeling, dus 2x zoveel tijd nodig en er waren veel baby'tjes geboren.. Uiteindelijk bij de wijkverpleegkundige geweest en de arts kwam even binnen om een korte inspectie te doen.
De 2e keer weer bij de verpleegkundige (een andere) en toen bleek dat de arts er niet was en dat al die afspraken plots ook door de verpleegkundige moesten worden gedaan! Wachten, wachten, wachten... En dat met 2 kleine baby's..
Gelukkig gaat het met de kids heel erg goed, maar het is dat ik ze wil laten inenten, anders zou ik geen voet meer in dat buro zetten!

hoi
hier eerste keer ook al geweest.
arts was tevreden. en hij zit met gewicht en lengte ruim boven de lijn.. maar dat was bij mijn eerste ook altijd al zo.
alleen vond de arts dat ik hem vaak voede (bv) hij komt om de 3 uur.. of ik dat niet kon rekken naar 4 uur door hem na de voeding wat langer wakker te houden zodat hij de 4 uur zou halen.. ik vond het onzin want als hij komt dan komt hij toch?? blijkbaar heeft hij dat gewoon nodig.. naja ik heb het geprobeerd maar goed de ene keer lukt het wel en de andere keer gewoon niet.. soms is het dan 3,5 uur.. dus nu heb ik beslist dat ik gewoon geef wanneer hij komt. gaat nog goed trouwens de bv en dat is wel lekker alleen hijkomt nog gewoon lekker s nachts..(al slaapt ie s avonds soms wel 5 uur achter elkaar)
afgelopen nacht kwam hij om half 3 terwijl hij om 7 uur s avonds de laatste voeding had gehad!!!! was dus wel erg verbaasd. maar nu moet hij dat nog iets doorschuiven zodat we lekker s nachts kunnen slapen en mijn man ook ;) ik maak hem dus echt niet wakker, want dan is ie echt boos haha..
ik mag 12 november weer voor de 2 maand controle en de prikjes.

Liefs, Christien

Geweldig dat het zo goed gaat met alle ukkies!

Wel shit idd als je met een tweeling!!!!! zolang moet wachten. Lijkt me echt mpoeilijk hoor! Petje af!

Ik maak Stan trouwens overdag wakker, zodat hij zijn laatste fles rond 11 uur krijgt. Dan slaapt hij eerder de nacht door! En je kunt er de afgelopen dagen bijna de klok op gelijk zetten wanneer hij wakker word!

Heerlijk!

Hier ook bij het cb geweest, Julian doet het super.

Wij moesten die kleine maar laten krijzen als hij buikkrampjes had, want als je hem troost dan gaat hij daar aan wennen, Ik dacht domwijf, als ik pijn heb wil ik toch ook getroost worden.

Dat was ons eerst ja en amen momentje, er zullen er vast nog veel volgen. Volgende keer vraag ik, hoeveel kinderen de arts zelf heeft hahaha.

liefs

Terug
Bovenaan