Hiya Marieke!
Uhm...2 auto's?! haha wij hadden er 5 voor de deur staan (genant!!) afgelopen zomer een van de auto's verkocht, want dat ding stond er maar te staan. Mijn schoonouders hebben nog gevraagd of ik die auto wilde hebben, maar het was er een van amerikaans formaat (denk kruising tussen tank en cruise schip) en ik was bang dat ik die auto niet kon parkeren, niet vanwege ruite gebrek maar omdat het formaat zo onhandelbaar is.
Mijn man werkt thuis dus die heeft de auto overdag vrijwel nergens voor nodig, dat is handig voor mij. En zelf als iedereen hier in huis op het zelfde moment met de auto moet, dan zijn er dus nog genoeg. Haha lekker amerikaans he?! Nou ja, fietsen doet men hier voor recreatie, in een daarvoor bestemd fietspark dus. En niet om gewoon van A naar B te gaan (levensgevaarlijk ook, er zijn geen fietspaden, zie je je zelf al op je gazelle over de A2 crossen...haha zoiets dus)
En openbaar vervoer is hier gek genoeg na 1961 niet veel veranderd, heel ouderwets en viezig, en ook niet bepaald betrouwbaar, je staat gerust anderhalf uur op de bus te wachten en niet bij een halte, want die bestaan maar sporadisch, maar op een plek langs de weg waarvan jij denkt dat de bus daar langs rijdt. Ik woon hier nu 7 1/2 jaar en snap nog steeds geen hol van de buslijnen.
Al met al ben ik dus wel blij met meerdere auto's Heb zelf pas mijn rijbewijs afgelopen zomer gehaald. Dit was vooral met mijn zoon in gedachte, wat als ie ineens naar de dokter moet ofzo, of later naar school etc. (Althans kleuterschool, daarna gaan/kunnen alle kindjes hier met de schoolbus naar school gebracht worden)
Ajuus, ilja