2,5 en ineens 's nachts wakker

Hallo,

ik ben helemaal dood op. Mijn zoon van 2,5 is sinds een week zo veranderd. Hij wil s'middags niet meer slapen en 'snachts niet meer slapen. Dat hij s'middags nie meer slaap vind ik nog niet zo erg, dat weet je dat dat eraf gaat, maar 'snachts niet!!!! Ik snap het niet hij is zo moe. Daarom probeer ik hem och in bed te leggen 'smiddags maar dan is het 1 uur janken en dan hal ik hem er maar uit. 's avond moet hij dan op tijd naar bed maar dat wil hij niet. Gister bv lag hij er om 19.30  in. sliep pas om 22.00 uur en wordt dan om 23.00u weer huilend wakker. vervolgens sliep hoij pas om 00.00 u weer en is om het uur weer wakker. zo gaat het dus hel week. Ik ben in verwachting van de 2e dus dit is echt heel erg vermoeiend. Mijn man praat heel lief op hem in maar als hij blijft huilen rakt je geduld na een uur ook wel op.
Hij kan ook zo aggresief doen. slaan schoppen schreeuwen. Ongelooofelijk. Ik krijg het gevoel dat we iets verkeerts doen ofzo.

Ik weet niet wat ik moet doen. Heb al zoveel geprobeerd. Zijn er mensen die dit herkennen of tips hebben.

groetjes ilse
 
Hoi Hoi

Heeeel erg herkenbaar dit.. bah.. alleen is ons dochtertje nu 20mnd en heeft ook sinds vorige week, ineens alles omgegooid.. smiddags niet meer willen slapen... savonds gewoon op tijd naar bed, niks geen problemen.. totdat wij naar bed gaan of net slapen.. brullen gillen krijsen, en als we haar dan pakken is er niks aan de hand.. maar zodra ze weer terug in bed moet oweee... drama... en dit is dan om t half uur/uur.. de hele nacht door.. vannacht ook weer... vanaf 01uur tot vanmorgen vroeg 6uur en toen ging truus pas slapen, tot gelukkig half9/9uur en konden wij ook nog even 2,5uur bijtanken... aangezien ik ook zwanger ben van de 2de.. nu 33 wk.. en ik bijna niks meer kan of mag doen.. is t zo zwaar vermoeiend.. ik begin dan overal aan te twijfelen word erg onzeker.. hoe gaat dat strx als de 2de er dan is.. word het nog erger? dit is ook t laatste weekend, laatste daagjes dat mijn man nog vakantie had dus zometeen sta ik er weer alleen voor! en zie dr nu al tegenop!

Nou in ieder geval succes!! t is zo slopend!!

Grtjs Chantal mama van Zoë en t 2de wondertje 33wk
 
ik begin zelf ook te twijfelen of we het wel goed doen. Ik heb nu het ledikantje weer opgezet en ga kijken of ze daar in wil slapen. Hij heeft gister middag en vannacht bij oma geslapen, ook in een ledikantje, en daar heeft hij smiddags 3,5 uur geslapen en vannacht 12 uur. Heel raar. bij ons is het meestal ook als wij willen gaan slapen dat hij dan begint. Net alsof ze erop slapen.
jij ook veel succes ermee en probeer te genieten van de zwangerschap en brenge de kleien lekker een nachtje weg, net zoals ik. ik voel me dan een beetje schuldig maarja. je moet ook aan jezelf denken.

groetjes ilse
 

Hoi. Wat is dit herkenbaar. Mijn dochter nu bijna 3 jaar heeft het ook gehad en geloof me HET GAAT OVER. Ik had ook alles al geprobeerd, maar niks leek te helpen. Totdat we de wekkermethode toe gingen passen en de deurklink omhoog hadden gezet. Bo kwam ook uit bed namelijk. Maar even over de wekkermethode. Als hij wakker word ga je kijken en zeg je dat je over 5 minuten weer trug komt. Na 5 minuten ga je trug en dan geef je hem nog een kus en zeg je welterusten, mama komt over 7 minuten weer kijken. Dat doe je dus na 7 minuten, na 10 minuten en dan na 15 minuten. Dithou je vol totdat hij slaapt. De dag erna doe je het weer, na 5 min. na 10 min. en na 15 minuten, totdat hij weer slaapt. Je moet als het ware de tijd ertussen steeds langer maken. Alleen als je hem naar bed brengt ga na 5 minuten weer kijken.
Wij hebben dat zo gedaan en ik moet zeggen, het kost wat tijd maar na een tijdje gaat het steeds beter en hoef je nog maar 1 keer naar boven of naar zijn kamer te gaan en dan valt hij in slaap. Dit kun je dus ook toepassen als hij s'nachts wakker wordt. Ik weet het is vermoeiend maar het werkt wel. Tenminste bij onze dochter. Je moet hem ook gewoon laten huilen hoor als hij tussen de tijd gaat huilen. Ik zou zeggen ga het eens proberen en blijf rustig en niks zeggen tegen hem alleen maar dat je na zoveel minuten weer trug komt.
Ik wensj e heel veel succes en sterkte maar onthoud maar HET IS MAAR EEN FASE!!!!!!   Bo heeft het ook gehad.

Veel liefs van Rilana
 
Hoi Hoi

Hier nog zo'n jongetje van ruim 2,5 jaar. Het weekend voor kerst is het begonnen. Bang voor het donker en wil dus 's avonds niet naar bed. Een nacht is hij ook behoorlijk aan het spoken geweest maar als ik die andere verhalen zo lees valt dat dus eigenlijk wel mee. Wij hebben nu 2 nachtlampjes in zijn kamer, licht in de douche aan en de deur op een kier. Bij het naar bed gaan huilt hij vaak nog wel een tijdje en gaan wij regelmatig terug om hem te kalmeren. Na een half uur valt hij dan toch in slaap en horen hem dan niet weer. Van baby af aan is het een makkelijke slaper dus is dit wel wennen voor ons. Ik denk dat het ook komt door de drukke decembermaand en het vuurwerk. (is ons zoontje namelijk bang voor). Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat het snel beter gaat.

Groetjes Henriet
 
Hallo,

vannacht heeft hij eindelijk weer een keer goed geslapen..
Gelukkig. Jessey is ook altijd een makkelijke slaper geweest. Echt nooit last van hem gehad. Het is bij ons vanaf 30 december. Het was eigenlijk heel raar want hij sliep toen ik naar bed ging maar had in zijn broek gepoept(was  hij nooit doet'in bed). Ik heb hem natuurlijk een nieuwe luier gegeven en toen hij wakker werd van mij was hij helemaal in paniek. En vanaf toen  was  het mis, mischien in combinatie met het vuurwek ofzo.Door die luier kan het toch niet komen???????? Hij gaat altijd meteen slapen zonder te huilen of tegensputtereen en dat smiddags en 's avonds.  Vandaar dat het mischien ook wel zo zwaar valt(en zwangerschap natuurlijk). Hij was 2 keer wakker geweest maar we zijn er niet uit gegaan en na 5 minuten slep hij weer. Hij was wel om 7 uur wakker ipv 9.00 uur maar dat geeft niet. Het gaat met mij nu ook meteen wat beter. Ik voel me dan zo onzeker.
Hopelijk blijft het nu goed gaan.

Iedereen die dit mee maakt: blijf rustig zoals mijn vader zei.

Groetjes ilse
 

Hoi Hoi

Hier nog steeds drama's met slapen... het naar bed brengen gaat gewoon prima.. geen gezeur, ze gaat gewoon lief liggen.. zoals ze altijd gedaan heeft.. maar een uur daarna begint.. eerst jengelen, dan huilen, dan krijsen.. wij hebben ook een extra nachtlampje in dr kamer gedaan.. een foto van mij en papa.. de gang lamp aan..

En de 1ste dagen gingen we na een 15 min wel even naar dr toe.. maar geen tranen ofzo.. niet mega overstuur... dus gewoon weer weggegaan.. maar half uur later weer te zelfde liedje..

De laatste paar dagen laten we haar jengelen, tenzij ze echt overstuur raakt natuurlijk... maar uiteindelijk word ze vanzelf weer stil.. en de ene keer duurt het 10 minuten de andere keer een half uurtje.. maar ze word nu vanzelf weer stil, alleen snachts is het vervelend om dit vol te houden.. het breekt je wel op zeg maar.. maar goed..

Ze is nu net 20mnd, zou ze missch aangeven dat ze in een groter bed wil? hoe oud waren die van jullie dat ze in een groter bedje gingen? en merkte jullie verschil met slapen?

Allemaal succes!

Grtjs Chantal mama van Zoë en t 2de wondertje 33wk en 3dg
 
Terug
Bovenaan