2 dingen waar ik me zo BOOS over kan maken!!!!

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties...

Ik weet dat ik mij er niet zo druk om moet maken, maar toch doe ik dat..
Het zal ook wel door mijn verleden komen dat ik er gewoon niet zo makkelijk over denk.
Ik snap dat sommige dingen makkelijker zijn om te zeggen, maar ik probeer ook op te letten dat ik mensen kan kwetsen en dat willen we allemaal niet.

Wij zijn een kindje verloren bij bijna 22 weken zwangerschap, doordat ik geen foliumzuur heb gebruikt voor ik zwanger wou worden.
Ik ben begonnen te slikken toen ik positief getest heb.
Sommige mensen hebben het op de pil-bijsluiter staan, bij die van mij stond het er niet op.

De afwijking waar ons kindje aan is overleden, Spina Bifida (openruggetje) kan doormiddel van foliumzuur verkleint worden, er is geen garantie maar het verkleint de kans toch met 75%!!!
Spina Bifida ontstaat al rond de 3e week van de zwangerschap, dan weet je dus niet dat je zwanger bent.
Ik weet dat ik mezelf niet de schuld moet geven, toch zoek je doelbewust naar iets of iemand waar je tegen aan kan trappen.
Je wil antwoorden op je vragen, Waarom???

Dat mensen zeggen "we nemen een kindje" en ook al bedoelen ze het anders, ik vind dat je een beetje moet nadenken.
Hetzelfde is als iemand is bevallen "is het gezond"
ik heb 2 achterneefjes allebei met een geboren afwijking, ze zijn niet gezond, maar zijn heerlijke ventjes die een goed leven kunnen leiden.
Ik weet alleen dat het mijn nichten pijn deed te moeten uitleggen dat ze niet helemaal gezond waren.

Ik denk dat je ook echt zoiets moet meegemaakt hebben, voor je echt zoiets voor 100% kan begrijpen...
Ik ben blij dat er genoeg mensen zijn die dit niet 100% begrijpen en die heel nuchter gaan proberen voor een zwangerschap, het moet niet allemaal te beladen zijn.
Maar begrijp mij dan ook, dat dit mij veel verdriet doet...

Ik zal hier de laatste regels van een gedicht neerzetten....

Toen Ninthe* overleed, stierf er een deel van ons met haar.
Wij zijn niet meer dezelfde Jacco en Randy die we waren voor Ninthe* stierf en we zullen nooit meer dezelfde worden.
Wij zouden heel graag willen dat je ons begrijpt.
Dat je je zou kunnen indenken hoe het voelt; ons verdriet, en ons verlies, onze stilte en onze tranen, onze leegte en onze pijn.

Maar we hopen dagelijks, dat je het nooit zal begrijpen.....

Liefs Randy

lieve randy....

ik begrijp je felheid.....
mensen zijn soms zo walgelijk dom!!
goed dat je van jezelf laat horen, nooit je mond dichthouden omdat dat zoveel mensen doen.
Ik snap de pijn die je voelt .....ik ben bevallen{20-07-2007} van mijn lieve tweeling mannetjes" STORM EN DAAN  " en die zijn geboren met 24 weken .,,veel te vroeg voor mijn schatjes   en ze zijn ook na heel even bij ons te zijn geweest overleden.................
mensen zijn super lief en aardig over dit alles ...maar nooit zullen ze te begrijpen   en voelen zoals wij....die pijn die je hebt   en t verlies dat ze gewoon weg zijn terwijl ze wel 24 weken in mijn buik hebben gezeten en ze mij hoorde en ik ze kon voelen!!!!!
die pijn   zal niemand ooit begrijpen ...allleen mensen die ook zoiets meegemaakt hebben en dezelfde pijn   hebben over hun lieve kindje....
ik vond je gedicht zoooooo mooi .....
ik hoop dat je zwangerschap goed verloopt en probeer ervan te genieten..dat wil ik ook proberen als ik dadelijk weer zwanger ben...........[nu ronde 3 na geboorte storm en daan]
xxx
lilian

Terug
Bovenaan