2.6 jaar en zindelijk worden

Wij  begonnen met beide kindjes vanaf 1,5 jaar. Met een standaard ritme; voor de slaapjes even op het potje. Wij maakten het gezellig, boekjes lezen, liedjes zingen, alles met thema zindelijk worden. Toen er echt frequent op het potje werd gezeten gingen wij ook na de slaapjes en na het eet/drinkmoment en voor het naar buiten gaan op het potje. Toen ze het eenmaal door had zijn wij stickervellen gaan maken en als het stickervel vol zat probeerden wij een halve dag zonder luier. Mijn dochter is nu net 3, was met 2 jaar en 4 maanden zindelijk en sinds een maand ook snachts helemaal droog. Mijn zoontje van 1,5 poept en plast nu ook elke keer op het potje, zo’n 3 x per dag al. Nu is elk kind anders, maar wat zeker helpt; maak het gezellig, no pressure. Als het niet lukt, geeft niks, volgende keer beter. En omkopen met snoep zou ik sowieso niet doen haha. Beloon dan met stickers en koop boekjes over zindelijkheid, hoe meer ze er mee bezig zijn (ook onbewust dmv voorlezen over het them), hoe beter het lukt. Succes!
 
Het duurde hier best lang voor hij eraan toe was. Zes weken voor zijn derde verjaardag bereidde ik hem erop voor dat de luier de dag na zijn verjaardag uit zou gaan. Elke dag herhaald met het boekje van potje knor en luier-eend. Hij verkondigde tegen iedereen: ‘als ik drie ben, dan is het weg met die luier!’ En zo is het ook gegaan. Succes!
 
Terug
Bovenaan