2,5 en ineens 's nachts wakker

Hallo,

wij hebben jessey in een groot bed gelegd toen hij 2 jaar en 4 maanden was. Toen ging hij ook super goed slapen. Het kan best zijn dat het verstikkend ind in het kleine bedje. Je kunt het altijd proberen.
Ik heb nu met jessey een rondje gelopen op de kamer en gekeken wat hij leuk vond en wat niet. wat hij leuk vond heb ik laten staan n der est weg gehaald. De beren in bed hebben we uitgekozen welke hij in bed wild en welke niet. Nu slaapt hij weer net als vroeger, alleen overdag de helft minder, maar dat geeft niet.
Succes ermee.

groetjes ilse
 
Hoi,
Mijn dochertje heeft voor haar verjaardag een nachtlampje gehad wat in een boek zit, welterusten klein biggetje. het lampje gaat uit zichzelf uit na 10 minuten. Echt super, ze kan nu zelf alles goed bekijken en ze vind het superinteressant.
ze wilde ook elke keer niet gaan slapen en heel gemeen, maar wij hebben haar toch een paar avonden laten gillen in de gang. Ze kwam dan zelf haar bed uit en bleef dan maar huilen. En wij elke keer naar boven en gerust stellen. Maar ja, dat ben je uiteindelijk ook zat....
We zijn nu heel duidelijk tegen haar, heel vast bedritueel en zeggen heel duidelijk dat ze moet gaan slapen.
Ze heeft denk ik 5 keer gillend op de overloop gestaan en wij zijn niet mee naar boven gegaan. De eerst keer heeft ze een kwartier gegild en viel op de overloop in slaap. Oh, wat voelde ik me vreselijk!!!!
De tweede keer heeft ze iets van 10 minuten gegild en liep terug naar haar bed en viel daar in slaap en daarna werd het steeds korter. echt waar, het heeft geholpen, ze valt nu weer in haar eigen bed in slaap, zonder veel mopperen. Maar ja, ze komt er wel elke nacht uit en komt dan bij ons liggen. Ja, slap dat ik ben, ik neem haar dan ook lekker tussen ons in, hoe slecht het ook is, maar ja, dan huilt ze tenminste niet en slapen we alledrie, oh ja, de buurvrouw ook, want daar maak ik me 's nachts ook altijd zorgen over.
Maar ja, dat boekje is dus echt geweldig!!
Succes allemaal, wel fijn om te lezen dat we niet de enige zijn he?
Oh ja,   mijn dochter heeft een groot bed gekregen drie maanden voordat ze twee werd. dit omdat ze elke keer met slaapzak en al uit bed klom.
 
hallo vermoeide ouders
ook wij horen bij de club onze zoon is van augustus 2005 werd s nachts weleens wakker maar dan ging ik er naar toe stopte hem onder en ging weer slapen toen ging hij gillen als ik hem naar bed bracht nachtlampje aangeschaft hielp best wel met de stroomstoring hier begon het pas echt was heel bang ook al hadden we waxine lichtjes bovenaan gedaan dus ja toen maar tussenin laten slapen werd hij wel rustig van sliep goed nadat we naar n paar dagen weer stroom hadden wilde meneer maar niet gaan slapen dan bleef ik erbij tot hij sliep standaard wordt ie dan na 2 uurtjes wakker weer onderstoppen effe blijven tot hij weer slaapt maar als ie dan weer wakker wordt meestal rond middernacht blijft hij gillen tot we komen (soms na n uur)brabbelt dan en is klaar wakker na n poosje bij te zijn gebleven ga ik weer naar bed dan begint t gegil weer en gaat mijn man hem maar halen en legt hem tussenin dan is hij vrijwel direct onder zeil dit drama duurt al n hele tijd 4mnd maar die laatst heftige periode half december nu heb ik bij de drogist slaapsiroop gekocht gebruik dit nu 4 nachtjes gaat ietsje beter wordt wel na 2uurtjes wakker maar is niet zo in paniek en afgelopen nacht werd hij om half 3wakker en toen hebben we hem na n half uur huilen bij ons in bed gepakt heeft ie nog n uur ligge brabbele er zit wat verbetering in maar we zouden zo graag willen dat t overging hij sllaapt nog in zijn ledikantje vanaf half november slaapt hij s middags niet meer ik heb hulp gevraagt aan t cb die komen vlg week langs allemaal heel veel succes en hopen op   n betere nachtrust
 
hallo,
mijn zoontje is nu 2 jaar en 8 maand. hij heeft ook weken slecht geslapen. terwijl hij altijd goed sliep.
ik heb ook gemwrkt dat hij in deze periode er een nieuwe vaardigheid bij had.
angst.
hij werd zich bewust van zijn angst. bang voor de heks bij dora. bang om te vallen van zijn fiets. spoken in de tuin. en snachts zei hij ook dat hij bang was.
en nu slaapt hij weer goed. het gaat dus gewoon weer over.
succes ermee. ik slaap nog maar een week weer lekker dus ik weet nog wat het is
 
Hallo,

gelukkig kwa monze zoon zijn bedje niet uit. Hij slaapt ook in een groot bed. Nu gaat het echt super goed. Net ging ik hem in bed leggen en wilde hij een ander verhaal als nor maal. Nou dat is goed vriend. Toen ik klaar was wilde hij die nog en keer. Dat is ook goed vriend maar dat is dan wel het allerlaatste he! Ja mama. Klaar en wat denk je. Ik wil nu toch nog de olifant horen. Nee Jessey, mama zei dat dit het laatste was. En dan wordt hij boos. Ik dacht daar gaan we weer. Ik heb hem duidelijk uit gelegd wat we hadden afgesproken en ging gewoon weg. En wonder boven wonder was hij binnen 30 seconden stil. Ik vind het zo raar. Vorige week zou hij echt zijn doorgedraaid en niet gaan slapen. Ik hoop dat het bij iedereen snel beter gaat. Er staat nu nog eenonderwep op het forum over hetzelfde 'geval'. daar heb ik ook verteld wat ik gedaan heb met Jessey. Kamer rond gelopen enzo. Misschien hebben jullie daar wat aan. Maarja ieder kind is natuurlijk anders.
Succes.

Groetjes ilse
 
Hoi allemaal, zo herkenbaar wat jullie schrijven. Mijn zoontje wordt volgende maand 3 jaar sinds 6 maanden geleden zijn zusje is geboren is hij ineens een slechte slaper geworden, na 2 weken dat ze geboren is. Eerst drama met niet willen gaan slapen van 19.00 tot 23.00 huilen, gillen en tegen zijn deur slaan dat hij niet wilde slapen en ook snachts wakker worden altijd tussen 01.00 en 02.00 en dan meestal ook nog een keer tussen 04.00 en 05.00.
Nu is het ons gelukt dat hij savonds gewoon netjes gaat slapen en geen drama meer. Middag slaapje is verkort naar 1 uurtje op de dag en dat gaat goed maar nog snachts wordt hij wakker meestal 2 keer in de nacht en om 05.30 is hij echt wakker en wil hij niet meer slapen. Terwijl hij eerst tot 8/9 uur slaapte.
Snachts wordt hij wakker en blijft huilen en mama roepen tot je komt, als we naar hem toegaan gaat hij nu meestal gewoon gelijk weer in zijn bed liggen en slapen maar het breekt zo elke nacht je slaap weer en dan om 05.30 echt eruit moeten omdat hij echt niet meer wilt slapen. Ik weet niet meer wat ik moet doen of wat er met hem is. 
Zijn zusje slaapt al een hele tijd door dus daar kan hij snachts ook niet van wakker worden. Nachtlampje wat heel de nacht brandt uitgeprobeerd hielp niet. Nu een lampje gaat na 10 minuten vanzelf uit, een foto van papa en mama op zijn kamer, hij slaapt al in een groot bed wat altijd goed is gegaan, middagslaapje verkort en soms slaapt hij ook niet overdag maakt geen enkel verschil uit. 
Ik voel mij zo moedeloos en ben op.
Hoe is het bij jullie overgaan en wanneer?
Groetjes Nathalie
 
Terug
Bovenaan