1e Tandje

Hoi,

Onze zoon kreeg z'n eerste tandjes met 8,5 maand (is nu 9 maand) en had daar geen last van, maar dat schijnt wel vaker bij die ondertandjes zo te zijn....

En (weet je naam niet meer) de volgorde kan afwijken hoor! Ze kunnen ook heel best eerst een boventand krijgen en zelfs een hoektandje: een kleine dracula.
Er is een volgorde waarin het meestal gebeurt, maar net als met de gemiddelde leeftijden kan je kindje het best anders doen.

Groetjes,
Marije
 
De slagtand is weg we hebben het in zijn babyboekje geplakt met bizonkit!! Maar lastig trekken was het wel. Keertje of zes in moeten zagen voordat de nijptang er doorheen ging!! Leuk trouwens zoon baby boekje met alles over de eerste x!!! Eerste haartjes, tandje, teentje en uiteraard het vingertje!! Leuk voor later moest alleen een groot boek zijn voor de slagtand!! Was lastig te vinden!! groetjes
 

Ons meissie had met 5 maanden de eerste 2 ondertanden. Eigenlijk zonder opvallend gedrag gebeurd. Met 8 maanden kwamen de 2 boventanden, op 2e Kerstdag. Hiervan wel behoorlijk wat last gehad. Je zag dan ook dat het tandvlees strak stond en een beetje opgezet was. Het zijn dat ook wel grote joekels, vergeleken met de onderste. Nummer 5 en 6 onder gingen ook weer zonder slag of stoot, en nu met Pasen zijn de 7e en 8e boven doorgekomen. Ook nu weer een beetje hangerig en koortsig, maar ze blijft er wel vrolijk onder! Voor mijn gevoel gaat dit wel erg snel, 8 tanden als je 11 maanden bent. Ik heb er  verder nog geen ervaring mee, dus ik wacht 't maar gewoon af.  
 
Hallo,

Mijn zoontje Jess heeft ook al z'n 1e tandjes rechtsonder
en dat terwijl hij pas 16 weken is!!!!!! (hij is op 1e kerstdag geboren).
Wij hebben verder ook niks aan hem gemerkt alleen het kwijlen en beetje verkouden.

Groetjes Jolanda en Jess
 
onze zoon is 8 maanden en heeft er nu 6. heeft alleen van de boventanden last gehad en sinds zaterdag heeft hij weer last, begon minder te drinken, wil vanaf maandag helemaal geen fles meer en kwijlt is hangerig, erg koortsig en huilt veel. Al 2 keer bij huisarts geweest en tja heeft vermoedelijk ook een virus te pakken, had hij bij boventanden ook en kennelijk dus ook weer tanden, ik zie ze nog niet doorkomen. Hij heeft er nu dus 2 onder en 4 boven, wat zijn gebruikelijk nummer 7 en 8? Hoop dat ze er snel doorheen zijn, want volgens mij is hij het ook zat en wij ook. Het is zo zielig en paracetamol helpt ook niet altijd.... want vooral ;s avonds heeft hij er geen zin in en brult hij alles bij elkaar, het hoort erbij maar toch.
Hebben jullie kleintjes ook zoveel last?
 
quote: Boze pappa reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-03-2005 13:35:39'));

Mijn baby heeft een slagtand!! Ik maak me hier ernstig zorgen oven. Dit wordt niet gedekt door de ggz!! dadelijk wordt ie nog voor haptand uitgemaakt!!

Ik heb al stropers gesignaleerd rond mijn huisje



Kan iemand deze boze pappa erop wijzen dat zijn vreemde opmerkingen niet grappig zijn? Ik kom ze bij de verschillende onderwerpen tegen en het ene bericht is nog vreemder dan het andere.
 
hoi niala,
als het goed is is boze papa al een tijdje niet meer op deze site.
als het goed is is hij eraf gekiepert door de redactie van jonge gezinnen.
kijk maar eens naar de data van zijn reacties.
hopen dat hij wegblijft want inderdaad zulke mensen horen niet op deze sites thuis.
en ze zijn zeker NIET grappig.
ik heb me er ook aan ge-ergerd en met mij velen......
groetjes helma
 
quote: Boze pappa reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-03-2005 13:35:39'));

Mijn baby heeft een slagtand!! Ik maak me hier ernstig zorgen oven. Dit wordt niet gedekt door de ggz!! dadelijk wordt ie nog voor haptand uitgemaakt!!

Ik heb al stropers gesignaleerd rond mijn huisje



haha, leuke grappen!
 
Terug
Bovenaan