1e prik halen

Mijn meissie heeft ze gister gehad....

heel even gebruld.....

Verder wel hangerig en heeeeel veeeeel geslapen, beetje verhoging...

lekker in bad geweest met der vandaag en beentjes goed gemasseerd daar heeft ze gelukkig geen last van van de beentjes.

Mijn oudste twee kinderen hebben nooit last gehad van prikjes. Ik geef nooit zetpillen vooraf of erna (geef ik sowieso bijna nooit, omdat ik het lichaam zelf de "problemen" wil laten oplossen. Koorts is er niet voor niks en juist heel nuttig. Wanneer je dat onderdrukt verwacht ik dat een ziekteproces langer duurt... maar dat is mijn persoonlijke mening!)

Lisse moest gisteren haar eerste prik, maar ik heb ze niet laten zetten omdat ze erg verkouden is. Een kindje van iemand uit mijn omgeving heeft (10 jaar geleden) wel prikken gekregen toen ze verkouden en koortsig was en heeft daar blijvende schade aan opgelopen (verlamming), ik ben dus erg voorzichtig en laat mijn kinderen alleen vaccineren als ze helemaal fit zijn (ook al zij het cb dat het geen kwaad kon gisteren, ik neem liever geen risico...)

Bryan heeft ze ook al gehad. De prik in beentje 1 deed hem erg schrikken en huilen was het gevolg... prik twee zorgde voor heel veel boosheid en hij het geluid van huilen viel gewoon weg... zo zielig...

Ik had gelukkig mijn vriend mee want ik vond het helemaal niks. Bryan zelf is de hele dag heel sloom geweest en ik heb hem lekker veel laten slapen. Ook in de avond een warm badje gegeven en zijn benen lekkere massage gegeven.
De dag daarna was hij wat huilerig.

Mijn dochtertje had er opzich niet zoveel last van!
Even een minuutje huilen en toen was het over..
Die avond is ze heerlijk met haar papa in een warm bad geweest en kreeg daarna iets verhoging helaas!
Dus heb ik een zetpil paracetamol 120 mg gegeven, de volgende dag had ze 38,4 en nog een paracetamol gegeven..

Gelukkig was ze wel heel lief en niet echt aan het krijsen! Fietsen met de beentjes hielp, en het warme badje vond ze ook echt lekker voor haar spiertjes!

Succes voor degene die nog moeten!
Ik ga hopen dat de 2e prik minder erg is...

mijn zoontje heeft al 2 keer prikken gehad en reageert net als de rest van ons gezin heel erg fel... een dik stijf been en die andere voelt ook niet lekker, koortsig en errug zielig, ik gebruik wel pijnstillers en ben er ook erg blij mee, als ze heel klein zijn haal ik bij de apotheek die van 60 mn en bij 3 mnd (en een redelijk gewicht) mogen ze die van 120 mg het sleept onze kleintjes ernet door en ik geef ze pas een uur na de prik en meestal is 1 wel genoeg.

Terug
Bovenaan