2 auto's?

Hallo allemaal,

Ik zou weleens willen weten hoeveel mensen er 2 auto's hebben of hoe jullie dat regelen met kinderen naar kdv, school enz brengen en daarna werken. Mijn zoontje zit nl vlakbij m;n werk op een kdv. Ik moet daarom 7 uur met m'n zoon de bus zitten, daarna hem naar het kdv brengen en daarna zelf weer met de bus naar m'n werk. Een reis om de wereld dus.
Omdat dit een hele gedoe is kan ik eigenlijk meestal met m'n collega mee rijden. Zij heeft een auto stoeltje in haar auto, maar zo ben ik waanzinnig afhankelijk van haar. Mijn man kan niet met openbaar vervoer want die begint om 3 uur 's nachts met werken. We willen een tweede kindje maar zonder een tweede auto is het denk ik niet te doen. Hoe lossen jullie dit allemaal op?
Gr van Marieke

Hi,

Ik kan me voorstelen dat het erg vervelend voor je is om zo afhankelijk te zijn. Wij hebben inderdaad 2 auto's en dat maakt het wel makkelijk. Ik denk dat ik het ook erg lastig zou vinden zonder maar dat komt ook omdat mijn familie en vrienden allemaal niet bepaald naast de deur wonen.
De autoprijzen zijn wel behoorlijk gezakt, misschien is het mogelijk om een klein 2e hands autootje te kopen? Ik hoop het voor je want daar wordt het wel makkelijker van.

Wij hebben 2 auto's en dat is eigenlijk pure luxe. We wonen en werken (allebei) in dezelfde stad. Ik werk in de binnenstad en mag niet met de auto komen (ivm parkeren). Het is vanaf huis nog geen kwartier fietsen. De 2 dagen dat ik werk breng ik Julian op de fiets  naar het kdv (tegen half 9), omdat zijn papa slecht vroeg op kan staan (). 'sAvonds (rond 6 uur)  haalt papa hem met de auto weer op. Het zijn voor hem lange dagen, maar aangezien hij savonds nog niet is uitgespeeld en liever nog niet meegaat naar huis zie ik er geen probleem in.

Ik kan me voorstellen dat met de bus (met kind en dan zo vroeg) best lastig is. En het natuurlijk fijn dat je met je collega kan meerijden, maar je bent idd erg afhankelijk dan.

Dat er een tweede auto is vind ik vooral voor dagen dat ik niet werk erg handig, kan ik eens met hem weg gaan, of boodschappen halen etc.

Groetjes,
Ellen mv Julian

Wij hebben 1 auto die mijn man van maandag tot en met vrijdag mee heeft naar zijn werk.

Dus ik moet alles op de fiets doen door de week. Zomers niet zo'n probleem, dan fiets ik soms juist een rondje met Rebecca, maar nu in de winter vind ik het echt niet leuk.
Als ik afspraak heb en het giet...tja dan moet ik erdoorheen of afbellen.
Rebecca gaat op maandag naar kdv. Ze moet er half 9 zijn,  mijn man  brengt en haalt (voor 18:00) haar, maar vaak doen we het ook samen. Omdat ik laatste tijd op maandag mee naar school ga studeren. (Mijn man werkt op een hoge school). Enkele keer  breng/haal  ik Rebecca.

Wij kunnen maar net een auto betalen, dus hier is een tweede echt niet mogelijk en geen sprake van.

Helaas wonen veel vrienden ook een eind weg en familie al helemaal. Die zie ik door de week nooit...vind ik ook weleens erg jammer, maar het is niet anders.
Door de week is mijn wereldje dus aardig klein (ook omdat ik niet werk).
Heel soms benauwd me dat weleens, maar ik mag en wil niet klagen.
Het is mijn (onze) eigen keus en ik ben er erg blij en dankbaar voor dat ik bijna fulltime voor Rebecca kan zorgen. En het is maar heel soms dat ik er van baal...ik kan zeggen dat ik het voor de rest hartstikke bijzonder vind en ik er zeer tevreden over ben.

Groetjes, Marianne

Wij hebben dus 2 auto's.
Ik heb een wat oudere auto, en met deze rijden we zolang hij het doet, maar weet niet als deze kapot gaat of we een andere nemen.
Het is makkelijk voor de boodschapjes, om jaimey weg te brengen naar school.
Nu hopen wij ook volgend jaar te gaan verhuizen dus dan wonen we ook vlakbij opa en oma die oppassen dus dan blijf de auto ook staan.
En de andere auto die hebben we echt nodig omdat mijn vriend in ploegendienst werkt en het een ritje is om naar zijn werk te gaan.
Zet alle voordelen en nadelen op een rijtje en kijk wat voor jullie het makkelijkst is.

gr kaat

Phoe wat een geregel met zoon kleintje... om 0700 al in de bus ...!!! Lijkt me inderdaad erg vervelend.
Maar dan besef je inderdaad nu pas weer dat 2 auto's echt luxe is ja..
Wij hebben wel 2 auto's maar eigelijk zou dit niet eens hoeve.. Pure luxe dus.Alles is heel dicht in de buurt van ons (werk school etc)

Ik gebruik ook voor alles de auto , zelfs naar mijn vader die om de hoek woont omdat ik het nu bijvoorbeeld zo koud vind om te lopen..Ik ben echt een luie mama ..

Maar is het inderdaad niet mogelijk om zo'n klein twingootje ofzo 2e hands te kopen..Deze had ik vroeger ook en ze zijn evegoed degelijk en kosten bijna niks meer...
Super veel ruimte achterin voor kinderwagen etc...(je zou het niet verwachten..)

Succes ermee...

Liefs Lonneke

hoihoi

Hier wordt ook nagedacht over een tweede auto.
Manlief wil een suzuki alto aanschaffen een oud ding(liefst 25 jaar oud)
waarmee hij van en naar zijn werk gaat zodat ik ook wat
mobieler ben door de week.
Hoewel we  veel in de buurt hebben moet ik de verloskundige en
aparte dingen toch met het openbaar vervoer en niet alles is
vlakbij de bushalte.
Verder is mijn man int.vrachtwagenchauff.dus staat de gezinsauto
een week lang stil op een onbewaakt parkeerterrein dus als er
wat zou gebeuren is dat met een klein oud autootje niet zo'n ramp.
Maar daarentegen ben ik de auto ook niet wekelijks nodig.
Dus er wordt hier nog over gedebatteerdt.

Ik kan mij wel voorstellen dat het voor jou wel een stuk makkelijker en
rustiger zou worden en ik geloof dat ik dan wel een extra autootje zou
aanschaffen.

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Hoi Marieke

Ook wij hebben twee auto's en het is inderdaad wel heel erg luxe en fijn. Ik probeer zoveel mogelijk te fietsen (het kinderdagverblijf ligt op de route naar het station, de school van mijn oudste vlak bij ons huis) ook als ik naar mijn werk moet.

Voor de rest is het natuurlijk een heerlijke vrijheid: ik doe de boodschappen, kan naar vriendinnen die niet direct op fietsafstand wonen en zeker in natte jaargetijden en  toen Sophie nog niet kon zitten (en  dus niet op de fiets kon)  heb ik er veel aan (gehad).

Aan de andere kant denk ik wel dat je een tweede kindje ook wel  logistiek gemanaged krijgt  als er geen tweede auto komt, toch? Misschien is er een mogelijkheid dat ze naar een kdv gaan dichter bij je huis? Zoals je het nu moet doen, is inderdaad wel pittig.. met zo'n kleine al om 070 uur in de bus zitten. Maar tegen die tijd lossen de praktische zaken zich vast wel op.....

Groetjes
Susan

Terug
Bovenaan