2 de keer psz

Wat leuk om jullie psz verhalen al te lezen. Renske mag pas met 2 1/2 naar de psz. Dat duurt dus nog een half jaar.
Ze gaat nu wel naar het kdv, maar dat is toch wel anders. En precies rond die tijd zal mijn vader twee dagen gaan oppassen op de meiden en gaat Renske niet meer naar het kdv. En kan ze mooi naar de psz.

Super hoor dat het zo lekker gaat!
Beter dan een huilend kind wat zich aan je benen vastklampt.
Isabelle en ik zijn maandag en dinsdag bij 2 psz wezen kijken en ze rende zo ongeveer de "klas" in en dinsdag mocht ze meteen meeknutselen met de kinderen!
Ik vond het echt superleuk om te zien hoe snel ze lekker ging spelen met de andere kindjes.
Toch raar dat ze dan ineens weer zo klein is....
Vorige week op kraamvisite geweest en toen leek ze zo'n reus...
Weten jullie meer van de puk en ko methode?
Ga zo nog wel even google-en, maar als jullie meer van weten hoor ik dat liever uit ervaring.

Liefs Monica

Puk en ko is een taalmethode voor peuters, maar het is eigenlijk meer dan alleen taal. Er is een thema waar verhaaltjes en spelletjes bij horen. De leidsters moeten een cursus volgen voor ze er mee mogen werken.
Voor de basisschool is er ik en ko. Ko zit in alle verhaaltjes die bij de methode horen. Er is ook een pop van Ko, die kan met alles meedoen in de klas en gaat ook wel eens met een kindje mee naar huis.

Puk en ko is een taalmethode voor peuters, maar het is eigenlijk meer dan alleen taal. Er is een thema waar verhaaltjes en spelletjes bij horen. De leidsters moeten een cursus volgen voor ze er mee mogen werken.
Voor de basisschool is er ik en ko. Ko zit in alle verhaaltjes die bij de methode horen. Er is ook een pop van Ko, die kan met alles meedoen in de klas en gaat ook wel eens met een kindje mee naar huis.

Hey Monica,

Hier kunnen we niet kiezen uit verschillende peuterspeelzalen... Je hebt er eentje in het dorp ( Als je geluk hebt, haha ) Weet wel dat ze hier ook met de puk en ko methode werken. Wat dat precies inhoud weet ik ook niet. Had ook al een keer op de website gekeken. Ze hebben wel een gezamelijk 'kring moment' waarbij er veel aandacht is voor zingen en taal. Vond Jordy wel heel leuk zeiden ze vandaag.... Vanaf 3,5 jaar hebben ze ook een aparte middag TER VOORBEREIDING op de basisschool????? Misschien dat ze dan meer met die methode doen?

Zou ook niet weten welke andere methodes er zijn. Eigenlijk heel slecht van me, maar ja nogmaals hier hebben we niets te kiezen......

Succes met het uitvogelen.... Als je erachter bent lees ik het hier wel!

Groetjes Wen

Hey Monica,

Hier kunnen we niet kiezen uit verschillende peuterspeelzalen... Je hebt er eentje in het dorp ( Als je geluk hebt, haha ) Weet wel dat ze hier ook met de puk en ko methode werken. Wat dat precies inhoud weet ik ook niet. Had ook al een keer op de website gekeken. Ze hebben wel een gezamelijk 'kring moment' waarbij er veel aandacht is voor zingen en taal. Vond Jordy wel heel leuk zeiden ze vandaag.... Vanaf 3,5 jaar hebben ze ook een aparte middag TER VOORBEREIDING op de basisschool????? Misschien dat ze dan meer met die methode doen?

Zou ook niet weten welke andere methodes er zijn. Eigenlijk heel slecht van me, maar ja nogmaals hier hebben we niets te kiezen......

Succes met het uitvogelen.... Als je erachter bent lees ik het hier wel!

Groetjes Wen

Terug
Bovenaan