1e Kerst baby

<p>Hoi!</p><p>Ik was nieuwsgierig wat jullie doen met de 1e kerst van jullie pasgeboren baby.</p><p>Wij hebben een zoontje van 1 maand (die overigens ook 4 weken te vroeg is geboren. Eigenlijk was ik nu uitgeteld.)</p><p>De familie woont 1,5 uur rijden van ons vandaan. Mijn eigen ouders zeggen zelf al van blijf lekker thuis en geniet. Al dat gehannes. Maar! De schoonfamilie verwacht dat we komen.</p><p>Wat zouden jullie doen? Of wat hebben jullie gedaan in het verleden?</p><p>Groetjes</p>

Haha mijn dochter was 4 nov geboren, had erge krampjes, en wij hebben t kerstdiner uitgezeten met een huilende baby.. spijt.. maar heb je een relaxt kindje? Lekker gaan. Autorijden vond mijn dochter prima. Maar gewoon goed bedenken of je er wel zin in hebt :) je kan t ook nog ff aankijken.

Wij zijn gewoon gegaan 2 jaar terug (toen was mn dochter 2 maanden oud) 
Nu hebben we weer een baby erbij, met kerst is ze 5 maanden oud. We gaan nu weer gewoon op familiebezoek. Mijn familie woont op 2 uur rijden. We blijven daar wel op 1 adres en gaan niet naar alle opa's/oma's/ooms/tantes enzo.
Doe waar je je goed bij voelt. Als je er geen zin in hebt, ben je niks verplicht. Maar het duurt nog 6 weken en dat is heel lang, dan is je kindje al een stuk groter.
Ik vond het die eerste kerst met baby eerlijk gezegd een stuk gezelliger en relaxter dan de 2e kerst en ik weet zeker dat aanstaande kerst ook drama wordt. Een kleine baby slaapt nog overal, als hij zn voedingen maar krijgt en jij er bent om hem te wiegen, is het prima. Meer hebben ze niet nodig.
Voor een kind van net 1 of 2 jaar is het allemaal veel onrustiger en hectischer en zit je veel meer met een ritme wat compleet in de war geschopt wordt op zulke dagen. Persoonlijk vind ik een baby tot 6 maanden het makkelijkst mee te nemen overal naartoe! 
Ik zou het gewoon doen, maar wel op 1 adres blijven. Die rit erheen gaat waarschijnlijk hartstikke goed, als je gaat rijden na een voeding slaapt je kleintje gewoon 1.5 uur achterin de auto. Een dreumes achterin is wel andere koek ? maar daar kom je volgend jaar wel achter ? 
Succes met je keuze, je hebt nog tijd genoeg om erover na te denken!

Onze dochter was met haar eerste kerst 3 maanden oud. Wij vieren kerst met ouders en schoonouders samen dus in dat opzicht makkelijk. We moesten 2 uur rijden en toen heeft ze lekker geslapen. Savonds zijn wij daar gebleven en zijn de volgende dag terug gegaan. Maar qua gezellig eten met een baby zou ik het niet nog een keer zo doen. Uiteindelijk kon ik halverwege de maaltijd van tafel omdat m'n dochter honger had, waardoor ik daarna nog in m'n eentje kon eten omdat de rest al klaar was. 

Onze dochter was met haar eerste kerst 3 maanden oud. Wij vieren kerst met ouders en schoonouders samen dus in dat opzicht makkelijk. We moesten 2 uur rijden en toen heeft ze lekker geslapen. Savonds zijn wij daar gebleven en zijn de volgende dag terug gegaan. Maar qua gezellig eten met een baby zou ik het niet nog een keer zo doen. Uiteindelijk kon ik halverwege de maaltijd van tafel omdat m'n dochter honger had, waardoor ik daarna nog in m'n eentje kon eten omdat de rest al klaar was. 

Gewoon doen waar jij je oké bij voelt. Is voor ieder kindje en moeder anders. Je moet het in ieder geval niet voor je schoonfamilie doen. Ik ben 2 jaar geleden met een baby van 7 weken wel geweest, maar ik sla dit jaar over (10 december uitgerekend).

Ons dochtertje was vorig jaar 3mnd met kerst. Wij hebben er toen bewust voor gekozen om kerst bij ons thuis te vieren samen met mijn kant en mijn man zijn kant. Zo hadden we alles voor de kleine bij de hand en konden we zelfs genieten van ons gezin met tweede kerstdag

Vorig jaar vierden wij kerst met onze toen 2 maanden oude zoon. Eerste kerstdag bij mijn familie vond ik niet zo'n succes. Daar gingen we 's middags al aan tafel, maar onze zoon was erg onrustig door alle drukte, aandacht en lawaai. Tijdens het eten konden mijn man en ik om beurten rondjes met hem lopen.
Tweede kerstdag bij de familie van mijn man ging beter. Daar gingen we 's middags heen om een beetje te keutelen, wandelen, borrelen etc, dus ook alle tijd en aandacht voor onze zoon. Wij hadden 't geluk dat hij 's avonds en 's nachts vrij goed sliep, dus toen hij om 7 uur naar bed ging, zijn wij aan tafel gegaan.
Ik zou dus even goed naar zijn ritme kijken (voor zover dat er is) en daar je plannen op proberen aan te passen. 

Terug
Bovenaan