1ste echo

Ha,

Ik had mijn echo dus eigenlijk op week 9 (dacht ik) en dat was dan direct met de intake in het ziekenhuis. Ik moet namelijk vanwege medische redenen onder controle staan bij de gyn tijdens de zwangerschap. Denk dat ik daardoor ook meer echo's krijg. Dat is natuurlijk wel prettig, mits het wel goed is dan. Oh ik hoop zo dat die kleine braaf groeit... Normaal is het aantal echo's geloof ik twee...
Hee en over al die vragen ik weet het niet. Voor mij de eerste keer. Ik geloof dat het wel kan dat je er pas bij een echo achter kan komen dat het hartje niet klopt... Goh maar niet aan denken dan hoor! (probeer ik ook niet te doen, maar zie steeds die bezorgde blik van de gyn. voor me... pff)

Geniet-se! (en ja doe mij ook zo'n dikke buik!)
D

quote: Rijn22 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-01-2008 18:21:18'));

Hoi meiden

Ik heb inmiddels mijn eerste afspraak gemaakt, eind januari een intakegesprek.
Ik ben dan ruim 8 weken zwanger, de week erop krijg ik mijn allereerste echo (ooit)!!

MAAR, ik heb wat vragen: Hoe zit het precies als blijkt dat het hartje gestopt is?
- Is het zo dat wanneer het misgaat, je lichaam het vruchtje meteen "uitstoot"?
- Merk je het zelf ook wanneer het hartje het niet meer doet?
- Kan het zo zijn dat je zwangerschapsverschijnselen evengoed blijven?
- Komt het ook wel eens voor dat het vruchtje nog steeds in je buik zit, ook al klopt het hartje niet meer, en dat je dit dus pas veel later ontdekt?

Kan iemand mij hier misschien meer over vertellen?

Liefs Rijn

Hoi,

Helaas heb ik hier sinds deze week ervaring mee.... afgelopen woensdag hadden wij een echo. Ik zou 10 a 11 weken zwanger zijn, voelde me ook hartstikke zwanger (en nog steeds) maar helaas tegen alle verwachtingen in bleek het kindje niet meer te leven.
Met ruim 9 weken is het hartje gestopt met kloppen en het kindje dus met groeien . Ik heb hier niks van gemerkt, ik voel me nog steeds op en top zwanger en tot nog toe heeft mijn lijf het kindje nog niet 'afgestoten'.....
Dit is ongelooflijk zuur en ik vind het ook enorm zwaar met de wetenschap rond te lopen zwanger te zijn van een overleden kindje . Aankomende woensdag (als er dan nog niks vanzelf is gebeurd) een gesprek met de gynaecoloog over hoe en wat verder, maar dan hoop ik toch snel geholpen te kunnen worden, want dan verwacht ik niet dat het nog zelf komt...

Zijn natuurlijk verhalen waar helemaal niemand hier op zit te wachten, maar ja... het is/was overigens ons 3e kindje en bij de eerste twee nooit problemen gehad tijdens de zw.schappen en ik voel(de) me dus gewoon zwanger... de kans dat dit overkomt is altijd vele malen kleiner dan dat het je wel overkomt, maar een echo hoeft dus helaas niet altijd alleen maar leuk te zijn....

groetjes,
Marije

ik was idd 14weken zwanger...had via harttone al een hartje gehoord...maar kreeg de echo   pas later en toen vol opgetogen naar die echo toe en toen was er dus ook geen leuk nieuws....voelde me toen op en top zwanger...had niets zien aankomen en bij mij is het uiteindelijk weggehaald.
Ben daarom nu ook onzeker totdat het zekere bewezen is!!!

En dan kan het alleen maar top worden!

manon

Vervelend hoor, kan me voorstellen dat je wat voorzichtiger bent.
Wij hebben gister bij 11 weken en 4 dagen onze eerste echo gehad en die zag er heel goed uit. Het hartje deed het en het kindje was prima qua grootte.
Volgende week moet ik nog een keer terug om even uit te sluiten dat het er maar eentje is en dat er niet stiekem nog 1 onder verstopt zat
Was wel blij en opgelucht om het te zien hoor, viel toch een brokje stress weg.

Ik heb vandaag mn eerste echo gehad. Ben 11wk1dag jippie.
Gelukkig was alles goed, we hebben het hartje ook gehoort.Wel heel rustig, maar was niets aan de hand zei de dame.  Maakte me wel een beetje zorgen, vooral als je leest bij hoeveel vrouwen het fout gaat.
Ik heb ook een dvd mee gekregen en 2 foto's. Vanavond na mn werk nog even genieten van ons klein wondertje.

Groetjes, Sue

hallo,

ik heb vandaag mijn 1e echo gehad. ik ben precies zeven weken. Ik had gevragen of het evt kon en de dokter heeft een briefje meegegegeven. Echt fijn dat ik nu al weet dat het vruchzakje 'gevuld is. het hartje klopte ook al en voor zover ze konden zien was het een goede zwangerschap.
iedereen succes.

groetjes ilse

pff, wat een verhalen over echo's en hartjes die niet meer kloppen. ik heb morgen mijn eerste echo en ik ben er ook zo bang voor. ik voel me op en top zwanger, maar dat wilt dus helemaal niks zeggen.

groetjes an

Hallo ,

Ik zou me niet al te druk maken.
Zelf ben ik 16 , 17 als de kleine komt.
Ben nu 25 weken zwanger en heb al  2 echo's gehad.
Nu moet ik nog een echo rond februari vanwege een nierklepje dat nog te verwijt is.
Maar tuurlijk komt dit allemaal goed!
Niet zoveel zorgen maken , jullie worden mamma's !!

Kus Kelly

Terug
Bovenaan