Hoi, ik herken het heel erg. Mijn zoontje is ook 2 (en een maand) en praat ook heel weinig. Wel papa, mama, bal, auto en nog wat dingetjes. Maar verder ook alleen dierengeluiden nadoen en wat gebrabbel. Hij was alleen motorisch ook wat minder snel dan gemiddeld, maar dat gaat nu heel goed. Vorige maand bij het CB kreeg ik wel mee dat hij over 3 maanden terug moet om te kijken of er wat verbetering is. Daar werd ik wel wat zenuwachtig van, juist omdat ik mij er eerst helemaal geen zorgen over maakte. Hij snapt alles heel goed, kan alles goed aanwijzen in de boekjes en zijn gehoor is ook heel goed. Sinds een aantal weken gaat hij nu naar het KDV en zij zeggen ook dat hij waarschijnlijk "druk" geweest is met het ontwikkelen van andere dingen, vooral op motorisch vlak. Dat stelde me toch wat gerust. We oefenen thuis heel veel, het kan maar zo zijn dat hij ineens helemaal los komt. Het duurde bij hem bijvoorbeeld ook even voordat hij kon kruipen, toen hij dat eenmaal kon ging hij als een raket door het huis. Ik heb mij laten vertellen dat jongetjes ook vaak wel wat later zijn met spraakontwikkeling, maar elk kindje ontwikkelt zich natuurlijk ook op zijn/haar eigen tempo. Ik zou proberen gewoon goed te blijven oefenen en alles duidelijk blijven zeggen en herhalen, veel boekjes lezen. Als je je echt zorgen maakt kun je altijd over een paar maanden nog eens bij het CB aankaarten.