1e ronde, alles is nieuw

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Hallo dames,</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;"> Ik ben (ook al wil ik het niet) al heel veel bezig ermee, terwijl ik dat niet wil!</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Want ze zeggen als je er teveel mee bezig ben, het niet lukt!</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Ik ben nieuw hier op het forum.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Ik heb 10 oktober de laatste pil genomen en 15 oktober eerste ongesteldheidsdag.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Hoe ik nu bereken zou ik 12 nov ong. worden.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Vorige week maandag 29e, zou volgens een rekenmachine de ovulatie zijn. <br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" />Nu had ik afgelopen week meer en slijmeriger vloed. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Ook allerlei tekenen die kunnen duiden op een vroege zwangerschap, maar ook tekenen zijn van ontpillen.<br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" />Zoals: steken/ krampen onder in buik. Rare/vieze smaak in de mond. Misselijk. Pijnlijke borsten. Wijzigende smaak beleving van voedsel (trek) en vind vanalles stinken en sterk ruiken.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Nu heb ik ook last van mijn buik als ik bijvoorbeeld gehurkt zit of rare houding lig (gedraaid).</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Hoe lang wacht je met een zwangerschapstest als je menstruatie uitblijft? Ik dacht zelf als ik normaal maandag 12 nov ongesteld zou moeten worden om het weekend erna te testen?</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Groetjes!</p>
 
Dit kan idd allemaal van het ontpillen zijn. Lijkt allemaal veel op ongesteld worden of zwanger zijn. Ik heb dit namelijk al bijna 5 maanden lang maar er gebeurd niks. Ik wil je niet ontmoedigen maar wil je er wel op wijzen dat het even kan duren voordat je weer ongesteld wordt. Ik hoop voor je van niet! Succes!
 
Hallo CherryBerry!
allereerst; we dachten hier allemaal dat we er niet teveel mee bezig wilden zijn, maar zijn dat toch. Niet gek en ook niet slecht. Je gaat ergens voor en dat doe je (mijn inziens) niet door af te wachten ?
verder kan je lichaam je aardig voor de gek houden. Ontpillen heeft nogal wat bijwerkingen. Het kan een paar maanden duren voordat je een regelmatige cyclus hebt. Mijn was maand 1 31 dagen, maand 2 25 dagen en ben nu in maand 3. Maar dat is nog redelijk regelmatig. Er zijn ook dames met een eerste cyclus van 50 dagen of langer.. tot je een maand of twee/drie hebt gehad is er geen pijl op te trekken.
Dan: kwaaltjes en symptomen tijdens zwangerschap zijn meestal het gevolg van hcg aanmaak, maar komen heel erg overeen met PMS (pre menstruatie symptomen) en wijzen vaker op het komen van een menstruatie dan een zwangerschap.
je NOD is ongeveer 14 dagen na je ovulatie. Als je die voelt of meet (bijv. testen of temperatuur) kun je ook je nod berekenen.
 
succes! Vragen mag altijd!
 
Ik zou een app downloaden, zoals Flo of Clue. En doe mee in het NOD November topic. NOD is niet ongesteldheidsdag en daar brengen we allemaal verslag uit van al onze kwalen ;) en leven we toe naar die dagen. 
 
@Deesje: Ja daar was ik ook al achter hihi. Stom he, hoe het allemaal werkt vanbinnen!
Ik wacht wel rustig af!

@Minty: Oke! Zal rustig afwachten hoe het allemaal loopt!
 
@lepeltjelepeltje: Ga ik gelijk doen! En zal eens komen kijken bij dat topic :) Dankjewel voor de tips!
 
Ik zou zeker zo'n eerste keer na de pil wat langer afwachten tot je menstruatie komt. Als het nou echt veel langer duurt dan verwacht, kun je altijd testen, maar het is ook zonde om je geld te verspillen aan tests als je 2 dagen later alsnog gewoon ongesteld wordt. Ikzelf merkte dat mijn symptomen na het stoppen met de pil behoorlijk verwarrend waren. Ik voelde vanalles tijdens mijn cyclus, o.a. van de eisprong. Ik ben de 2e ronde gelijk gestart met ovulatietesten, en vond dat erg verhelderend. Op dat moment weet je tenminste wat er gebeurt in je lijf, en kun je de symptomen koppelen aan die informatie. Zo weet je veel beter waar je aan toe bent en kun je beter voorspellen wanneer het nodig is om te gaan testen!
 
@ Klijn: Ja dat is ook zo. Ik ga er ook niet van uit dat als ik na maandag nog niet ong ben ik gelijk zwanger ben haha
Ik denk dat ik de eisprong heb gevoeld, want rond die dag dat het 'voorspeld' was, voelde ik gekke steken die ik normaal nooit heb gevoeld toen. Is daarna ook niet meer zo geweest, alleen die ene dag.
 
Het zal bij iedereen verschillend zijn denk ik zomaar!
 
ik was gestopt met de pil en kreeg de zelfde symptomen als jij kreeg. Ik was er zelf van overtuigd dat dit ontpillen was. Ik werd niet ongesteld maar dacht oké dit kan ook nog steeds van het ontpillen zijn en de eerste keer menstruatie na het stoppen van de pil kan wat langer duren.
na een week overtijd te zijn, op aandringen van mijn vriend een test gedaan en wat denkje?? Zwanger!! Nooit verwacht nooit durven dromen ( in een vorige relatie 2 jaar gestopt met de pil en niet zwanger geraakt) alsof het zo had moeten zijn!
dus ieder mens is anders. Wacht je menstruatie af en word je niet ongesteld na een aantal dagen gewoon testen! De kans is misschien niet zo groot maar bestaat dus wel! Succes! 
 
Terug
Bovenaan