1ste x zwanger huisarts of verloskundige bellen?

Hoi allemaal,

en alle zwangere gefeliciteerd!
Ik ben zwanger van ons eerste kindje en op 2 april uitgerekend. Ik heb pas een test gedaan toen ik 10 dagen overtijd was, wilde niet weer voor niets testen, had ook elke keer het gevoel of ik ongesteld moest worden.
Maar ik weet niet of ik eerst langs de huisarts moet of gewoon een verloskundige bellen.
Ik ken ook nog geen verloskundige.
En verder weten alleen mijn man en ik dat we zwanger zijn, wil het ook nog even geheim houden. Dus ik kan niet gaan rond vragen naar een verloskundige.

Wie heeft een antwoord voor mij?

Alvast bedankt.

Liefs,
first mum
 
hey,

toen ik er achterkwam dat ik zwanger was, belde ik eigenlijk gelijk m'n huisarts en heb daarna naar de verloskundige hier in mijn buurt gebeld. Gelijk een afspraak gekregen met de verloskundige. En de assistente van de huisarts maakte een notitie in m'n dossier en daar stopte het eigenlijk wel.

Succes

Groetjes Claudia
24 wkn
 
Gefeliciteerd!
Ik zou je aan willen raden om de huisarts te bellen over het blijde nieuws (hij heeft zwijgplicht en mag dit toch niet doorvertellen). Verder heeft hij waarschijnlijk wel het adres en telefoonnummer van een verloskundige in de buurt.
Op www.goudengids.nl kun je natuurlijk ook wel adressen vinden.
Groetjes
 
Gefeliciteerd :)

Toen ik er achter kwam, heb ik gelijk maandags de huisarts gebeld.
Die wilde weten waarom ik langs wilde komen, dat heb ik aangegeven...

Toen hebben ze me verteld, dat ze niets voor me kunnen doen, en ik kreeg het nummer van een vk bij mij in de woonplaats.
Die heb ik gelijk gebeld, kreeg allerlei uitlegjes, wat ik wel of juist niet moet doen enz.

Volgende week, moet ik haar weer bellen. En dan een afspraak maken voor ons eerste bezoekje en echo.

Nens
 
Hoi hoi,

Een huisarts kan weinig voor je betekenen. Dus als je weet welke vk je moet hebben (kun je idd in de goudengids vinden) kun je ook gelijk je vk bellen. Kun je gelijk al vragen stellen als je die hebt. De vk kun je al bellen als je 5 a 6 weken zwanger bent.
Succes met bellen en je verdere zwangerschap.
 
Groetjes Joyce
 
Dank jullie wel voor de berichtjes.

Ik heb vanmorgen de dokter gebeld en er werd mij verteld dat bij een eerste zwangerschap hij mij eerst wilde zien.
Ben dus vanmiddag geweest. Hij heeft wat dingetjes gevraagt, bloeddruk gemeten  en het nummer van een verloskundigepraktijk in de buurt gegeven.
Maar kan pas een afspraak maken in de 8ste week van mijn zwangerschap, staat op de kaart, ben nu 6 1/2  week dus moet nog  bijna 2 weken wachten.
Het wachten is het ergste :) Het is ook zo spannend een eerste kindje, ben zo benieuwd.

Liefs
 
Zo zie je maar First Mum, iedere huisarts is weer anders.

Mijn echtgenoot was toevallig bij de huisarts gister en aangezien het voor ons ook het 1e kindje wordt had ik aan hem gevraagd om door te geven aan de huisarts dat ik zwanger ben en de vraag of ik nog langs moest komen.

Volgens haar, onze huisarts, was het prima om haar enkel op de hoogte te stellen. Ze hoefde mij ook niet te zien (als ik het ook niet noodzakelijk vond) en heeft enkel in mijn dossier; "is zwanger en blij" vermeld. Zij deed niets meer dan een kaartje van een verloskundigenpraktijk overhandigen en succes wensen.

Heb meteen gistermiddag de verloskundige van mijn keuze gebeld en kan 23 augustus terecht voor de 1e (deze keer; inwendige)echo. (Dan ben ik precies 8 weken. )

Zie er helemaal niet tegenop en laat het over me heenkomen.

Veel succes met je zwangerschap first mum!!
 
Hallo,

ik ben nieuw hier ik ben 27 en op dit moment 5 weken en 5 dagen zwanger. ik heb ook mijn huisarts gebeld om te zeggen dat ik zwanger was en zij zei dat ze me toch even wilde zien. (is een vrouwlijke arts) ben vandaag geweest en ze heeft mijn bloeddruk gecontroleert, gewogen, en een briefje geschreven voor de verloskundigen met mijn medisch verlede ofwel gewicht en bloeddruk opgeschreven vermeld dat ik al foliumzuur slik en dat er verder geen medische afwijkingen en medicijn  gebruik is.  ook heeft ze me het adres en telefoonnummer gegeven van de verloskundigen. verder heeft ze me nog wat tips gegeven en veel plezier en succes gewenst met de zwangerschap. zo zie je maar dat er veel verschil zit in de ene arts of de andere.

groetjes tessa
 
Terug
Bovenaan