1e ronde Provera & Letrozol / PCOS

Hoi dames!

Ik ben nieuw op het forum hier.
Mijn vriend en ik zijn samen 1,5 jaar bezig om zwanger te raken voor ons 1e kindje, op 2/6 heb ik te horen gekregen dat ik PCOS heb. Enorm schrikken natuurlijk maar gelukkig hebben wij al snel mogen starten met medicatie. 23/6 ben ik gestart met Provera 10mg om mijn menstruatie op te wekken, vandaag zit ik op dag 5 maar nog geen klachten gelukkig. Zodra mijn menstruatie is gestart mag ik op dag 3 starten met letrozol 2,5 mg. Ik wordt vanaf dan in de gaten gehouden dmv follikel meting in het ziekenhuis. Hebben er hier dames ervaringen hiermee? Ik hoor ze graag, zowel positief als negatief ❤️

Liefs

Hoi JM, spannend zo’n eerste ronde! Gelukkig nog niet echt last van de medicatie. Er is hier een topic “pcos, letrozol” met allemaal meiden in hetzelfde schuitje! Zelf heb ik er ook veel aan gehad om hier mee te schrijven en je vindt er een hoop herkenning. Zelf heeft het mij heel goed gedaan en ben ik nu 19 weken zwanger na 3 rondes letrozol! Hopelijk is het voor jou ook snel zover. Veel succes!

Hoi JM, Wij zitten precies in hetzelfde schuitje.. ik heb vandaag te horen gekregen dat ik PCOS heb en ik ben ook vandaag meteen gestart met de Provera. Ons traject ziet er hetzelfde uit. Ik ben heel benieuwd hoe het nu ondertussen bij jou gaat! Ik ben zelf ook medisch geschoold en veel hiervan leek altijd een ver van mijn bed show, maar nu zit ik er zelf in. Ik vind het nog steeds een gek idee en merk dat ik het fijn vind om anderen hun ervaringen en gevoelens te lezen!

Ohja dan lopen we precies gelijk! Spannend zeg, ik heb morgen mijn laatste provera pil.. heb gelukkig geen vervelende bijwerkingen alleen dat ik heel erg moe ben. Sinds vandaag wel zeurderige krampen in mijn onderbuik dus ik hoop dat mijn menstruatie snel gaat komen. Gek he waar een ander niet op te wachten zitten wij er nu met smart op te wachten. ??

Wauw wat fijn om te lezen dat het na de 3e ronde bij jullie is gelukt dmv medicatie! Gefeliciteerd nog ❤️
Hoe voel je je?

Oh wauw, dat klinkt goed bij jou, hopelijk komt het snel! Ik kan ook echt niet wachten idd...
hoe doe jij het met je werk? Ben je hier open in? Ik twijfel of ik iets zal zeggen, aangezien ik steeds meer en vaker afwezig ben en voel me vervelend om telkens met een smoesje weg te moeten. Ondanks dat het ziekenhuis veel rekening houdt met mijn werk, kom je er toch niet echt onderuit? 

Hoi hoi,

Wat spannend! Heel veel succes met alles. Ik zelf zit nu in de tweede ronde, net klaar met 10 dagen Provera en op dag 3 starten met Letrozol 7,5mg. De eerste ronde was helaas geen resultaat maar dit is natuurlijk per persoon verschillend. Ik heb gelukkig ook geen last gehad van de Provera en ook niet van de Letrozol. 
Nogmaals veel succes! 

Wat spannend weer! Hoe snel na het stoppen met de Provera werd jij ongesteld? En is het gebruikelijk om na de eerste keer, als er niet genoeg rijping te zien, weer Provera te krijgen? Of krijg je dat alleen als je menstruatie uit blijft na zoveel dagen?

Terug
Bovenaan