<p>Ruim een jaar terug was ik heel even zwanger, maar dit werd een vroege miskraam. Daarna een jaar moeten proberen weer zwanger te worden en eindelijk gelukt... Maar ongeveer een maand geleden kreeg ik de tweede miskraam... kindje was 8,1 weken oud toen het overleden was en kreeg bloedverlies toen ik 9 weken hoorde te zijn. Pas in week 10 is de miskraam na een week lang rozig bloed te hebben verloren, op gang gekomen. In week 7 nog mooi hartactiviteit gezien.. dus we waren ontzettend verdrietig...</p><p>Nu is het dag 36 nadat de miskraam echt op gang is gekomen en zie ik een daling in de temperatuur die ik vanmorgen gemeten had. Waarschijnlijk komt de menstruatie dus op gang morgen of overmorgen.. En pas nu besef ik dat het misschien weer een jaar kan duren voordat we wéér zwanger zijn na die twee miskramen.</p><p>Ik voel me hopeloos, heb nog net niet de hoop opgegeven en moet toegeven me echt verrot te voelen dat we weer in die onzekerheid moeten zitten elke maand. Gaat dit weer een jaar duren? Hoelang moet ik nog wachten voordat het voor mij (ons eigenlijk) ook gegund is? En de onzekerheid of er nog een keer een miskraam komt als ik weer een keer zwanger ben... ik word gek van die vragen/gedachtes...</p><p>Ik kan het met niemand bespreken omdat niemand in mijn omgeving een miskraam heeft gehad. Ik hoop dat ik hier wel kan praten erover met vrouwen (en mannen, die zullen vast ook wel op het forum zitten) die hetzelfde meegemaakt hebben.</p>