1e kindje geen 2e naam, 2e kindje wel?....

Hoi,

Ik zit even met het volgende:
Ik ben bijna 20 wkn zwanger van ons 2e kindje en inmiddels wat met namen bezig! Nu heeft mijn moeder gevraagd als het een meisje zou worden we haar naam dan als 2e naam zouden willen doen. Nu weten we dat we waarschijnlijk een meisje krijgen en een 2e naam lijkt me best leuk maar ons 1e kindje heeft ook maar 1 naam.
Dat voelt dan dus ook wel wat vreemd..

Iemand ervaring?

Groet Matz
 
Ik vind het wel kunnen. Wij hebben voor een meisje 3 namen en voor een jongen 2 (slechts 1 vader in de picture), maar wat doe je dan met de naam van je schoonmoeder en vind je het ok dat je moeder daar zelf om vraagt (jullie hebben er bij de eerste ook niet aan gedacht)?
 
hoi hoi,

mijn kinderen heten
mark-anthony
isaak-mathias
ricky-samuel
roy
kiara-jael
dit word een meisje en gaat kayleigh heten.

zoals je ziet hebben er 4 van de 6 een dubbele naam en twee niet.
de vader van roy wilde geen 2e naam en de vader van kayleigh wil dat ook niet.
dus vandaar, dat niet al mijn kinderen twee namen hebben.

 
Ik zou gewoon doen wat goed voelt. Het zou mij niet uitmaken of nr 1 iets niet heeft wat nr 2 wel krijgt. In hun leven zullen ze wel met meer verschillen te maken krijgen. Omdat ik een oudere dochter uit een eerdere relatie heb heeft zij straks een andere achternaam als haar zusje.
Wel heeft mijn dochter als doopnamen die van mijn moeder en ex-schoonmoeder gekregen. De baby krijgt ook de naam van mijn moeder en die van mijn huidige schoonmoeder. Vind het zelf mooi om zo de "oermoeders" te eren.
 
Tja als jullie het leuk vinden, gewoon doen toch?

Zelf heb ik niks met vernoemen, dus er is hier niet vernoemd en hebben al 4e de kids 1 naam die bij allemaal met een andere beginletter begint (juist omdat ze maar 1 naam hebben... vonden we anders lastig met de post voor later).

Mijn ouders hebben er geloof ik ook nooit opgerekend vernoemd te worden en er in elk geval niet zelf naar gevraagd.
 
Hallo,

Wij hebben over een 4-tal weken drie dochters en alleen de eerste heeft een 'doop'naam.

Fabienne Alyssa
Seline
Rosalin

Ik persoonlijk heb er nu een tikkeltje spijt van dat we bij Seline niet harder ons best hebben gedaan voor een 2e naam.We konden er niet zo goed een bedenken en mijn man vond het niet nodig.

Maar verder moet je dat zelf weten.Er komen vast geen trauma's van,hahaha.

Wel vind ik het idd lastig dat je moeder dit gevraagd heeft.Want hoe zit het dan met de andere oma?
Of maak een leuke combi van beide oma's,dan stoot je niemand voor het hoofd.

Succes

 
Ik zou niet kijken naar hoeveel namen je andere kindje heeft. Maar naar wat je mooi vind.
Ik weet natuurlijk niet hoe jullie relatie is, maar vind je het niet 'raar' dat je moeder dat gevraagd heeft.
Ik heb een normale band met mijn moeder, maar als zij mij dat zou vragen zou ik het juist niet doen. (hoezo koppig ;-))
Je moet de naam geven waar je je goed bij voelt. Of dat en nu 1, 2 of meer zijn!
Succes met het maken van je beslissing.
 
Onze eerste zoon heeft 1 naam. Onze tweede zoon heeft twee namen gekregen, omdat we niet echt konden kiezen. Ik vond dat toen ook moeilijk omdat nr 1 maar 1 naam had. Maar nu het zo is, voetl het niet meer raar.
Nu zwanger van zoon nr 3, en nummer drie krijgt ook weer 2 namen, omdat we wederom twee mooie namen hadden.
We weten niet of onze oudste zoon het ooit jammer gaat vinden of niet. We zullen zien. Wie weet voelt hij zich gewoon heel speciaal dat hij er straks maar 1 heeft. Ach alles kan op verschillende manieren geinterpreteerd worden.

Succes met de keuze.
Kim.
 
Terug
Bovenaan