1ste keer: 2de ronde. 2de keer langer..

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Ik lees zo af en toe dat er meiden voor hun tweede kindje gaan.
Wij ook.
Ben in augustus al gestopt met de pil en eind vd jaar zijn we voor het echie gegaan.

Met onze dochter was het de tweede keer al raak!

En nu met de tweede hoop je natuurlijk dat het ook zo snel zal gaan. Ik  ben echt niet zo naief om te weten dat het een jaar kan duren.... maar diep van binnen hoop je dat. (dat hoopt iedereen)

Maar nu ben ik weer net ongesteld aan het worden, dus gaan we ronde 5 in komende tijd. dus ik baal wel een beetje!

2 van mijn vriendinnen zijn zwanger, en bij hun was het meteen raak! als je dan die buiken ziet...kriebelt het wel. en hoopte stiekum samen met hun zwanger te zijn!

wie gaat er ook voor een tweede en duurt dat langer of ga je voor de derde en hoe snel ging het de andere keren?

Ik ga me pas zorgen maken als het langer dan een jaar duurt... dus voor nu: op naar de volgende ronde!!!!!

Heel herkenbaar, helaas..

Bij de eerste was het in de eerste ronde raak dit werd helaas een miskraam. Na de miskraam was mijn hele ciclus in de war maar toch was het in de derde ronde alweer raak.

Tja en dan ga je toch denken en hopen dat het nu voor ons tweede kindje ook wel weer snel zal gaan. Tuurlijk je weet dat het langer kan duren maar stiekem denk je toch dat het wel snel zal gaan.
Wij zitten nu in de 7e ronde. Wie weet deze ronde??

Ook heel veel vriendinnen van mij zijn op het moment zwanger. Met veel van hen was ik bij de eerste samen met hen zwanger.

Ik heb echt recpect voor de meiden waarbij het lang duurt en als ik daar aan denk dan mag ik niet klagen. Maar af en toe is het gewoon even balen....

Liefs Janneke

Hoi,

Net alsof ik mijn verhaal lees!

Mijn oudste zoontje is nu 17 maanden! En als het aan ons gelegenhad moest ik komende maand bevallen van nr2!
Maar helaas!

Van mijn zoontje was ik ook in ronde 2 zwanger! En nu zijn we negen maandne bezig (vanaf augustus) en nog steeds niets....
Ik ga me toch steeds afvragen of alles wel goed is en wat we er aan kunnen doen!
Ook heb ik met de HA de afspraak dat als het komende maand niet raak is we langs kunnen komen voor een  eventuele verwijzing!

Had ik nooit gedacht hoor! Je gaat er dan toch vanuit dat het bij een tweede ook weer snel zal gaan! Niet dus!

Maar wie weet...ik ben net mijn wachtweken weer in gegaan!
Hou oud zijn jullie kindjes?  

Ook zo irritant dat steeds iedereen vraagt wanneer w evoor de tweede gaan!

Hoi Meiden,

Ik herken mezelf ook in jullie verhaal alleen hoop ik toch dat het voor jullie allemaal sneller gaat dan voor mij.
Bij de eerste waren we vrij snel, al in de 4e of 5e ronde. Onze kleine meid wordt in juli alweer 4 jaar en we zijn al bijna twee jaar bezig voor een tweede.
Ik werd bij de 5e rond al zwanger maar ik kreeg al snel een miskraam.
Geen drama want dat gebeurt wel vaker. Daarna duurde het wel 8 a 9 rondes voordat ik weer zwanger was. Helaas is dat net voor kerst met 18 weken mis gegaan.
Ik wordt er soms wat wanhopig van maar als we er weer aan toe zijn dan gaan we toch weer proberen.

Sterkte!
Dile

Poeh he Dile wat een verhaal. Heel veel stekte en hoop voor je dat je snel een gezond kindje in je armen mag houden!

Bij ons hier ook heel vaak de vraag wanneer de tweede nou komt. Heb lang mijn mond kunnen houden maar laat nu wel vaak doorschemeren dat we wel graag een tweede willen. Laatst vroeg een collega van mij  toen wil je man dan soms nog niet, ik dacht je snapt het niet helemaal he. Ik maar denken dat ik duidelijk genoeg was haha.

Nou meiden we geven de moed niet op hoor misschien is deze maand wel onze maand!! Tis toch elke maand weer spannend

Oh ja ons zoontje wordt volgende maand 2

Liefs Janneke

Hoi,

Dile wat een verhaal zeg! Een miskraam lijkt me al vrselijk, maar een kindje na 18wkn verleizen is echt heel erg! Ben je ook echt bevallen zeg maar?
Heel veel   sterkte. en ik wens jullie dat jullie snel een tweede gezond kindje in jullie armen mogen houden!

Wat kunnen mensen raar reageren he! Dat ze zo;n opmekring dan nog niet snappen!
pffff....Ik krijg ook vaak de vraag! Laatst vroeg een collega overigens heel direct of ik zwanger was...nou ja!

Hi bezige bijtjes!

Ook wij waren van ons dochtertje zeer snel zwanger. Nu we bezig zijn voor nummer 2 (nog niet heel actief, maar wel onveilig) is het inderdaad een vraag die me bezighoudt: zou het nu ook weer snel gaan of zegt dat niets? Je hoort zoveel verschillende verhalen, maar uit jullie verhalen blijkt wel dat het allemaal niets zegt.
Het is voor ons wel een reden om redelijk snel weer aan de klus te gaan. Stel dat het langer gaat duren...

In elk geval: hopelijk komen jullie (en ik misschien) snel met positieve berichten over het wegblijven van ongie's. Dat is toch het uiteindelijke doel van ons samenzijn hier op het forum?!

Succes en tot spreeks,
groetjes, Dee

Hoi Meiden,

Ja, helaas is een gezond kindje krijgen geen garantie. En vervelend zeg van die mensen die het zomaar botweg vragen. Ik heb zelf in m'n omgeving wel eens vriendinnen of kennisen gezien die moeite hadden met zwanger worden. Ik zou het dus nooit zomaar aan iemand vragen. Als mensen het willen vertellen dan komen ze er zelf wel mee.

Madelief: ja ik moest het kindje ook baren. Geen pretje om het zacht uit te drukken maar het is niet anders.
Wij zijn op dit moment nog niet bezig voor een tweede. Ik zou wel weer willen proberen maar mijn man kan het emotioneel nog niet aan. Ik zal dus nog even moeten wachten. Dat soort dingen kun je niet haasten.
Las ik nou in je verhaal dat je al een keer zwanger bent geweest? Omdat je schreef dat je als het aan jullie lag volgende maand al zou bevallen van de 2e?

Dee: hoe lang zijn jullie nu bezig? Ik hoop dat je snel zwanger wordt!

Janneke: ja lastig he als meiden in je omgeving zwanger worden? Dat vind ik ook heel moeilijk en bij mij is het op dit moment heel erg. Ik woon in het buitenland en heb een aantal nederlandse vriendinnen hier. 1 daarvan is net in januari bevallen, 1 is over twee weken uitgerekend, 1 in juni en nog 1 in juli. Ik was in mei uitgerekend dus we zaten mooi op een rijtje. Maar ja.... ik kan me er alleen maar bij neerleggen.
Bij mij wist iedereen in m'n omgeving al dat we bezig waren met een tweede. Ook al omdat het zo lang duurde en ik had geen zin in vervelende vragen.

Groetjes!

Terug
Bovenaan