2-3 jaar educatie, dit moet je zien!

P.S, Onze kids kunnen trouwens niet eens naar een creche, kinderdagverblijf of naschoolse opvang, want het is hier in Nederland zoooo slecht geregeld financiel dat mensen die financiel wel wat hulp kunnen gebruiken er dus hulp voor krijgen, oftewel die krijgen flink wat terug van het Rijk en/ of de Belasting, mensen die tonnen verdienen merken er uiteraard niks van dat ze per maand een flink bedrag aan kwijt zijn maar wij, een tussenliggende factor....Mijn man verdient bovenmodaal, maar krijgt weinig van zijn baas, tuurlijk, we zouden ook wel wat van de Belasting krijgen, maar 2 kids naar een kdv en 2 naar de naschoolse zou betekenen (verschillende keren uitgerekend) dat bij een werkweek voor mij van 3 dagen toch nog een eigen bijdrage van 700 a 800 euro bij komt kijken...Daar ga ik dus mijn 4 kids niet 3 dagen voor de hort op sturen...Voed ze dan liever zelf op....
Velen om mij heen zeggen dan ook 'niet zeuren, als je niet hoeft te werken doe je dat toch gewoon niet?'Ja, vind ik inmiddels ook hoor, hebben niet voor niets 4 kids, maar in 't begin van mijn moederschap kijk je toch wat er mogelijk is op het gebied van een parttime baan voor mij...Inmiddels heb ik me er helemaal bij neergelegd dat ik fulltime mama ben en geen opas aan huis heb overdag of kdv en zo, ben nog jong, en blijkbaar moet ik door werken tot mijn 67e, dus werken komt er vast nog wel van, eerst de jongste naar de kleuterschool...en dat duurt nog 4 jaar, dus blijf lekker nog even de huismama...
Zo, en dat moest ik nou even kwijt...
Groet Roos.

Terug
Bovenaan