2 kinderen op een kamer?

Hallo dames,

ik ben bijna 12 w zwanger van onze 3de kindje. We hebben een dochter van 4 en zoontje van 2. Onze kinderen slapen allebij op eigen kamer.Onzedochter is wat moelijker met slapen, word nog veel s'nachts wakker en heeft veel moeiten met inslapen. Als ik bij haar blijf zitten slaap ze binnen 5 min. Het lijkt er o dat ze een verlaatingsangst heeft. Ze wil niet alleen slapen.
Onze zoontje slaapt goed.
Nu onze 3de onder weg is, zit ik nadenken over wat ik beste kan doen, onze 2 kinderen bij elkaar doen ( de kamer is groot genoeg voor) en de baby op de kleine kamertje of zo laten en baby voorlopig bij ons op de kamer. Later zou toch 2 kindjes op een kamer moeten slaen, maar dan zijn ze wat grooter om alles te kunnen uitlegen.

Zijn er dames, waar 2 kinderen op een kamer slapen? Hoe is jullie ervaring? En hebben jullie tips om hoe ik zo iets beste kan aanpassen?
 
Hoi,
ik snap niet helemaal hoe jullie huis in elkaar zit. Er zijn twee kinderslaapkamers? Je wilt de baby op het kleine kamertje doen en de andere kids bij elkaar?
Ik zou persoonlijk de baby bij op de ouderslaapkamer willen houden, de eerste paar maanden. Maar de vraag is natuurlijk wat je doet als dat niet een goeie oplossing blijkt te zijn. Het beste is pedagogisch gezien in ieder geval, dat de andere kinderen de komst van hun nieuwe broertje of zusje niet gaan associeren met het verliezen van hun eigen ruimte/plek in het huis en in het gezin.
Als je jullie dochter en zoon bij elkaar op de kamer doet, zou ik het zeker ruim voor de geboorte van jullie 3e kindje regelen, of zo lang mogelijk erna.
Ik hoop dat het gaat lukken. Succes!
 
Ja we hebben 2 kinderslapkamers en 1 slapkamer voor ons. ik zit dus te twijfellen wat ik het beste kan doen, onze 2 kinderen bij elkaar en baby op de kleine kamer of baby bij ons in de slapkamer.Het is ook wat grootre kamer een bedje pas er makelijk bij.

bedankt voor je reactie
 
Ja we hebben 2 kinderslapkamers en 1 slapkamer voor ons. ik zit dus te twijfellen wat ik het beste kan doen, onze 2 kinderen bij elkaar en baby op de kleine kamer of baby bij ons in de slapkamer.Het is ook wat grootre kamer een bedje pas er makelijk bij.

bedankt voor je reactie
 
Hallo,

Ik ben ook zwanger van een 3de kindje.
Mijn dochter is 6,5 en mijn zoon is 2,5
Wij hebben ook 3 slaapkamers boven , en na verloop van tijd zullen er toch 2 bijelkaar moeten slapen.

Wij proberen onze baby eerst zowiezo een half jaar bij ons op de kamer te laten slapen, dan zijn de kinderen 8 en 4, en dan kunnen ze nog wel bij elkaar op de kamer.

Maar het zal bij ons toch echt moeten, meer ruimte hebben we niet.
En bij ons is het zo, de kids willen graag een stapelbed, dus wat dat aangaat is het geen probleem

groet sjoukje
 
Hallo,

Ik ben ook zwanger van een 3de kindje.
Mijn dochter is 6,5 en mijn zoon is 2,5
Wij hebben ook 3 slaapkamers boven , en na verloop van tijd zullen er toch 2 bijelkaar moeten slapen.

Wij proberen onze baby eerst zowiezo een half jaar bij ons op de kamer te laten slapen, dan zijn de kinderen 8 en 4, en dan kunnen ze nog wel bij elkaar op de kamer.

Maar het zal bij ons toch echt moeten, meer ruimte hebben we niet.
En bij ons is het zo, de kids willen graag een stapelbed, dus wat dat aangaat is het geen probleem

groet sjoukje
 
Ik ben ook zwanger van nummer 3 en ook hier is er geen kamer meer over. De eerste maanden zal de baby bij ons slapen. En als de baby goed doorslaapt en 's avonds zelf in slaap valt, dan willen wij de jongste twee bij elkaar leggen. De slaapkamer van de jongste is enorm groot, dus daar kan makkelijk een bedje bij, zonder veel te hoeven veranderen. Bovendien staat daar de commode ook en ook die kan dan gewoon blijven. staan. In de toekomst kunnen we er nog twee kamers van maken of eventueel verhuizen.
 
Ik ben ook zwanger van nummer 3 en ook hier is er geen kamer meer over. De eerste maanden zal de baby bij ons slapen. En als de baby goed doorslaapt en 's avonds zelf in slaap valt, dan willen wij de jongste twee bij elkaar leggen. De slaapkamer van de jongste is enorm groot, dus daar kan makkelijk een bedje bij, zonder veel te hoeven veranderen. Bovendien staat daar de commode ook en ook die kan dan gewoon blijven. staan. In de toekomst kunnen we er nog twee kamers van maken of eventueel verhuizen.
 
Terug
Bovenaan