1ste x zwanger huisarts of verloskundige bellen?

Dag allemaal,

Alereerst iedereen van harte gefeliciteerd met de zwangerschap. Ik ben toen ik ongeveer 5 weken zwanger was bij de huisarts geweest omdat ik ontzettend last had van buikpijn. Hij heeft toen een echo gedaan, waarop het vruchtzakje te zien was. Verder niks omdat het nog te vroeg was. We hebben meteen ook een afspraak gemaakt voor een tweede echo in de elfde week. Kon niet eerder omdat de praktijk met vakantie is tot die week. Nou twijfel ik of ik een verkoskundige zal bellen of niet. Ik zou graag in week 10 al een echo willen laten maken, omdat ik in die week weer begin met sporten. We hebben in die week direct al een trainingsweekend wat toch wel een hele belasting zal zijn op mijn lichaam en wil liever dus ook niet meedoen. Ben veel te bang dat er iets mis gaat. Op het moment dat ik de echo heb gehad in die week, kan ik iedereen vertellen dat ik zwanger ben en hoef ik dus niet mee te doen. Wat moet ik doen??

liefs Tina  
(7 weken en 2 dagen zwanger!!)
 
Hoi Tina,

gefeliciteerd met je zwangerschap.
Als je eerder een echo wil laten maken kun je dat gewoon je vk vragen. Lukt het toch niet eerder dan kun je altijd zeggen dat je je eigen niet lekker voelt en niet met het trainingsweekend meedoet. Je mag best sporten tijdens je zwangerschap, maar je moet het niet overdrijven en omdat je gevoel toch ookal zegt dat je niet wil. Ik weet niet wat voor trainingsweekend het is, maar als je nu al weet dat het heel zwaar is en risico vol, waarom zou je dan gaan. Tijdens je zwangerschap is het het beste om niet aan contactsport te doen zoals voetbal enzo en als er kans bestaat dat je kan vallen zoals paardrijden kun je dat ook beter laten.

succes ermee.

Liefs
 
Hoi ik ben 17 en ben 2 dagen geleden er achter gekomen dat ik zwanger ben ik weet niet wat ik nu moet doen. Hoe of wat moet ik zeggen als ik de huisarts op bel of moet ik die wel bellen 
 
Je kunt de huisarts bellen en aangeven dat je zwanger bent. Gezien je leeftijd kan ik me voorstellen dat je wat extra steun en begeleiding kan gebruiken bij het verdere verloop van je zwangerschap. Je huisarts weet daar de juiste instanties voor. De huisarts en ook de doktersassistente heeft beroepsgeheim, je hoeft dus niet bang te zijn dat iemand erachter komt dat je zwanger bent als je dat (nog) niet wilt. 
 
Terug
Bovenaan