2.6 jaar en zindelijk worden

<p>Mijn dochter vertikt het gewoon om op het potje te gaan zitten zelfs als je zegt dat ze na het potje wat lekkers ofzo krijgt.</p><p>Woensdag ben ik een paar dagen vrij en wil ik der luier uit doen en dan alleen een onderbroek aan ( vuilniszakken met handdoeken op de bank, Just in case ) kijken hoe dat dan gaat </p><p>Iemand nog goede tips zodat ze zelf motivatie krijgt om wel op het potje of de wc te gaan?</p>
 
Het klinkt alsof ze er nog niet aan toe is. Ik zou nog even wachten en kijken of ze over een tijdje wel interesse heeft in het potje of de wc. 2 1/2 jaar is ook nog wel erg jong!
 
Er is denk ik maar 1 tip... Luier aan houden en over een tijdje weer proberen. Ze geeft zelf aan er niet klaar voor te zijn. Forceren heeft en geen zin en werkt alleen maar averechts. Ze is ook nog maar 2.5. Rustig aan, tijd zat.
Anders eens een wc verkleiner proberen. Mijn zoon vindt dat heel leuk om op te zitten en plassen lukt bijna altijd wel. Zo'n potje heb ik ook wel staan, maar daar gaan papa en mama toch ook niet op zitten...? (hij is net geen 2, maar verre van zindelijk en dat hoeft ook niet) 
 
Dan is ze er nog niet aan toe.

Hier ook geprobeerd toen mn dochter 2 jaar en 6 maanden was en met 2 jaar en 9 maanden opnieuw. Beide keren geen succes. Poep lukte een enkele keer, maar plas nooit. Ze snapte het gewoon niet. Terwijl ze super slim en pienter is. Ik dacht haar even snel zindelijk te krijgen, maar zo makkelijk ging het niet. Het was moeilijker dan Ik dacht.

Met 3 jaar en 1 maand logeerde ze drie nachtjes bij oma en belde ze ineens op: Ik heb op de wc geplast! En hoppa, ze was in 1 klap zindelijk. Later dan ik zou willen, maar ach... dit was blijkbaar haar timing ;)

Je kan het niet dwingen... je kan het proberen deze week, maar anders gewoon weer luier om en over 3 maanden weer eens proberen. Geen stress, geen druk, geen haast!
 
Wij hadden ook wat boekjes (bobbi op het potje), dit vond mijn dochter reuze interessant. Wellicht kan dat motiveren, dat ze dan ook zelf wil. 
 
Terug
Bovenaan