1e keer ongesteld worden na stoppen met pil

Beste dames,

Ik ben sinds een maand gestopt met de pil omdat we een kindje willen. Nu had ik afgelopen woensdag ongesteld moeten worden. Ik was het in de tijd dat ik de pil slikte en daarvoor altijd regelmatig ongesteld en ik voelde het ook altijd een paar dagen van te voren aankomen.
Nu hebben we al een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief, misschien was het ook een beetje snel maar ik wilde van de onzekerheid af.

Zijn er nog meer meiden die pas gestopt zijn met de pil? Hoelang heeft het toen geduurd voordat je de eerste menstruatie had? Ze zeggen dat het langer kan duren dan normaal omdat je lichaam moet ontwennen van de pil/hormonen.

Doei

Hoi,

wat ik merk is dat dat bij ieder persoon verschillend is.
Bij de een duurt het langer voordat de cyclus weer regelmatig is dan bij de ander.
Ik had ook voordat ik met de pil begon altijd een hele regelmatige cyclus.
Ik zit nu in de 6e ronde en mijn cylcussen zijn nog niet regelmatig, de ene keer 32, dan 30 en de andere keer weer 35 dagen.
Heb zelfs een keer een cyclus van 49 dagen gehad?!
Maar ja, je hoort ook van mensen die één keer de pil vergeten en meteen zwanger zijn!!!
Dus je weet het maar nooit ...

Groetjesss

Hoi hoi,

Nadat ik met de pil gestopt was heb ik eerst 3 korte cyclessen gehad van 21 dagen. Ik dacht dus gewoon een cycles te hebben van 21 dagen maar afgelopen maand kwam mijn menstruatie na 31 dagen, geen touw aan vast te knopen dus !!
Deze keer is het maar weer afwachten maar hopelijk zit ik nu rond de 28/31 dagen en blijft dat ook zo.

Groetjes, Vlinder11

Hoi

Na het stoppen met de pil had ik eerst een cyclus van 32 dagen en toen een van 39 dagen. Superlang vind ik zelf. Hopelijk heb jij gelijk iets betere cyclussen of ben je zwanger natuurlijk. succes

groetjes mo

Hoi,

Allereerst, als je de pil slikt word je niet echt "ongesteld". Ze noemen dat een ontrekkingsbloeding. Je hebt ook geen eisprong dan. Hoe het precies werkt weet ik ook niet meer, maar dat vertelde  een vk mij. Je krijgt gewoon een X aantal dagen nadat je stopt met de pil, een bloeding. Meestal kan je daar de klok ongeveer op gelijk zetten. Altijd dezelfde dag.

Nu ben je gestopt met de pil, en moet je lichaam de hele boel weer in werking gaan zetten. Eitjes aanmaken, eisprong, baarmoeder klaarmaken, en als er geen bevruchting plaatsvindt, afstoten van de hele boel, zodat je dus ongesteld wordt.

Wat ik ervan begreep is het niet eens zo zeker dat je in de eerste keer "gewoon, natuurlijk" ongesteld zijn, ook een eisprong hebt gehad. Natuurlijk werkt dit bij iedere vrouw weer anders, want er zijn ook mensen die wel in de eerste ronde na het stoppen al direct zwanger zijn.

Bij mij was het zo, dat ik de 1e ronde na 36 dagen ongi werd, de 2e na 32 dagen, de 3e na 32 dagen, de 4e na 41 dagen, de 5e na 30 dagen (de super lange cycli zijn mij gelukkig bespaard gebleven)

Wat ik gisteren ergens las, en eigenlijk zou dat misschien wel een goeie tip zijn voor iedereen hier, (al heeft het niet zoveel nut meer want daar zijn we allemaal al te laat voor: als je stopt met de pil, eerst  6 maanden met condoom vrijen). Je lichaam heeft dan goed de kans om zich te herstellen, om zelf een regelmatige cyclus op te zetten (al werkt dat ook weer niet bij iedereen want sommige mensen blijven altijd onregelmatig..) en pas na 6 maanden ga je dan onbeschermd vrijen. Op deze manier is je lichaam in "ronde 1" al veel beter voorbereid en is de kans ook groter dat je sneller zwanger wordt.  (omdat dat in het geval dat je direct na de pil probeert zwanger te worden, je dan al in "ronde 7" geweest zou zijn).

Ik wil niet prekerig overkomen hoor en ik hoop dat het een beetje te vatten is, maar ik heb het ook maar gehoord allemaal en ik kon er wel wat mee.

Succes!!! Olivia

hallo

ik ben sinds augustus gestopt met de pil
de eerste pilvrije cyclus was 28 dagen en de tweede 37
nu zit ik dus in mijn derde cyclus en dat is dus even afwachten hoe lang die gaat duren
ik zit nu op dag 17 en volgens de ovulatietesten heb ik nog geen eisprong gehad dus duurt deze waaarschijnlijk ook weer ietsje langer
veel succes allemaal

liefs ikjes

hallo,

Toen wij voor het eerst wilden gaan proberen zwanger te worden heb ik mijn huisarts gevraagd of ik eerst moest stoppen met de pil en condooms moest gebruiken. Dit was volgens hem niet nodig. als er weer een eisprong op gang komt zou het lichaam er weer klaar voor zijn, anders komt er geen ei sprong..

Ik stopte met de pil (en begon met foliumzuur) en was direct zwanger!!!
wat een wondertje!!! en wat een geluk dat het zo snel raak was!!

Nu willen we graag een tweede (oudste is bijna 3) ik ben nu een maand gestopt met de pil, hebben eerste maand wel condooms gebruikt. Ik wilde even wennen aan het idee en kijken hoelang mijn cuclus deze keer zou duren. (was 30 dagen)
vanaf nu gaan we ervoor en ik ben bloed nerveus!!! ik ben bang dat het zo gaat tegenvallen als het deze keer langer gaat duren. (ik bedoel het goed, want ik weet uit mijn omgeving dat het helemaal niet makkelijk kan gaan om zwanger te worden) ik ben eigenlijk een beetje verpest door die eerst keer.

dus ook wij hopen over een poos weer een kleintje in onze armen te hebben.
succes meiden!!!

Terug
Bovenaan