2 dingen waar ik me zo BOOS over kan maken!!!!

A

Anoniem

Guest

Er zijn 2 dingen waar ik me heel erg boos over kan maken!!!

1 is dat er bij zoveel mensen nog onduidelijkheid is over foliumzuur, dan bedoel ik niet dat ik boos ben op die mensen die er heel makkelijk over denken (oke wel een beetje hahaha) maar vooral dat er dus te weinig over ingelicht wordt.
het gebruik van dat kleine tabletje is zooooooooooo belangrijk.

2 waar ik me ook heel erg boos over maak zijn de mensen die zeggen "we hebben besloten een kindje te nemen" ....... nemen???????
ik begin er bijna van te kotsen, een kindje neem je niet, alsof ze in de supermarkt te koop liggen, nou daar werd het voor sommigen van ons een stuk makkelijker van.
Ik hoop zo dat mensen die die dingen zeggen eens nadenken dat er mensen zijn die heel lang moeten proberen om zo'n wondertje te ontvangen.
En dat er heel veel mensen zijn, die zoveel verdriet te verwerken hebben omdat ze een gigantische kinderwens hebben.

Zo sorry hoor, dit moest er ff uit....ik zeg vaak wat ik denk, en gooi het ook maar een beetje op mijn zwangerschaps-hormonen.

Liefs Randy
mama van een engeltje Ninthe*
1 miskraam
zwanger 11w+2dgn

Hey Randy,

Ik denk niet dat mensen die zeggen " we hebben besloten een kindje te nemen ", dit zo bedoelen zoals jij denkt. Het ligt denk ik gewoon makkelijk in de mond. Ik betrap mezelf er ook wel eens op,   en bij ons duurt het ook langer dan we gehoopt hadden...
Dus ik zou zeggen, maak je er niet zo druk om!
Geniet van je zwangerschap.

Groetjes,

Mootje

quote: Randy 25 jaar schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-11-2007 20:34:10'));

Er zijn 2 dingen waar ik me heel erg boos over kan maken!!!

1 is dat er bij zoveel mensen nog onduidelijkheid is over foliumzuur, dan bedoel ik niet dat ik boos ben op die mensen die er heel makkelijk over denken (oke wel een beetje hahaha) maar vooral dat er dus te weinig over ingelicht wordt.
het gebruik van dat kleine tabletje is zooooooooooo belangrijk.

2 waar ik me ook heel erg boos over maak zijn de mensen die zeggen "we hebben besloten een kindje te nemen" ....... nemen???????
ik begin er bijna van te kotsen, een kindje neem je niet, alsof ze in de supermarkt te koop liggen, nou daar werd het voor sommigen van ons een stuk makkelijker van.
Ik hoop zo dat mensen die die dingen zeggen eens nadenken dat er mensen zijn die heel lang moeten proberen om zo'n wondertje te ontvangen.
En dat er heel veel mensen zijn, die zoveel verdriet te verwerken hebben omdat ze een gigantische kinderwens hebben.

Zo sorry hoor, dit moest er ff uit....ik zeg vaak wat ik denk, en gooi het ook maar een beetje op mijn zwangerschaps-hormonen.

Liefs Randy
mama van een engeltje Ninthe*
1 miskraam
zwanger 11w+2dgn

Hoi Randy,

ik had je reactie betreffende het nemen van een kindje al ergens anders gelezen. Enja, het klopt dat je geen kindje 'neemt' maar hoopt te krijgen. Maar ik denk niet dat het zo bedoeld wordt door de mensen die dat zo zeggen. Het heeft geen zin om je zo op te winden over een uitdrukking die er waarschijnlijk zo 'uitgefloept wordt'.   Ik heb zelf ook een mk gehad, maar zal me echt niet zo druk maken als iemand zegt ik neem een kindje. Dan zeg je toch rustig; je neemt geen kindje, maar hoopt er 1 te krijgen

En wat foliumzuur betreft.
Er mag wel wat meer ingelicht worden ja. Ik wist het van vriendinnen/zussen dat dat gewoon belangrijk was. Toen ik naar vk ging voor echo (omdat ik waarschijnlijk mk had, en dat dus ook had) toen zei ze , foliumzuur is wel heel belangrijk voor je zwangerschap. Ik slikte dat dus al heel lang, maar voor diegene die dat niet doen, en die komen voor een 1e echo bij een vk, dan ben je ondertussen al meestal 8 weken zwanger, dus of t dan nog veel zin heeft?Misschien wel, maar je kan er beter eerder mee beginnen

Zo Randy, gooi het er maar uit hoor. Dan ben je dat maar lekker even kwijt! Zelf heb ik eerlijk gezegd wel het idee dat er veel informatie wordt gegeven over foliumzuur. Maar dat sommige mensen er gewoon heel makkelijk over denken en het maar niet nemen of vergeten ofzo. Hier wordt er toch best wel gehamerd op het innemen van foliunzuur, en terecht!!!
Maar goed, ik zie dus dat je weer zwanger bent en zelfs al bijna 3 maanden!!!!!! Wat ontzettend goed joh, van harte gefeliciteerd!! Ik weet niet of je me nog kent maar ik ken jou van het zwanger-worden-na-een-miskraam forum volgens mij.
Succes met je zwangerschap en ik hoop dat je er ondanks alles wat jullie hebben meegemaakt een beetje van kunnen genieten.
Liefs Tara

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties...

Ik weet dat ik mij er niet zo druk om moet maken, maar toch doe ik dat..
Het zal ook wel door mijn verleden komen dat ik er gewoon niet zo makkelijk over denk.
Ik snap dat sommige dingen makkelijker zijn om te zeggen, maar ik probeer ook op te letten dat ik mensen kan kwetsen en dat willen we allemaal niet.

Wij zijn een kindje verloren bij bijna 22 weken zwangerschap, doordat ik geen foliumzuur heb gebruikt voor ik zwanger wou worden.
Ik ben begonnen te slikken toen ik positief getest heb.
Sommige mensen hebben het op de pil-bijsluiter staan, bij die van mij stond het er niet op.

De afwijking waar ons kindje aan is overleden, Spina Bifida (openruggetje) kan doormiddel van foliumzuur verkleint worden, er is geen garantie maar het verkleint de kans toch met 75%!!!
Spina Bifida ontstaat al rond de 3e week van de zwangerschap, dan weet je dus niet dat je zwanger bent.
Ik weet dat ik mezelf niet de schuld moet geven, toch zoek je doelbewust naar iets of iemand waar je tegen aan kan trappen.
Je wil antwoorden op je vragen, Waarom???

Dat mensen zeggen "we nemen een kindje" en ook al bedoelen ze het anders, ik vind dat je een beetje moet nadenken.
Hetzelfde is als iemand is bevallen "is het gezond"
ik heb 2 achterneefjes allebei met een geboren afwijking, ze zijn niet gezond, maar zijn heerlijke ventjes die een goed leven kunnen leiden.
Ik weet alleen dat het mijn nichten pijn deed te moeten uitleggen dat ze niet helemaal gezond waren.

Ik denk dat je ook echt zoiets moet meegemaakt hebben, voor je echt zoiets voor 100% kan begrijpen...
Ik ben blij dat er genoeg mensen zijn die dit niet 100% begrijpen en die heel nuchter gaan proberen voor een zwangerschap, het moet niet allemaal te beladen zijn.
Maar begrijp mij dan ook, dat dit mij veel verdriet doet...

Ik zal hier de laatste regels van een gedicht neerzetten....

Toen Ninthe* overleed, stierf er een deel van ons met haar.
Wij zijn niet meer dezelfde Jacco en Randy die we waren voor Ninthe* stierf en we zullen nooit meer dezelfde worden.
Wij zouden heel graag willen dat je ons begrijpt.
Dat je je zou kunnen indenken hoe het voelt; ons verdriet, en ons verlies, onze stilte en onze tranen, onze leegte en onze pijn.

Maar we hopen dagelijks, dat je het nooit zal begrijpen.....

Liefs Randy

Heee Randy,

Logisch dat je je eigen druk maakt over het feit dat mensen gemakkelijk denken over het 'nemen' van een kindje, gezien je verleden...

Ik sluit me aan bij de andere die ookal gereageerd hebben op dit topic, als je besluit om voor een kindje te gaan, dan denk je er niet overna hoe je dit opschrijft of hoe je dit bekend maakt, ikzelf heb ook besloten om een kindje te 'nemen', ik denk er dan bijvoorbeeld niet overna hoe het bij anderen over komt, maar ik denk dat het maar net is hoe je het zelf opvat.. (is niet boos bedoeld hoor!!!!)

Over het foliumzuur snap ik dat je mensen daar zoveel mogelijk voor wilt 'waarschuwen' (misschien een andere benaming wat correcter is, maar kan er zo 1,2,3 niet op komen...) maar ik moet zeggen dat ik voordat ik op dit forum kwam inderdaad ook nog noooooit had gehoord van foliumzuur, nadat ik jouw berichtje had gelezen ben ik pas foliumzuur gaan slikken... (toen ik gestopt was met de pil, uit eindelijk wel weer aan de pil gegaan maar goed dat is een verhaal appart,...) Ik vind het ook wel belangrijk dat dit wat duidelijker word gemaakt voor de mensen die nog nooit van foliumzuur hebben gehoord,..

Nou ik wens je heel veel succes en sterkte met alles, en heel veel plezier en geluk toewenst tijdens je zwangerschap!!!

Liefs, Maaike.
(dit berichtje was niet boos bedoeld mocht je het verkeerd opvatten!!)

Randy ik geef je groot gelijk dat je het er even uit gooit.

De laatste keer (2,5 jaar geleden) dat ik de pil ging halen bij de apotheek kreeg ik een folder mee over foliumzuur. Dat vond ik erg goed. Ook al was ik toen nog niet bezig met kinderen krijgen ik werd er wel even op gewezen.

Over dat "kinderen nemen" kan ik me ook druk maken. Ik weet wel dat het geen zin heeft en ik weet dat ik ook rustig kan zeggen: die neem je niet die krijg je.
Maar diep in m'n hart moet ik zo huilen als iemand zo makkelijk zegt: wij nemen een kindje volgend jaar.
Dat wilde ik vorig jaar ook .... en dit jaar ... en volgend jaar maar ik heb er nog steeds geen gekregen ....
Misschien moet ik me niet boos maken, maar ik ben zo verdrietig dat het heel erg steekt als iemand er zo makkelijk over denkt.

hoi randy,
ik snap jou heel goed,
en zeker als je zo iets mee hebt gemaakt , jij hebt jou engeltje verloren aan een open ruggetje, en inderdaad als ze zeggen dat  was met foliumzuur " misschien " niet zo geweest dan ga je natuurlijk nadenken, ik heb mijn zoontje ook verloren bij een zwangerschap van 26 weken, maar dat was een foutje van de natuur , zeggen de dokters! hij was niet levensvatbaar, wat maar mis kon zijn was mis,
maar ik heb me ook heel lang de schuld gegeven, want het zat wel in mij!! maar na een poos heb ik me er wel over heen kunnen zetten, ik heb daarna een mooie dochter gekregen , maar ik moet je wel zeggen ze spanning blijft, maar je moet wel proberen de spanning onder controle te houden , want anders kan je kindje er ook onder lijden, tenminste bij mij was dat wel , door de spanningen was mijn dochtertje vrij klein, net 4 pond, dus echt een popje,
ik wil je heel veel geluk toe wensen, en ik hoop dat je een mooie zwangerschap mag hebben met een heel mooi wondertje,
dikke kus van wendy

Terug
Bovenaan