Hallo
Onze meiden schelen 20 maanden. De oudste is net 4 geworden, de jongste 2,5. De eerste anderhalf jaar met de 2 samen waren erg druk, vooral omdat de jongste vaak ziek was, maar inmiddels gaat het stukken beter. Bovendien hebben we inmiddels een aardig ritme gevonden.
Mijn man werkt nu nog meer dan fulltime (45-60 uur), zelf werk ik 20 uur. Binnenkort krijgt mijn man een andere baan, max. 40 uur per week en regelmatige werktijden. Hiervoor leveren we financieel wat in, maar krijgen er veel tijd als gezin voor terug. En misschien ga ik wat meer werken als de jongste ook naar school gaat.
De oudste gaat sinds februari naar school en 2 middagen naschoolse opvang, de jongste 2 dagen KDV en halve dag opa en oma.
De ochtenden dat ik werk sta ik om 6.15 uur op, tegen 7 uur maak ik de meiden wakker. Mijn man is al ruim voor 6 uur naar zijn werk. Op de KDV dagen ontbijten we samen en breng ik om kwart voor 8 de jongste naar het KDV. Daarna snel terug naar huis, en om 8.15 de oudste naar school brengen, en om 8.30 in de auto naar mijn werk. Ik werk dan van 9 tot 17.00 uur. Mijn man haalt ze rond 5 uur op bij het KDV (de oudste zit daar ook op de naschoolse opvang), zelf ben ik rond half 6 thuis en dan is het eten, in bad en naar bed.
Op de dag dat ze naar opa en oma gaan, breng ik om 7 uur de meiden weg, ze eten bij opa en oma, en oma brengt de oudste naar school en haalt haar weer op.
Op dinsdag en vrijdagochtend ben ik alleen thuis met de jongste, dan is het om half 9 de oudste naar school brengen, boodschappen doen, wat wasjes draaien en andere huishoudelijke klusjes.
Eigenlijk loopt het allemaal heel goed, er moeten alleen niet teveel onverwachte dingen tussen komen.
De meiden kunnen ook heel goed samen, zijn dol op elkaar, en hebben natuurlijk ook zo af en toe hun ergernissen. De oudste wil graag alles beslissen en haar zusje vertellen wat ze moet doen, maar inmiddels staat die aardig haar mannetje (vrouwtje) en pikt niet meer alles.
groetjes Melanie