1e kindje en zo onzeker

[quote quote=10198100]Ik voelde me ook totaal niet zwanger. Kon t ook niet echt bevatten want ik moest het met een bloedtest in het ziekenhuis doen en kreeg het telefonisch te horen. Dus geen ‘bewijs’ in mijn handen gehad. Na een week of 8/9 werd ik wel heeeel misselijk en voelde me slecht. Dus misschien komen de symptomen nog. Probeer er niet teveel zorgen om te maken! Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan[/quote]

Dankjewel. Toen ik de verloskundige belde en een afspraak maakte kreeg ik wel even het besef.. ook toen ik de huisarts aan de telefoon had want wou graag bloed laten prikken maar toen zei de huisarts dat ik wel zwanger moet zijn na zoveel positieve testen en dat ik wel bloed mag laten prikken maar dat ik wel gewoon er van uit mag gaan dat ik zwanger ben en toen kreeg ik weer even opnieuw het besef. Voor de rest denk ik dat het nog onwerkelijk is, ook omdat je het nog met niemand kan delen...  
 
Ik heb me ook nooit zwanger gevoeld die eerste weken. Maar als je geen bloedingen hebt, ben je echt gewoon zwanger hoor! Die eerste weken zijn gewoon heel onwerkelijk en bijzonder, t is echt nog een geheimpje tussen jou en je partner.. moet je ook echt van genieten!!
En ik zou niet aanraden om zomaar om een echo te vragen met 6 weken zwangerschap. Vaak is er dan nog weinig/niks te zien, het hartje klopt dan nog niet altijd en daar wordt je alleen maar nóg onzekerder van. Gewoon geduld hebben tot die 8-9 weken! T is heel normaal dat je rond die tijd een eerste echo hebt en de eerste afspraak bij de verloskundige. 
En wie weet.. wordt je volgende week ineens kei misselijk ofzo. Dan zou je willen dat je nergens last van hebt! ;)
 
Ik ben nu 28 weken zwanger en heb nergens last van gehad maar ook echt niets. Tja beetje moe maar werk in de zorg dus begrijpelijk.
 
je schrijft dat je het gemeen vind dat je lang moet wachten. Ik heb zelf een leeg vruchtzakje gehad en kan je zeggen das een hoop verdriet. Ik mocht nu eerder komen voor de echo puur om te kijken of het nu wel goed zat.
een eerdere echo is meestal als er al een keer iets mis is gegaan. 
Geniet ervan het gaat allemaal zo snel ?
 
Ik ben bijna 16 weken zwanger en heb nog steeds geen klachten. Geniet ervan! Het kan nog komen, maar het is heel fijn als je je verder gewoon goed voelt.
ik ben ook heel bang geweest de eerste weken, snap je gevoel volledig. Die 4 weken tot de eerste echo leken niet voorbij te gaan. Ik dacht echt als ze zo die echokop erop zetten zit er niks. Maar er zat een prachtig kindje met een kloppend hartje na 8,5e week! Vertrouw op je lichaam! Die clearblue testen zijn het minst sensitief, dus als die nu 2-3 weken aangeeft, dan zou ik dat ook geloven. Ik heb expres geen testen meer gedaan na de eerste, kan je alleen maar onzeker maken. Zwanger is zwanger! Probeer te genieten van dit wondertje! En vertrouw dus op jezelf, geen zorgen maken voordat er redenen zijn om je zorgen te maken. 
Ik las van iemand hier de uitspraak: neem geen voorschot op verdriet, op het moment dat er verdriet komt heb je tijd genoeg om je verdrietig te voelen. Dat heeft mij heel erg geholpen in het proberen los te laten. En bij de meeste mensen gaat het gewoon goed he! Hou je daar aan vast!
 
5 weken is ook erg vroeg om gelijk volle bak symptomen te hebben. Dat kan later komen. Ik vond het ook heel onwerkelijk maar na een paar weken werd ik behoorlijk ziek en hondsmoe. Altijd een haat liefde verhouding gehad met die kwalen. Aan de ene kant bevestigd het je hormonen die in de weer zijn maar ik heb me echt ellendig gevoeld en bijna niet kunnen werken. Én het bevestigd overigens helemaal niet dat het goed gaat. Het is gewoon mega spannend die eerste tijd en de weken naar de echo kruipen voorbij. Maar idd hele mooie uitspraak: probeer niet vooruit te lopen op verdriet. Ik werd pas rustiger toen ik de baby ging voelen en zelfs dan steken er weer nieuwe onzekerheden op. 
Gefeliciteerd en hoop dat je begin juni een mooie eerste echo krijgt! 
 
Hoi 
wat gek dat je pas zo laat mag 
ik was bij mijn eerste ook super onzeker kun je niet een andere vk bellen en zeggen dat je er achter bent dat je zwanger bent maar dat je geen idee hebt hoelang 
dat heb ik toen ook gedaan en ik lag met 5 weken al aan de echo (veels te vroeg heb je niks aan ) maar met 6/7 weken kunnen ze al echt wel wat zien 
dus ik zou dan rond die periode een afspraak plannen gewoon doen scheelt toch weer 2 weken 
 
Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Onwerkelijk hè? Zo’n klein mensje in je buik ?
je kreeg hier al heel veel bevestiging zag ik, maar wil je toch ook nog even een hart onder de riem steken. Probeer je niet te druk te maken, je gaat je wel zwanger voelen geloof me maar ?
Ik voelde me de eerste weken/maanden ook niet zwanger en ben na de eerste positieve test er gewoon van uit gegaan dat het goed zat tenzij het tegendeel werd bewezen. Hoe moeilijk ook, maar als het misgaat kun je er ook niets aan doen, daar veranderd een eerdere echo helemaal niets aan.
Je kunt nu moeilijk gaan doen om eerder een echo te krijgen, maar weet je? Dan duurt de volgende echo ook weer tot 11/12 weken en ook dan zit je weer in spanning. En erna tot 20 weken voor de medische echo, de fase van bezorgdheid is begonnen en gaat nog wel n jaar of 20 (misschien wel 30) duren nu ? 
Geniet er lekker van, het is een prachtige tijd. (Op alle ongemakken, kwaaltjes en overbezorgde mensen na ?)
liefs xx
 
 
[quote quote=10198110]Ik heb me ook nooit zwanger gevoeld die eerste weken. Maar als je geen bloedingen hebt, ben je echt gewoon zwanger hoor! Die eerste weken zijn gewoon heel onwerkelijk en bijzonder, t is echt nog een geheimpje tussen jou en je partner.. moet je ook echt van genieten!! En ik zou niet aanraden om zomaar om een echo te vragen met 6 weken zwangerschap. Vaak is er dan nog weinig/niks te zien, het hartje klopt dan nog niet altijd en daar wordt je alleen maar nóg onzekerder van. Gewoon geduld hebben tot die 8-9 weken! T is heel normaal dat je rond die tijd een eerste echo hebt en de eerste afspraak bij de verloskundige. En wie weet.. wordt je volgende week ineens kei misselijk ofzo. Dan zou je willen dat je nergens last van hebt! [/quote]
Je hebt helemaal gelijk.. heb ook net de verloskundige aan de telefoon gehad en ze heeft het precies uitgelegd wat je nu zegt. Als ik eerder zou gaan en ik zou niks zien zou ik inderdaad onzeker zijn.. alleen merk ik wel om mij heen dat de meeste rond 6 7 weken een echo krijgen.. Nouja ik wacht gewoon rustig af en probeer te genieten van de eerste momenten... voor ik het weet heb ik allerlei klachten hihi
 
Terug
Bovenaan