1ste echo gehad

Ja sanne dat vind ik dus ook best raar. 
Ik ging er eigenlijk al heen met het idee dat ze dat zouden doen en op het moment zelf niet aan gedacht want was alleen maar overstuur van het slechte nieuws
Maar volgende echo wil ik zoiezo inwendig laten doen  dus dat ga ik gelijk zeggen 

Ik vind het inderdaad ook raar dat de echoscopiste / verloskundige niet zelf meteen een inwendige echo heeft gemaakt. Toen ik in februari dit jaar zwanger bleek te zijn, heb ik aangegeven dat ik niet precies wist hoe lang ik zwanger was - ik had immers ook een enorm onregelmatige cyclus na het stoppen met de pil. Mijn cycli waren: 35, 56 en 42 dagen geweest... Dus geen touw aan vast te knopen!
Wel had ik een CB test gedaan die aangeeft hoeveel weken je zwanger zou zijn, toen bleek dat ik met een eerdere (goedkopere) test positief had getest. De CB gaf toen 2-3 weken aan, dus omgerekend was ik ergens tussen de 4 à 5 weken zwanger. Achteraf bleek ik dus inderdaad die dag ook 4+5 te zijn. De eerste echo is bij mij gemaakt met vermoedelijk 8 weken, maar wel meteen inwendig vanwege mijn menstruatie-verhaal. Er was een kloppend hartje te zien, en ik werd 1 dag verzet: ik was op dat moment niet 8+1, maar 8+2 weken zwanger. Dus die CB heeft voor mij toen heel veel duidelijkheid gegeven ;). Als ze bij mij op dat moment uitwendig hadden gekeken, hadden ze waarschijnlijk niet eens iets gezien - ook omdat mijn baarmoeder wat naar achteren gekanteld was en de hoek dan gewoon niet oké was geweest om een vruchtje te ontdekken. De eerste uitwendige echo heb ik echt pas bij mijn termijnecho gehad (11 weken).
Hopelijk krijg je nog gewoon goed nieuws deze week als je weer een echo hebt! Ik heb over kloppende hartjes hier op het forum verschillende verhalen gelezen, bij de een was er met 6 weken al een kloppend hartje te zien en bij de ander met 7 weken nog niet, en spontaan met 8 weken ineens wel. Dus ik hoop voor je dat ze de volgende keer gewoon een inwendige echo doen (groot gelijk dat je dat zelf aanvraagt!!!) en je dan gerustgesteld wordt.

Ik lees hier allemaal verhalen over echo's met 5/6 weken: mij hebben ze toendertijd tot 8 weken in spanning laten zitten (met continu bloedverlies) of ik nou wel of niet nog zwanger was, want er werd zowel door ha als door gyn gezegd dat het te vroeg was voor een echo... Dus ik heb toen 2 weken moeten wachten, dus ben überhaupt verbaasd jullie verhalen te lezen! 
Maar goed, bij mij is alles goed gekomen, hoop het ook van harte voor jou!! 

Ja ik dacht ook altijd dat een echo pas later was maar ik moest al komen. En je leest inderdaad zoveel verhalen bij de 1 is t bij 6 weken allemaal al goed te zien en bij de ander pas wat weken later.
Ja nu nog even een week wachten tot maandag en hopen dat er dan een hartje te zien is 

De hele week goede hoop gehad voor de aankomende echo maandag.
Gisteren kreeg ik een zeurend gevoel in mijn onderbuik en heb een klein beetje helder bloed verloren.... de hoop zakt dus letterlijk een beetje weg ?

wat ontzettend rot voor je .. :(

als ik je verhaal zo lees is het zo dat het uitwendig wel goed te zien was maar er dus geen kloppend hartje was? ze gaan vaak naar inwendig over wanneer het uitwendig helemaal niet te zien is door ligging of darmen die in de weg liggen. 
bloedverlies hoeft niet persee iets te zeggen! wanneer heb je je afspraak? Mocht dat morgen niet zijn zou ik absoluut bellen dat je wel morgen wilt! 
Bij mijn eerste keer had ik ook bloedverlies en mocht ik binnen een uur komen, dat was helaas foute boel. Dit keer had ik bij 7+5 bloedverlies en mocht weer direct komen ondanks dat ik net een goede echo had gehad. gelukkig was er nu niets aan de hand. (ik had mogelijk iets te fanatiek gesport) er kunnen kleine haarvaatjes downstairs knappen door veel springen? gemeenschap etc! dat komt dan helemaal niet uit je baarmoeder. 

maar zoals mijn VK toen ook aangaf; we kunnen heel veel zeggen, vragen en advies geven, de enige manier voor zekerheid is een echo..
sterkte! houd moed!

Ja klopt uitwendig was het wel goed te zien maar er was geen hartactie dus had voor morgen al een echo gepland staan om te kijken of er nu wel hartactie zou zijn...
Automatisch denk je bij bloedverlies het ergste maar inderdaad ik lees zoveel dat het ook nog wel goed kan zijn dus daar hoop ik echt op.
Moet gelukkig al morgenochtend komen dus hoef niet al te lang meer te wachten en hoop dat het bloeden niets ernstigs is

Hey lady lady,
Ik zou nu meteen even bellen.
je bent al onzeker en dan ook nog bloedverlies.
Wil je ook niet bang maken, maar ik zou niet wachten tot 
moeten. 

Sterkte hou ons op de hoogte! 

Terug
Bovenaan