1ste echo

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb van de week mijn eerste echo gehad, met 10 weken.
Wat bijzonder om te zien dat er nu al een vruchtje druk aan het spartelen is in je!
Ook twee leuke foto's meegekregen!!

Wanneer hebben jullie de echo gehad?

Groetjes

8nes

Ik mag maandag voor de eerste echo, ons intake gesprek hebben we al gehad.
Moet zeggend at ik het erg spannend vind. Op een ander forum kwam iemand erachter dat het hartje het niet meer deed. Ben er dus best zenuwachtig voor terwijl de tekenen van een zwangerschap er duidelijk zijn.
Hoe ver ben jij?

Ha mamma's,

Gisteren de eerste echo (van mijn leven)... tot onze grote schrik was de gyn. niet enthousiast.. het is te klein. Jee zeg hoor je blij te zijn, we zagen het hartje als een razende te keer gaan, heeft de arts het over een mogelijke miskraam... Heel de dag gehuild. Dag roze wolk! We wilden daarna langs onze ouders, toch maar niet gedaan.
Nu  weer rustig, heb inmiddels al vele verhalen gehoord over te klein en eventueel later zwanger geworden... Dus de hoop is weer aan het groeien! Die kleine van ons is nu al een boef! Komende vrijdag weer een echo. Ik dacht 9 weken te zijn en de echo vertelde ons 7 wk en 5 dagen... maakt mij niet uit als het maar goed gaat! Toch maar proberen blij te zijn.. een week duurt best lang dan he? Dat zwarte vlekje met kloppend hartje... zit in me... Wow! Spannend.

D.

Wat heb jij al vroeg een echo gehad!
Bij ons is het echt pas na 11/12 weken. Heb wel met 8 weken een intake gehad, maar mooi niet dat ze dan al iets doen.
Spannende tijden he. Zou het liefst gewoon lekker dik zwanger zijn, zonder al dit gedoe vooraf. Achteraf denk je misschien waar heb ik me druk over gemaakt maar toch...
Succes.

het verschilt volgens mij echt per praktijk hoor wanneer je je eerste echo krijgt , want ik ben nu 12 weken en 6 dagen zwanger en mijn eerste echo was bij 8 weken en 2 dagen ( termijnecho ) was harstikke blij heb het hartje zien en horen kloppen . en voor de rest ben ik vorige week bij 12 weken en 3 dagen gewoon op controle geweest en heb dan ook het hartje gehoord dat liet me zo gelukkig voelen het horen van het hartje van me kleine was echt hartstikke blij ben namelijk zwanger van mijn eerste kindje

en wat nog even verder reageren met 17 weken moet ik weer op controle en dan pas met 20 weken krijg ik mijn 2e echo . Hoeveel echo's krijg je eigelijk in totaal weet iemand dat of is dat verschillend. Wil ook nog een pretecho laten maken.

Hoi meiden

Ik heb inmiddels mijn eerste afspraak gemaakt, eind januari een intakegesprek.
Ik ben dan ruim 8 weken zwanger, de week erop krijg ik mijn allereerste echo (ooit)!!

MAAR, ik heb wat vragen: Hoe zit het precies als blijkt dat het hartje gestopt is?
- Is het zo dat wanneer het misgaat, je lichaam het vruchtje meteen "uitstoot"?
- Merk je het zelf ook wanneer het hartje het niet meer doet?
- Kan het zo zijn dat je zwangerschapsverschijnselen evengoed blijven?
- Komt het ook wel eens voor dat het vruchtje nog steeds in je buik zit, ook al klopt het hartje niet meer, en dat je dit dus pas veel later ontdekt?

Kan iemand mij hier misschien meer over vertellen?

Liefs Rijn

Hoihoi,

Volgens mij scheelt het inderdaad erg per arts/verloskundige wanneer je een echo krijgt.
Als je bezig was met IVF of IKSI krijg je volgens mij al eerder een echo, dan dat je op de natuurlijke manier zwanger zou raken.
Ik heb mijn echo dus op 9 wkn en 5 dgn gehad. (toen 2.9cm).
En ow, wat is het bijzonder hè!!!

enne Dattig..........hou de moet er in en op naar de volgende echo!!

Shorty85 > volgens mij is het normaal dat je je termijnecho krijgt (bij een week of 10) en dan nog een medische-echo bij 20 weken (niet verplicht)
En natuurlijk nog bij een week of 14 met een nekplooimeting, als je daar aan mee wilt werken.....

Rijn22, ik durf geen antwoord te geven hoor, je moet gewoon genieten en hopen dat alles goed is bij de echo!! Maar ik kon het ook pas geloven toen ik het op de echo zag. De weken ervoor was ik ziek geweest en voelde ik opeens ook niets meer, en maakte ik me zorgen, maar dat hoeft echt niet!!!

Nou iedereen veel plezier bij de komende echo, geniet ervan, het is erg leuk, en zorg dat je de eerste foto's van de kleine mee naar huis krijg!!!!

Groetjes 8nes

Terug
Bovenaan