Hallo,
Ze vinden de prikjes meestal niet leuk, ze schrikken en huilen.. ik gaf toen borstvoeding en heb er een beetje mee geschoven qua tijden zodat ik haar meteen kon voeden.. dat gaf voor haar rust en troost..
Ik kreeg de tip om meteen na de prik fiets bewegingen met haar beentjes re maken, dan verdeeld de prik zich sneller waardoor ze er minder snel spierpijn van hebben..
Je kindje zal zich gewoon niet zo op zijn gemak voelen.. wij hebben de prik dagen ingesteld als de extra knuffel dag, dus meer knuffel en bij ons op de borst/in de armen slapen (overdag)..ook geen andere afspraken, visite, boodschappen doen o.i.d. gewoon lekker in alle rust thuis
Ze mogen eventueel ook paracetamol zetpil van 60 mg.. deze dosis is niet bij Kruidvat te koop, wel bij sommige Etos maar je kan ze ook gewoon bij de apotheek halen..(voor je zetpil geeft, deze even onder de kraan houden, dan gaat ie er makkelijker in)..
Verder deed ik niet moeilijk met kleertjes, gewoon romper en zo'n boxpakje, gaat snel en makkelijk aan waardoor je dus ook zo min mogelijk handelingen hoeft te doen en gauw naar huis kan waar alles vertrouwd is..
Volgens mij had ons dochtertje alleen last van wat verhoging en veel slapen maar kan het me niet meer zo goed herinneren (ben toen zij 3 maanden was zelf heel ziek geweest, 2.5 week hoge koorts met antibiotica, heb 2 kuren gehad.. er zijn dus dingen die daardoor naar de achtergrond verdrongen zijn)..
Succes, probeer er zo ontspannen mogelijk mee om te gaan.. waarschijnlijk zal er een ander ritme zijn vandaag maar maak je er niet druk om.. vaak kunnen kindjes nadat ze ziek zijn geweest iets nieuws bijv. Op naam reageren,rondkijken,brabbelen,je volgen etc. (Ons dochtertje, nu 8 maanden, kon nu ineens kruipen, zelf op haar billen of knieën gaan zitten) altijd leuk om te merken
Succes!