1ste echo gehad

Wat ik me allereerst af vroeg: waarom krijgen veel van jullie zo vroeg al een echo? Is daar een medische reden voor (mk)? Of toch gewoon 'zomaar'?

Ik mag komen als ik 8 wk ben en krijg dan waarschijnlijk een inwendige echo waarop je het hartje kunt ZIEN en dus niet horen, want dat gaat via een doptone.

Altijd weer een spannend moment!!

ik krijg dan al een echo omdat ze dat gezegd hebben, is net een nieuwe praktijk dus misschien nog niet zo druk? geen idee maar waarom klagen? ik vind het prima hoor!

en ik weet heus wel dat je met een doptone het hartje kunt horen! en dat kan dus wel met 6 weken! en inderdaad ik zag het toen, maar heb het ook gehoord, alleen deed ze eerst echo omdat ze anders misschien te lang moest zoeken met Doptone en ik dan alleen maar in spanning gehouden werd. had het beetje fout geformuleerd,
maar ach dat mag de pret niet drukken!!

liefs

He LiesjeCo,

Het enige voordeel van een miskraam, inderdaad, je mag eerder voor een echo.
Mijn vorige zwangerschap was drama, ik had met 5 weken al een beetje bloedverlies en met 6 weken 3 dagen lang. Moest wachten tot 8 weken voor de 1ste echo. Dan duurt 2 weken lang om uiteindelijk een lege baarmoeder te zien.

Vaak doen ze eerst een uitwendige echo en dan vervolgens een inwendige, maar dat is overal verschillend er zijn ook vkpraktijken waar je pas met 12 weken de eerste echo krijgt.
Gewoon in je handjes knijpen dat je hem met 8 weken krijgt.

@mommy3
lekker genieten van alle kwaaltjes, zolang ze er zijn is alles goed. Wat lief dat je al een kado van man lief hebt gekregen.

liefs nath

hey Nathalie

moest jij echt tot 8 weken wachten voor een echo? ik had bloedverlies en mocht meteen komen! (ook dit bleek een miskraam)
wat een verschil zit er in he!

bij ons proberen ze ook eerst een uitwendige echo maar met 6 weken geloof ik niet.
ik moet ook wel zeggen dat lukt bij mij ook nooit in het begin, ik ben fijn gebouwd maar blijk een dikke buikwand te hebben..

ach als je je kleine maar ziet toch?

en inderdaad erg lief van hem om al iets te kopen, hij vind het dan ook weer super leuk allemaal!

liefs

Huh? Bij ons is het doodnormaal dat je rond de 8 weken een echo krijgt hoor! Klachten of niet!

Ik ben zelfs een type dat als ik een echo wilt dat ik het gewoon eis! Mijn arts wou me ook niet voor een echo sturen toen ik leeg bloedde (miskraam) maar daar sta je dan toch op? Het is JOU lijf!

Misschien ben ik dan iemand met een giga grote mond als het er op aankomt, maar ik zou het niet trekken hoor, twee weken moeten wachtten als ik zou bloedden.

Ik ben trouwens enorm winderig (schaamschaam) en hoe later het op de dag is hoe opgezwollender mijn buik wordt! Ook doen mijn borsten aan het einde van de dag meer pijn dan overdag. Het is een beetje lastig om het verborgen te houden want ik heb een buikje van mezelf, maar houd die altijd in. Nu kan dat dus niet waardoor ik al zwanger lijk van mijn eigen postuur... Heel lastig!

He, vraagje: je kan toch ook zo'n dingetje kopen dat iemand anders het hartje kan horen op je buik? (soort trechtertje) wie heeft hier ervaring mee? En vanaf hoeveel weken is dat hoorbaar dan?

Liefs!

bij ons kan je met klachten meteen terecht! super goed geregeld!
ook ik zou er gewoon op staan hoor! zoals Betty zegt MIJN LIJF.

ik heb ook zon opgeblazen buik, ik hield mijn buik ook veelal in omdat ik dus tenger gebouwd ben en na 3 kids is mijn buik niet meer mega strak maar dat gaat nu dus ook niet meer en het valt gewoon op!
s avonds is het heel erg!!

ik heb ook zon "trechtertje" of zoals mijn man het noemt een toeter! mijn man heeft het ook de hele zwangerschap geprobeerd maar het wilde hem niet lukken! de VK deed het ff voor en had het meteen goed!
vanaf wanneer dat weet ik niet zo goed meer...

liefs

Bij ons is dat wat minder geregeld, vandaar dat ik zo blij met de gyn ben.

hier ook een opgeblazen buik. hahaha mijn collega had gister een andere collega gevraagd of ik zwanger ben, omdat ik zoveel interesse in haar gezin toonde. Naar mijn weten doe ik dat niet. Zal het wel onbewust doen.

Ze moet nog even wachten voordat ik het vertel.
maar goed dat ze het mij niet zelf vroeg kan namelijk slecht liegen.

Een dobeton heet dat, weet niet 1, 2, 3 hoe je het schrijft.
Volgens mij werkt dat minder goed dan bij de vk en kan het vanaf 12 weken. maar dat moet je zelf niet willen, stel je kan het hartje niet vinden?????
Dan wordt je stapelgek.

liefs nath

Terug
Bovenaan