2.... is nee....

hoi marina,

lastig is dat he.. om te zien dat ze ook lief zijn.. als je zoveel stoute dingen ziet van ze.
kelwin had het vanmorgen nog.. hij mocht iets niet en ik was even met hem op zolder waar de wasmachine staat. en toen ging hij dus met spullen gooien en de deur van de wasmachine hard dicht duwen.. hij had een bakje met spulletjes gevonden die ging op de kop op de vloer.. en dan zegt ie er ook nog bij: zo!
zo van: heb ik jouw eens lekker te pakken.. pfff... toen was ik wel ff boos.. maar probeer hem dan ook af te leiden ergens anders mee.. soms luistert hij heel goed als ik hem dingen uit leg.. pas gingen we even in de winkelstraat naar het postkantoor, en ondertussen kom je langs de winkels die buiten zon speelauto hebben staan. (waar je een muntje in moet gooien) toen ging hij ook mopperen.. (had hem niet in de kinderwagen) mama kelwin daarop? ik zeg nee je moet bij mama blijven.. en warempel hij bleef ook nog bij me.. haha dat was wel heel grappig om te zien.. heb hem daarna ook compliment gegeven dat hij goed had geluisterd! dat is dan ook wel weer erg leuk!

meestal ga ik s ochtends samen aankleden daarna samen ontbijten en dan tv kijken of samen schoonmaken.. of opruimen.. maar soms zit hij ook dan wel al alleen te spelen in zijn speelhoek in de kamer.. (of hij gooit alles door de kamer heen)
meestal slaapt ie smiddags na de boterham nog ongeveer 2 uurtjes en is hij rond half 4 wakker. dan gaan we eerst wat drinken en fruit of koekje eten.. dan moet ik soms het eten nog klaar maken en ondertussen speelt hij of leest een boekje of hij kijkt tv. daarna eten en dan na ongeveer een uurtje naar bed.
tja en soms moet ik werken dus dan verloopt de dag heel anders; 1 keer per week gaan we samen s ochtends boodschappen doen.. of ik ga ff met hem de stad in of even een rondje lopen vind ie ook helemaal geweldig.. en nu het mooier weer word is buiten spelen favoriet.. hij vind het helemaal geweldig!!! fietsje of met de bal of scheppen in het zand met zijn kruiwagen.. hij vermaakt zich wel..

nou lang bericht geworden!! haha ik hoop dat je lekker slaapt en even opknapt om er weer lekker tegen aan te gaan!

sterkte!

Liefs, Christien

Hoi Marina,

Ik begrijp als geen ander hoe moeilijk een driftige peuter kan zijn en zeker eentje met een stevig karakter. Zifjon is ook erg moeilijk en heeft natuurlijk ook nog zo zijn beperkingen. Het is goed dat je hulp inschakeld. Kijk of het dit maandelijks kan doen, dan heb je wat om naar uit te kijken. Of misschien 1x in d etwee maanden. maar denk goed aan jezelf. En ik weet niet of je tevreden bent over jou Consultatie Burea, maar zij kunnen je ook heel goed helpen en zelfs thuishulp bieden via video home training. Dit doen wij ook met Zifjon en heb er enorm veel van geleerd. Want buiten zijn stoornis is hij gewoon een peuter die ik soms niet meer onder controle had. Nu wel door die extra training. Dus kijk of je nog info boekje heb van je CB of bel ff je wijkverpleegkundige om je hard te luchten en om extra hulp en info te vragen als je denkt dat dit wat kan zijn.

Het is echt geen schande als je er helemaal doorheenz zit ik kan het weten. Extra hulp is dan gewoon een opluchting.

liefs van Mariska

Terug
Bovenaan