1ste papje(4maanden), welke fles?

Hier was pap ook altijd geklier met de speen met een pqpfles. Het is gewoon onmogelijk, er bestaat geen goede speen. En zeker de d'r Brown fles ivm pap is een onmogelijke combinatie. Wij hebben uiteindelijk een piepklein gaatje in een speen geknipt met de schaar en toen hadden we de juiste grootte.

Maar m'n dochter vond pap vies, ze sliep er niet langer van dus we zijn er ook binnen een week weer mee gestopt. En ze heeft het niet gemist, papflessen hebben ze niet nodig. Zodra ze niet meer genoeg had aan een normale fles als ontbijt (rond 9 maanden) gaf ik er gewoon een boterham bij.
Bij m'n 2e kindje nooit pap gegeven, ik begin er niet meer aan. T is geklier, m'n kinderen lusten het niet en ze kunnen prima zonder.

Nooit papflessen gegeven. Zeker rijstebloem niet. Zitten geen voedingsstoffen in en mag niet dagelijks gegeven worden ivm arseen. Google maar, voedingscentrum heeft er een goede pagina over. 
Ik zou gewoon melk blijven geven en focussen op fruit en groenten en granen (brood of pap of whatever) na 6 maanden toevoegen. En de rijstebloem dus overslaan.

Volgens mij gaat het hier om de speen en niet om de discussie of je papflessen geeft of niet. Wij hebben van difrax de papspenen gebruikt. Ging heel goed! Overigens wel ook op een difraxfles.

[quote quote=10496759]Volgens mij gaat het hier om de speen en niet om de discussie of je papflessen geeft of niet. Wij hebben van difrax de papspenen gebruikt. Ging heel goed! Overigens wel ook op een difraxfles.[/quote]

Dat snap ik ☺️ het was een vraag uit interesse omdat mijn kindje ook zo oud is ☺️ en ik heb niets te horen gekregen van het consultatiebureau over pap of rijstebloem dus ik vroeg me af wat de meerwaarde is om te overwegen of dat iets voor ons kan zijn...

Dankjewel voor de tips!
Nummer 4 zonder groene staafje werkte!
:)
Het is idd ieder zijn eigen keuze.ik ben pap gaan geven met meerdere redenen.. geef deze de laatste fles zodat hij wat doorslaapt , en een voldaan gevoel heeft.
(Had veel honger/ steeds niet genoeg met de fles)
heb hem van olvarit rijstebloem staat 4+ maanden op.krijg je gewoon in de supermarkt of kruidvat.

Terug
Bovenaan