1ste echo gehad

Ik heb mijn eerste echo gehad
via berekeningen werd er vanuit gegaan dat ik 8 a 9 weken zwanger ben. Nu was er op de echo (uitwendig) geen kloppend hartje te zien :( het vruchtje stond op 7 weken. de verloskundige zei dat ik rekening moet houden met het ergste. Mijn menstruatie was altijd super onregelmatig dus kan het zijn dat de berekening gewoon niet goed was? en ik echt 7 weken ben. en ik lees her en der dat er uitwendig dan nog geen hartje te zien hoef te zijn.
over een week moet ik terug komen voor een echo en ik hoop dan zo dat er een hartje te zien is.

Dat je minder ver bent dan je dacht, komt best vaak voor hoor! Zeker als je een onregelmatige cyclus hebt, zou ik me daar geen zorgen om maken.
Ik wil je geen extra stress bezorgen, maar zelf heb ik met 5.4 weken al het hartje zien kloppen op een uitwendige echo. Heel vaak kunnen ze het bij 6 weken al zien.. Je verloskundige zegt ook dat je met het ergste rekening moet houden, maar heefr ze gezegd dat er nog wel kans is dat het hartje nog gaat kloppen?
Wanneer heb je weer een echo?
Ik duim voor je!!

er zou een kans zijn als ik dus minder ver zou zijn als we dachten. ik ging er eigenlijk vanuit dat er een inwendige echo gemaakt zou worden maar doordat we dachten dat ik rond de 8 a 9 weken was deed ze hem uitwendig en doordat ze zei dat ik rekening moest houden met het ergste was ik erg van slag en wou ik zo snel mogelijk daar weg. en later dacht ik pas van ik had om een inwendige moeten vragen.
volgende week maandag moet ik terug komen 
je leest heel veel op internet dat er al heel vroeg een hartje klopt mar er zijn ook verhalen dat het bij sommige pas heel laat te zien is ... dus daar ga ik op hopen 
dankjewel 

Mijn collega zag op haar eerste echo ook geen hartje maar een week later plots wel. Haar gyn zei ook dat het alle kanten op kon. Ze is nu 30 weken ? ik hoop hetzelfde voor jou!

oh dat is heel fijn voor je collega :) 
ik weet dat ik er rekening mee moet houden maar dit zijn dan toch wat hoop volle berichten dat het toch nog zou kunnen goed komen
ik hoop het zo
dankjewel 

Ik had volgens de berekeningen bij de eerste echo ook 8/9 weken moeten zijn maar omdat ik een extra vroege zwangerschapstest had gedaan was ik nog maar 7 weken. 
Bij mij zagen ze uitwendig ook niks omdat het nog maar 7 weken was en mijn baarmoeder naar achter gekanteld ligt.
bij mij hebben ze toen wel meteen een inwendige echo gedaan en daar zagen we het meteen een kindje met een kloppend hartje van idd 7 weken oud. 
Succes en hopelijk volgende week goed nieuws 

Wat raar dat jouw verloskundige er zelf niet over begonnen is om gelijk een inwendige echo te doen. Nu zit je al die tijd in de onzekerheid. 
Hopelijk zie je op de volgende echo een mooi kloppend hartje!
Veel succes!!

Dankjewel Anne... super fijn dat bij jou een kloppend hartje was. Ik hoop die ook volgende echo te krijgen zo spannend

Terug
Bovenaan