2 jaar en overdag niet slapen

Mijn zoontje is in oktober 2   geworden en slaapt sinds november niet meer 's middags. Van te voren zei ik altijd, dat een kind tot zijn/haar derde gewoon naar bed kon 's middags, als het niet slapen is, dan maar rusten. Hier werkt dat echter niet, want  uiteindelijk valt  hij wel in slaap.  en dan slaapt hij  's nachts heel slecht als hij tussendemiddag heeft geslapen, houdt ons de  halve nacht wakker, dus het was toch maar beter om te besluiten hem op te houden. Ik ben zelf nu ruim 32 weken zwanger, dus ik vond het heel jammer, in het begin ging dan met hem op ons bed liggen, allebei een boekje lezen, maar na een paar weken werkte dat niet meer. Hij ging gewoon boven spelen...prima natuurlijk.

Hij wordt rond een uur of 16.00/16.30 moe, ik 'negeer' zijn gedrag dan een beetje, om 17.00 uur begint kro's kindertijd, daar mag hij naar kijken met sesamstraat er achteraan, daardoor laadt hij weer even flink op, eet hij lekker zijn eten op en gaat daarna nog even spelen. Ik vind de tv niet zo heel slecht hoor, hij moet er niet de hele dag voor zitten, maar ze leren er ook weer van, hij komt soms met dingen dat ik denk waar heeft hij dat vandaan, van de tv! Ik zou me daar dus niet al te druk over maken! Het is ook even een rustpunt in een drukke dag!
Mijn mannetje slaapt elke avond rond 19.00 uur. Als we 'm er in leggen slaapt hij binnen 2 tellen. Als hij 's middags heeft geslapen is hij de eerste 1 1/2 uur aan 't kletsen als 't niet langer is, en 's nachts rond een uur of 2 a 3 heeft hij genoeg geslapen en blijft op tot een uur of 5 en gewoon om 7.00 uur weer wakker.

Sommige kinderen zijn er gewoon eerder aan toe. Als ze gaan rommelen met slapen ben ik nu dus wel van mening, dan maar helemaal niet meer, want de ene keer wel en de andere keer niet kan ik heel slecht tegen.

Groetjes Kirsten
 
Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties. Inmiddels slaapt ze  wel weer overdag alleen niet in haar eigen bed. Ik heb gemerkt dat als ze zelf het tijdstip kan bepalen 's middags en de plek dat ze dan wel gaat slapen. Dus slaapt ze nu afwisseld op de bank of mijn bed. Het heeft dus misschien meer te maken met het zelf keuzes willen maken dan de behoefte aan slaap.

gr. Anne
 
Terug
Bovenaan