2 jaar en nog niet doorslapen

Ik heb een dochtertje van nu bijna 2, en ze slaapt nog steeds niet door!
In de 22 maanden dat ze nu is, heeft ze al welgeteld 9 (jaja) nachten doorgeslapen.
Nu ben ik sinds een half jaar een alleenstaande moeder en beginnen de nachten mij toch echt wel op te breken. Gemiddeld wordt ze zo'n 2 a 4 keer wakker.
Het is ook wel gewenning, maar hoe kan ik er beste vanaf komen zonder als een zombie over straat te hoeven gaan?
Mijn dochter is in de ochtend ook niet zo vrolijk na zo'n nacht natuurlijk.
Ze is nu gewend om een half flesje melk te krijgen als ze wakker wordt, dat is de enige manier om haar stil te krijgen. (ander drinken werkt niet)
Als ik niet kom of haar geen melk geef, blijft ze net zolang doorhuilen totdat ze moet overgeven. En dat is ook geen pretje om midden in de nacht op te moeten lossen, vandaar dus de makkelijke fles...
Ze zou het makkelijk een uurtje vol kunnen houden met huilen... alleen de buren niet ben ik bang...

Zijn er mensen met goede tips voor de vermoeide wanhopige moeder?

 
hoi

jakkes wat vervelend helemaal omdat je er alleen voor staat dus niet even kan afwisselen.
Dat net zo lang door huilen tot ze overgeeft is een negatieve manier van aandacht krijgen en die krijgt ze volop want jij reageert op haar huilen heel begrijpelijk hoor begrijp me niet verkeerd.Heb jij het nannyboek??? ook wel bekend van tv dat kost veel tijd en energie en nogmaals als je er alleen voor staat zal het nog wat zwaarder zijn maar effect heeft het ik weet niet of je haar er ook uithaald?? als dat zo is stop daar onmiddelijk mee ik weet het dat doet pijn en geeft een kl..gevoel maar het einde is zoek als jij gehoor geeft aan haar roep(medische dingen uiutgesloten even)als ze huilt ga je er heen(niet te veel licht maken)geen hele gesprekken voeren begin bijv met zachtjes sussen ev over hoofdje aaien laat voelen/horen dat je in de buurt bent vervolgens loop je weg huilt ze weer zodra jij de kamer uit loopt niet meer op reageren klinkt dom maar het is haar bedoeling dat jij steeds gehoor geeft en je bevestigd dat door steeds naar haar toe te gaan en alles er aan doet om haar stil te krijgen HEEL LOGISCH maar niet goed voor haar als jij als moeder zeker weet dat er niks aan de hand is dan zal ik haar gewoon laten huilen dit is zwaar maar ik weet t want dit heeft mij ook bloed zweet en tranen gekost en wachtend achter de deur zal ik naar binnen gaan of niet maar de aanhouder wint echt geloof me als ze dus inderdaad gaat overgeven zo als jij beschrijft en je weet zeker dat ze er onder zit ga er heen maak haar en het bed schoon maar negeer elk contact kijk haar zelfs niet aan niks zeggen zwijgend je ding doen leg haar terug in bed en wrijf ev nog even over haar bol of arm nonverbale communicatie dus en loop vervolgens weer weg hou vol en je zult zien dat t zn vruchten afwerpt hou me op de hoogte ik ben erg benieuwd het kost wel even een paar nachten dat moet ik wel zeggen maar als het helpt? dan heb je t er vast voor over heel veel succes met je nachtbraker en je mag trots op je zelf zijn dat je t toch alleen kan rooien met je dreumes want moeder zijn is gewoon zwaar
 
Ik ben zelf ook sinds een half jaar een alleenstaande moeder van een zoon van bijna 3 en van een dochter van 6 maanden. Mijn zoontje die had in het begin last van nachtmerries waardoor hij wakker werd. Wat voor ons heel goed heeft gewerkt is dat we voor het slapen gaan even de dag door te spreken over wat we allemaal hebben gedaan en of hij het leuk vond. Wat misschien ook wil helpen is dat je haar een korte tijd bij je op de kamer laat slapen in haar eigen bedje als je daar de ruimte voor hebt want het kan zijn dat ze bang is dat jij ook ineens weg bent en dat ze dan alleen is. Verder sluit ik me aan bij 2004 als je naar haar toe gaat helemaal niets zeggen en alles zoveel mogelijk in het donker te doen en als je haar toch wilt troosten niet uit bed te halen maar gewoon over haar bolletje te aaien of over haar arm. Ik wens je heel veel sterkte want ik weet hoe zwaar het is om alleenstaande moeder te zijn en gebroken nachten te hebben die zombie over straat herken ik ook zo heb ik er ook wel bij gelopen ik hoop voor je dat je wat aan de adviezen hebt en als je wilt praten kan je me mailen op berberislief@zonnet.nl
 
Hoi,

onze zoon van tweeeneenhalf slaapt van de een op de andere nacht door sinds hij een groot bed heeft! We weten niet waarom, kan ons ook niet schelen, maar het is zo! Ik denk dat hij zich niet zo gevangen voelt als in zijn ledikant. We waren eerst 'bang' dat hij dan constant naast ons bed zou staan maar serieus waar; nog nooit gebeurt! Mijn nichtje; precies hetzelfde. Allebei vreselijk slechte slapers vanaf day one en nu slapen ze hele nachten door! Misschien een tip, tenzij ze al een groot bed heeft natuurlijk??

Wij hebben hem nooit laten schreeuwen en hij heeft ook vaak genoeg tussen ons ingelegen en ik ben blij dat we dat gedaan hebben want ik geloof gewoon niet dat dat helpt of dat het goed is voor het kind.
Ik hoop dat er, hoe dan ook, snel verandering in komt!
 
Hallo,

Mijn zoontje is nu 2 jr en 4 maand Hij is geboren met dubbelzijdige lip kaak en gehemelte spleet, vorig jaar september is hij voor de 4e  keer  geopeerd en sinds die operatie was hij heel vaak wakker 's nachts... Nu kreeg ik van een andere moeder een tip om Rescue Remedy (van Bach) te gebruiken en sinds ik daarmee begonnen ben slaapt hij weer heerlijk door!!! je hebt daar verschillende van en er is er eentje speciaal voor de nacht een spray, Ik moet echt zeggen dat ik het super spul vind.. inmiddels slaapt hij ook zonder weer heerlijk!!!

Er zit iets in waar ze ontspannen van in slaap vallen en iets wat een gezonde nachtrust bevorderd en het is helemaal op bloesembasis....

Ik hoop dat je er wat aan hebt!!!!

Succes groetjes Annemarie
 
Lieve mama,

Het lijkt me erg zwaar voor, die gebroken nachten.

Ik herken het van mijn dochter van bijna 2 die na een griepperiode van twee weken(waarin we haar 'a nachts een beetje water gaven) opeens daarna  ook elke nacht 2/3 keer een flesje wilde. Ons is toen het advies gegeven om dat niet meer te doen en haar te laten huilen. De eerst nacht heeft ze twee keer een uur gehuild, de tweede nacht twee keer een half uur de derde nacht een keer een kwartier en toe was het over! Je kunt je kindje even laten weten dat je er bent, maar laat het in bed liggen!

Wij hebben het met de buren opgelost door ze van te voren te informeren en als "grapje" oordopjes te geven.

Succes!!

Laat je weten hoe het je vergaat?

Groetjes

Mama van Anne

 
Hoi hoi,


Ik heb niet echt alle reacties gelezen maar herken je verhaal maar al te goed!!
Mijn zoontje nu 2,5jaar heeft vanaf geboorte nooit doorgeslapen en ik heb echt van alles geprobeerd maar niets heeft geholpen!! Troosten in zijn eigen bedje, erbij blijven tot hij slaapt,  flesje melk, speen, laten huilen ging ie ook van spugen! Nou ja gewoon zielig, bij mij in bed hielp wel maar toen ik zwanger werd van de 2de tja dan lig je niet lekker meer met een dikke buik en slaap je al slecht.
Als mijn man eruit ging dan was het helemaal feest ging hij niet meer slapen.

Hij klom ook uit zijn ledikantje met slaapzak en al!
Op een gegeven moment waren we bezig met een nieuwe babykamer en moest hij dus een groter bedje. Ledikantje weg gehaald en samen met hem hebben we een nieuwe bed in elkaar gezet toen ik het bed wilde opmaken lag meneer er al in met speen en al en zei Slaap lekker mama!   Even snel het bed het bed opgemaakt hij erin gekropen!
Mijn man en ik gingen even  naar onze kamer,precies ernaast! En wat denk je???? Meneertje is in slaap gevallen.Middagdutje en werd helemaal vrolijk wakker!
Sindsdien slaapt meneer hele nachten door!!
Helemaal super!! En voor mij ideaal!! Kon weer even hele nachten slapen maar nu met de kleine gaat
Ook bij oma en opa wil hij niet in een ledikantje/campingbedje!!

Mischien een groterbed/juniorbed!

Nou ben benieuwd hoe het gaat?!

Liefs Nesie
 
hai,
ook jouw verhaal had de mijne kunnen zijn!
en wat voelt het goed dat ik niet de enige ben daarin.
mijn dochter van 2 jaar en twee maanden heeft sinds haar geboorte misschien 2 keer doorgeslapen!!
en het lijkt wel alsof het erger wordt, we geven haar sinds klein af aan een fles roosvicee mee naar bed(heel verkeerd, ik weet het) maar dat ze net was geboren woonden wij bij mijn moeder in dus als mijn dochter begon te huilen s'nachts werd het hele pand wakker en wil je haar zo snel mogelijk stil krijgen, door een fles te geven.
nu moeten we daarvoor boeten, ze drinkt als ze naar bed gaat, wordt rond een uur of elf wakker als wij naar bed gaan, moet dan tussen ons in liggen anders is het ook weer feest, met een fles limo. en dan kan ze soms ook niet de slaap vatten.
ik word er zoooooo moe van. ik ben niet alleenstaand maar ik ben wel degene die er steeds uit moet/gaat aangezien mijn partner nergens wakker van wordt.(of zou hij het faken) ik wil aankomende vakantie gaan beginnen met de nanny methode, eerst maar het boek aanschaffen dan.
ze slaapt nu nog in een ledikant maar we zijn van plan om ook een groter bedje voor haar te kopen. misschien dat dat ook helpt zoals ik hier boven las?
weet er iemand nog verder wat tips over dit alles wat ik heb geschreven?
ik wilde er zelf een onderwerp over schrijven maar dit onderwerp komt heel dicht in de buurt.
helpende tips? altijd welkom!

bedankt en iedereen sterkte en succes met de kleintjes!
 
Terug
Bovenaan