2 jaar en nog niet doorslapen

Hallo wanhopige en vermoeide moeders,
hier ook een moeder met dezelfde ervaringen....
we brachten onze dochter van 2 altijd met een fles melk op bed, om haar daar vanaf te krijgen heb ik de melk elke avond iets meer verdunt met water (ook vanwege de tandjes etc) dus zo zou je de fles melk of ranja om kunnen zetten naar water, is in ieders geval beter voor je schuldgevoel als ze later veel gaatjes zouden hebben in de tandjes....
onze dochter werd inderdaad ook altijd wakker midden in de nacht, huilen, overstuur worden en spugen inderdaad, wat ze willen is aandacht.........gewoon bed verschonen geen aandahcht geven en weer in bed leggen.
ze kreeg van ons ook s'nachts vaak een fles, dat probleem heeft zichzelf opgelost omdat ze haar fles water nooit leegdronk en dus geen drinken meer nodig had.
verder zeg ik elke keer duidelijk tegen haar dat het nacht is en dat ze niet moet huilen, maar lekker moet gaan slapen en dat ze zachtjes moet doen omdat haar broer slaapt, dit zei ik altijd op een fluisterende manier, bleef ze daarna huilen, niet op reageren, ze valt vanzelf in slaap, het kost je een paar nachten, maar het gaat zeker lukken, evt. vraag je iemand die wel goede nachtrust heeft gehad en die je kindje goed kent om het een nacht over te nemen.. en je kind voelt heel goed aan hoe jij je voelt, als je nog niet zolang alleen bent voelt je kindje je emoties erg goed aan.
heel veel succes met alles en het komt echt een keertje goed, de moed niet verliezen hierin.

groeten Zwannie
 
Terug
Bovenaan