2 kinderen: best heftig!!

Soms kan ik me zo voelen. Maar verder eigenlijk niet.
Als ik dan de verhalen hierboven lees denk ik: doe ik iets niet goed, of ben ik soms te laks?
Ik heb vanmiddag lekker 2 uur geen kind in mn handen gehad. Mijn zoontje zet ik gewoon op zn kamer, of hij slaapt of niet. Hij moet zichzelf maar vermaken. Uiteindelijk ligt hij toch te slapen. Maar het gebeurd regelmatig dat hij daar een hele middag lekker zit te spelen. Hij is daarna beneden weer vrolijk en ik kan er ook weer beter tegen.

Inderdaad, gewoon creatief zijn met sommige dingen. Dus huishouden anders doen dan voor de geboorte (elke dag iets, niet in het weekend alles bijv) en het braaf bijhouden.Ik neem ook veel op van tv. Dan kan ik dat tijdens de voedingen kijken. En als ik geen voedingen hoef te doen, speel ik gezellig met thoon. Of ik ga met de hele bubs wandelen. (voordeel, daarvan slaapt thoon wel)
Ik moet eerlijk bekennnen (en mijn man ook), dat het toch makkelijker gaat dan bij de eerst. Ondanks dat we nu meer handelingen te verrichten hebben.....

Ik ben ook heel moe, maar ik ga rond 22:30 naar bed, en ik word om 24:00 wakker gemaakt voor de laatste voeding. In die tussen tijd gebeurd er toch niks. Heb ik toch een ruim uur slaap gehad, of iedergeval rust (kijk dan ook tv)

Iedereen veel succes!

Groetjes Bertine

Ja heel herkenbaar je verhaal. Ook ik ben erg gelukkig met mijn 2 kleine mannetjes (2,5 jaar en 3,5 week) maar soms denk ik echt...waar ben ik aan begonnen.
Zeker toen ik borstvoeding gaf  was ik echt de hele dag bezig met de baby. Koen zat dan de hele middag voor de TV. Hij was altijd een heel makkelijk kind, maar sinds Maik er is merk ik dat hij op allerlei manieren aandacht gaat vragen. De TV houdt hem wel zoet maar daar voel ik me weer zo schuldig over. En de hele dag is het "even wachten mama is bezig met Maik". Geen wonder dat hij zich gaat verzetten.   Sinds een week geef ik geen borstvoeding meer (bleek dat ik te weinig had waardoor Maik erg ontevreden was en heel veel huilde). Heb echt nachten met hem opgezeten. Zou bijna een hekel aan mijn kind krijgen  Nu met de fles wordt het leven een stuk makkelijker. Het is een heel ander kind!!.Gelukkig begint Maik nu een beetje een ritme te krijgen, en slaapt overdag goed  waardoor er wat meer tijd is voor Koen. De zorg voor de 2 kinderen en ook het huishouden komt voor het grootste deel op mij neer. Manlief is gewoon aan het werk. Maar in het weekend doet hij meer met de kinderen waardoor ik weer even kan bijtanken (= vroeg naar bed) hij neemt dan de voeding van 23.00 en de nacht voor zijn rekening waardoor ik een hele nacht kan slapen. Ik knap daar erg van op en kan er dan weer even tegen voor een paar dagen. En qua huishouden probeer ik me niet te druk te maken. Dagelijks stofzuigen (wel nodig met 3 katten en een hond), de toilet  en de was bijhouden vind ik belangrijk en verder zie ik wel waar nog tijd voor is en anders maar niet.

Ja het is echt weer wennen met zo'n kleintje maar het komt vast allemaal weer goed.

Groetjes Sabine

Hoi Rosanne,

Hoewel ik net mama ben geworden van ons eerste kindje, herken ik veel in je verhaal.. vooral het perfectionistische is bij mij ook erg aanwezig... Je wilt alles zo goed doen dat je jezelf bijna voorbij loopt. Ik heb al moeite met 1 kind, laat staan 2 waarvan 1 een handenbindertje is...Je doet t echt prima, petje af hoor!

Sinds Iris (nu 7,5 wk)  flesvoeding krijgt heb ik wat meer tijd voor mezelf tussendoor en kan ik ook weer een beetje meedoen op t forum (haha). Ik ga elke middag even met Iris wandelen, op die manier breek  ik de  dag een beetje en Iris valt lekker in slaap door t gerommel van de wagen. Ook  gaat Iris regelmatig een middagje naar Oma, dan heb ik even tijd voor mezelf.

Blijf alsjeblieft vertrouwen in jezelf houden, je bent al een heel eind op weg door aan te geven dat je het af en toe moeilijk vindt.  Roep de hulp in van je partner als hij savonds uit zijn werk komt, hij kan ook best een van de twee kids overnemen, of iets  in  het huishouden doen. Besteedt een van de kleintjes een middagje uit en ga dan lekker iets voor jezelf doen. En probeer inderdaad  af en toe de boel de boel te laten....  Ik weet dat dát het moeilijkste is, accepteren dat alles niet perfect kan en wat relaxter zijn, ik ben ook zo'n perfectionistische mama...
Helaas zitten er maar 24 uur in een dag...

Succes meid en sterkte! En schrijf hier maar lekker van je af...

JE DOET T PRIMA!

Esther

Hoi Rosanne

Is niet niks he, weer zo'n kleintje erbij! Het is ff zoeken.
Ik heb hier nog niks te klagen, Elise is een hele makkelijke
baby. En haar grote zus is gek op haar. Maar ja Sabine is
ook al ruim 4jr en gaat naar school. Dan zit je ook al sneller
in een bepaalde ritme. Je moet wel, want ja ze moet toch op
tijd op school zijn.Maar ik herken je verhaal wel. Sabine was
als baby ook erg onrustig (nu nog steeds trouwens) en vraagt
veel aandacht. Ik kreeg er pas een ritme in dat ze naar de
basisschool ging. Toen ze echt nog klein was zei ik weleens
tegen me man. Er liggen nog schone kleren,  we eten iedere dag
nog verse groente en er is gezogen. Dus we hebben niks te  klagen.
De rest komt morgen wel weer! Misschien moet je proberen een  
goed genoeg moeder te zijn. Je doet je best en meer kan  je niet  
doen. En inderdaad misschien iets appart met je zoon doen, een
spelletje ofzo. Dat doet ook wonderen. Of een nachtje te logeren
bij opa en oma. Sabine wilde al te logeren dat  Elise net 4 dagen oud
was. Erg gezellig vond mama dat. Maar de kraamzorg zei zolang  
ze zelf willen is er niks aan de hand.  Gewoon ff lekker  alleen de  
aandacht van opa en oma en ze komen weer blij thuis. Nou dat  
was ook zo!

En ik kreeg nog een tip van haar. Als je zelf of de baby erg onrustig  
is. Dan gewoon lekker op bed liggen met haar op je buik. Gewoon
lekker liggen en over haar ruggetje  aaien. De baby wordt er rustig van
en je rust zelf ook uit.  

Veel  sterkte en liefs Cindy  

Jeetje wat veel lieve reacties zeg! Doet me echt goed hoor!!
Nogmaals bedankt meiden voor de opbeurende woorden (heb ik al eerder geschreven maar is echt fijn om te lezen!!).

Ik denk gewoon aan wat jullie allemaal geschreven hebben als ik er weer even doorheen zit!!

Bedankt!!

Liefs,
Rosanne

hey hey

hier ook een moeder van een zoontje van 1 jaar en 8 maanden     en een dochter van 5 weken

ook mijn zoontje zet ik soms wat vaker voor de tv   als dat iki eingelijk wil
ook ik merk dat als ik met feline bezig ben hij dingen gaat doen die niet mogen
dus ook een vorm van aaandacht trekken
en ook ik merk dat ik vaker zeg justin niet doen   justin pas op he
met me huishouden ben ik makkelijker geworden
eerst me warm eten en de woonkamer stoffen   zuigen en dweilen
alles wat dan daarna nog lukt   is mooi meegenomen

maar gelukkig heb ik ook een behulpzame man die ook wel een wasje erin gooit
of ziet dat de vaatwasser een keer nog vol zit

groetjes soraya

Terug
Bovenaan