1e Kerst baby

Hoi! 
Onze zoon is ook prematuur geboren, we hebben de eerste maanden echt nodig gehad om te wennen aan elkaar en onze zoon om op kracht te komen en blijven. Veel mensen begrijpen het helaas niet dat prematuren hun rust echt nodig hebben en misschien wel kwetsbaarder zijn, na zo’n heftige start. En de ouders ook, het is niet niks om een vroeggeboorte mee te maken en om te gaan met die situatie. Wij hebben niet voor niets nadien emdr therapie nodig gehad om het allemaal een plek te kunnen geven. En ik besef me ook dat we geluk hebben gehad dat we geen blijvende medische ziektes hebben overgehouden. 
Maar, soms is het ook erg goed voor je om uit die comfortzone te komen. doe dit wel alleen als jij vindt dat jullie daar klaar voor zijn. Als je de situatie kunt handelen en ook kunt weggaan of ergens kunt terugtrekken als dat nodig is. 
Rust en regelmaat was en is gewoon heel belangrijk voor ons gezin. Eigenlijk konden we pas vanaf zo’n 4 a 5 mnd wat met hem gaan doen buitenshuis. Dit hebben we ook moeten opbouwen. De maxi cosi in de auto was voor ons altijd drama, hij huilde er veel in dus we hielden daar wel rekening mee. Pas toen hij in de autostoel kon waren autoritjes fijn En daarna was er geen houden meer aan, wij konden zelfs op het terras zitten en echt genieten met z’n allen, middagdutjes deed hij wel eens in z’n wandelwagen waardoor we ook langer weg konden gaan. Wij vonden zelf veel steun bij mijn ouders, toen we er klaar voor waren zijn we ook vaak bij hen geweest. Maar dat was dus pas vanaf zo’n 4/5 mnd en vanaf 7 mnd zat hij al in z’n autostoel. 
Maar, elk kind is uniek, misschien dat jullie baby het wel prima vind.. als jullie je op jullie gemak zullen voelen, gewoon gaan! 
 
Terug
Bovenaan