Ik vind het inderdaad ook raar dat de echoscopiste / verloskundige niet zelf meteen een inwendige echo heeft gemaakt. Toen ik in februari dit jaar zwanger bleek te zijn, heb ik aangegeven dat ik niet precies wist hoe lang ik zwanger was - ik had immers ook een enorm onregelmatige cyclus na het stoppen met de pil. Mijn cycli waren: 35, 56 en 42 dagen geweest... Dus geen touw aan vast te knopen!
Wel had ik een CB test gedaan die aangeeft hoeveel weken je zwanger zou zijn, toen bleek dat ik met een eerdere (goedkopere) test positief had getest. De CB gaf toen 2-3 weken aan, dus omgerekend was ik ergens tussen de 4 à 5 weken zwanger. Achteraf bleek ik dus inderdaad die dag ook 4+5 te zijn. De eerste echo is bij mij gemaakt met vermoedelijk 8 weken, maar wel meteen inwendig vanwege mijn menstruatie-verhaal. Er was een kloppend hartje te zien, en ik werd 1 dag verzet: ik was op dat moment niet 8+1, maar 8+2 weken zwanger. Dus die CB heeft voor mij toen heel veel duidelijkheid gegeven
. Als ze bij mij op dat moment uitwendig hadden gekeken, hadden ze waarschijnlijk niet eens iets gezien - ook omdat mijn baarmoeder wat naar achteren gekanteld was en de hoek dan gewoon niet oké was geweest om een vruchtje te ontdekken. De eerste uitwendige echo heb ik echt pas bij mijn termijnecho gehad (11 weken).
Hopelijk krijg je nog gewoon goed nieuws deze week als je weer een echo hebt! Ik heb over kloppende hartjes hier op het forum verschillende verhalen gelezen, bij de een was er met 6 weken al een kloppend hartje te zien en bij de ander met 7 weken nog niet, en spontaan met 8 weken ineens wel. Dus ik hoop voor je dat ze de volgende keer gewoon een inwendige echo doen (groot gelijk dat je dat zelf aanvraagt!!!) en je dan gerustgesteld wordt.