1x IUI en dan over op ICSI

hallo,

ik ben op dit forum nieuw.
zal me ff voorstellen:
ik ben debby ben 29 jaar en woon in zuid-holland.
heb een zoontje die in juli 5 word, heerlijk mannetje.
mijn zoontje is van een andere vader. woon nu met me huidige vriend samen en het gaat super goed tussen ons en ook tussen hem en me zoontje. soms ziet me zoontje mij niet eens staan en wil alleen maar naar me vriend toe. mijn vriend heeft met zijn vorige vriendin ICSI gedaan en na 1x die behandeling was ze zwanger en nog van een tweeling ook, waren 2 jongetjes. maar zij heeft een abortus laten doen, het kon niet meer in t ziekenhuis want ze was al te ver zeg maar. dus ze is naar een abortuskliniek geweest. mijn vriend wilde niet dat ze ging maar ze stond erop. me vriend heeft er een behoorlijke klap van opgelopen en dacht dat hij nooit meer papa zou worden. het is dus ook uit gegaan, ze zei dat ze zwanger werd om hem een plezier te doen. (probeer rustig te blijven maar als ik er aan denk gaan me nekharen al overeind staan) ik heb er ook echt geen goede woorden voor over. maar goed om nog ff over het onderwerp te hebben hahaha wij gaan dus 1x IUI doen en als dat niet aanslaat zeg maar dan gaan we gelijk over op ICSI. mijn vriend heeft dus niet genoeg zaadcellen om een natuurlijke zwangerschap te kunnen hebben. ze hebben nog een paar testen bij hem gedaan maar het bleef elke x hetzelfde. dinsdag 13mei waren we bij de gyn en die heeft mij ook binnenwaarts onderzocht en bij mij was alles goed. hij stelde dus voor om 1x IUI te doen, hij zei wie weet lukt t. las in de folder die we mee kregen dat 1 op de 7 paren zwanger raakte met IUI. dus wie weet. nou ga ik er niet echt vanuit dat t gelijk raak is. dan kan t altijd nog meevallen. we gaan t dus doen op me  natuurlijke cyclus. pregnyl vandaag gehaald bij de apotheek. nu is het dus afwachten wanneer ik ongi word en dan kan ik naar t ziekenhuis bellen om een afspraak te maken om een echo te laten maken. als het goed is moet in de buurt van 3juni ongi worden dus het schiet al op.

zowww toch nog een heel verhaal hihihi

groetjes van debby

en alle meiden succes met alles wat er bij komt kijken

Hoi Debby!

Wat een verhaal zeg! Dat moet inderdaad erg heftig zijn geweest voor je vriend.
Maar goed dat hij jou tegenkwam, toch.....

Maar jou verhaal, wat iui en icsi betrefd, komt aardig overeen met mijn verhaal.
Wij gaan nu ook 1x insemineren. Ze noemde het een proefinseminatie???
Het zaad van mijn vriend was ook zeker niet optimaal, maar het was wat verbeterd.
Mijn ongi dag is ongeveer op 13 juni, en daarna begint idd de actie.

Ik heb alleen denk ik een beetje veel hoop dat het bij ons gaat lukken, wat natuurlijk niet goed is. Positief blijven is natuurlijk wel goed, maar niet te enthousiast, toch.
Bij mij was ook alles prima, en er hoeft maar 1 goede zwemmer tussen te zitten.

Ik weet niet of je van plan was om nog meer over je proces te vertellen, maar ben erg benieuwd hoe het jou verloopt.

Doei doei
Cizz

hoi cis,

me vriend heeft er idd een behoorlijke klap van gehad. ik heb al tegen hem gezegd dat ik niet zomaar een abortus laat doen. ik kan gewoon niet begrijpen waarom  iemand t zou doen om 2 gezonde jongetjes weg te laten halen. maar ja het is al ff geleden maar vergeten doe je t nooit.

mijn vriend heeft ongeveer 2 miljoen zaadcellen (je moet er minimaal 20 hebben)
maar de beweeglijkheid is goed. dus vandaar dat ze het 1x met IUI willen proberen. 28augustus hebben we al een afspraak staan voor ICSI. dus als IUI niet lukt dan hebben we in ieder geval al een afspraak staan, hoeven we niet zo lang te wachten.

ik ben ook wel positief ingesteld maar toch hou ik in me achterhoofd dat t misschien niet gaat lukken. al hoop ik t wel natuurlijk hihihi. zou wel helemaal geweldig zijn.
wij zien nu echt overal zwangere vrouwen, of vrouwen met een kinderwagen en als je er dan inkijkt dat er dan een klein ukkie in ligt. soms best frustrerend. maar goed ik probeer  me er niet al te veel mee bezig te zijn. en moet zeggen het lukt best wel. ik ga vaak naar me vriendin en dan ben ik bezig met paarden, doe natuurlijk ook nog werken en me vriend en ik gaan vaak naar vrienden van ons enzo. niet veel mensen weten het. maar alleen de belangrijkste mensen van ons.

het komt toch best wel dichtbij me ongi. nog niet echt zo over nagedacht vd week.

hoe lang zijn jullie dan al bezig?  
gaan ze het bij jou ook doen op een natuurlijke cyclus?

ik wil me verhaal best hier op t forum zetten.
wil jij dat ook?
dan kunnen we misschien wel een beetje onze ei kwijt.
zijn er bij jullie mensen die t weten?

nou ik hou t hier wel bij anders word t weer zo'n heel verhaal hahaha en volgens mij  is dat nu ook wel weer zo hahahahaha.

groetjessssssssssssssss debby

Hoi Debby,

Wat fijn dat de icsi al gepland staat. Bij ons is het nog de vraag of het ivf of icsi wordt.
Mijn vriend heeft namelijk een spatader op zijn bal, en dei moet waarschijnlijk weggehaald worden. Dus een operatie.
Ik vind dat natuurlijk helemaal goed, vooral als het allemaal helpt. Maar de tijd die er iin gaat zitten. Die is niet grappig.
Ik zal ook eens aan mijn fertiliteitsarts vragen of wij dat niet kunnen plannen.

Wij zijn nu 13 maanden bezig, en sinds 2 maanden in het zkh onder behandeling.
Ik vind het toch wel een hele inpakt, het doet veel met je.
En inderdaad vooral als je al die kinderwagen ziet.
Ik heb glukkig nog heel veel plezier met de kindjes van mijn vrienden. Die heb ik regelmatig over de vloer.
De meeste om ons heen weten het nu wel. Maar mijn moeder kan er af en toe niet over uitgepraat raken. Wordt daar dan echt niet goed van. Maar ze vindt het gewoon ook heel erg, en tja... wachten wachten wachten.

Leuk dat we zo kunnen contacten. Ben erg benieuwd hoe het bij jou verloopt. Vooral omdat we op bepaalde vlakken in het zelfde schuitje zitten.

Tot snel dan maar weer.

Doei doei
Cisss xxx

hoi cis,

is het bij je vriend zo dat de temperatuur te hoog is? bij mijn vriend was dat wel zo en heeft dus ook een spatader weg laten halen dmv een operatie. en na ongeveer een jaar op controle om te kijken of het verbeterd was. het was dus niet verbeterd. dus over op ICSI. al met al is mijn vriend met z'n vorige vriendin zo'n 3 jaar bijna 4 jaar bezig geweest. en wij hebben ook nog 2 testen gedaan om te kijken of het verbeterd was maar was eigenlijk een beetje hetzelfde als toen.
ik wil je niet ontmoedigen maar zo zie je maar dat niet elke operatie baat heeft. en misschien bij jou vriend wel. blijven duimen.

mijn schoonouders weten het en me schoonzus en zwager. mijn ex (vader van me zoontje) hebben we het ook vorige week verteld. was toch wel een beetje raar om dat te vertellen. mijn ex en ik gaan nog gewoon heel goed met elkaar om. we zij nu goede vrienden. verder zijn er niet veel mensen die het weten. maar mijn schoonouders zijn niet zo om heel de tijd te vragen over hoe t gaat. wel als we een afspraak hebben gehad dan belllen ze of wij bellen hun.

als ik je verhaaltjes lees heb ik toch wel het vermoede dat we steeds meer dezelfde dingen hebben wat overeen kom hihi.

ik vind t ook leuk dat we onze ervaringen kunnen uitwisselen. ik heb met me zoontje toen me er helemaal nooit mee bezig gehouden. laat staan er mee te maken hebben. ik heb echt heel veel gelezen op internet. lang leve internet hahahaha.

groetjesssssssssss debby

Hoi Debby!

Inderdaad bij mijn vriend is het vanwege de tempratuur.
Maar ik ben eigenlijk ook al tegen die operatie. Maar de gyn zegt, elke kans is er 1.
Nou ja, mijn vriend vindt het niet erg om onder het mes te gaan, dus dan gaan we het maar doen.
Ze zeggen dat je 30% kans hebt, dat het na de operatie verbeterd.
Jammer dat het bij jou vriend niet zo was. We zien wel, we bliljven hopen, en meedraaien in de medische molen.

Vandaag weer follikel meeting gehad. Hij was nog niet gesprongen. Dag 19, heel appart. En ik ben echt super regelmatig ongie. Dus tja, we wachten maar weer af.
Nu weer 3x bloed prikken voor mijn progestron hormoon. Moet jij dat ook?

Nou idd lang leve internet.
Tot snel

Ciz xxx

hoi hoi,

ik ben nog niet ongi geworden. zou volgens mijn berekening 3juni moeten zijn.
dus ik ben voor de rest nog niet in t ziekenhuis geweest meer.
ik heb wel al pregnyl in huis.
dat moet ik spuiten om me eisprong op te wekken.
ik hoop wel dat me ongi snel komt, want ik voel van alles in me buik.
heb ook een beetje dikkere borsten nu. heb gisteren een zwangerschaptest gedaan
maar die was negatief. ik had ook niet verwacht dat ik nu zwanger zou zijn hoor.

maar hoe is het verder met jou?
en weten jullie al wanneer de operatie plaats vind?

groetjesssssssss

hoi cis,

ik ben gisteren ongi geworden........EINDELIJK
gelijk me vriend gebeld hahaha en daarna t ziekenhuis om een
afspraak te maken voor een echo.
dinsdag 17juni hebben we dus een afspraak om een echo te laten
maken om te kijken of me eiblaasjes groot genoeg zijn om IUI te doen.
spannend hoor, het komt nu toch wel dichtbij.

hoe is het verder met jou?

groetjessssssssssss debby

Terug
Bovenaan