Wij zijn gewoon gegaan 2 jaar terug (toen was mn dochter 2 maanden oud)
Nu hebben we weer een baby erbij, met kerst is ze 5 maanden oud. We gaan nu weer gewoon op familiebezoek. Mijn familie woont op 2 uur rijden. We blijven daar wel op 1 adres en gaan niet naar alle opa's/oma's/ooms/tantes enzo.
Doe waar je je goed bij voelt. Als je er geen zin in hebt, ben je niks verplicht. Maar het duurt nog 6 weken en dat is heel lang, dan is je kindje al een stuk groter.
Ik vond het die eerste kerst met baby eerlijk gezegd een stuk gezelliger en relaxter dan de 2e kerst en ik weet zeker dat aanstaande kerst ook drama wordt. Een kleine baby slaapt nog overal, als hij zn voedingen maar krijgt en jij er bent om hem te wiegen, is het prima. Meer hebben ze niet nodig.
Voor een kind van net 1 of 2 jaar is het allemaal veel onrustiger en hectischer en zit je veel meer met een ritme wat compleet in de war geschopt wordt op zulke dagen. Persoonlijk vind ik een baby tot 6 maanden het makkelijkst mee te nemen overal naartoe!
Ik zou het gewoon doen, maar wel op 1 adres blijven. Die rit erheen gaat waarschijnlijk hartstikke goed, als je gaat rijden na een voeding slaapt je kleintje gewoon 1.5 uur achterin de auto. Een dreumes achterin is wel andere koek ? maar daar kom je volgend jaar wel achter ?
Succes met je keuze, je hebt nog tijd genoeg om erover na te denken!