2 kindjes straks: baby en dochter van (bijna) 2 jaar. Duozit of draagzak of iets anders?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

In oktober ben ik uitgerekend van deze zwangerschap. In oktober wordt onze dochter 2 jaar. We hebben dan dus 2 kindjes die nog in een wandelwagen horen/moeten. Wat voor "vervoer" zullen we nemen voor onze kroost?

Is een duozit aan te raden, of gewoon de wandelwagen voor de oudste blijven gebruiken en de baby in een draagzak? Als we met z'n vieren op stap gaan is er geen probleem. Emma in de buggy en baby in de kinderwagen, maar wat is het handigste als ik alleen met de beide kids op stap wil? Het is ook niet de bedoeling dat ik de hele dag thuis blijf zitten, lijkt me.

Wie heeft er ervaring en tips?

Groetjes,

Ingrid

10 weken en 6 dagen zwanger, 2e kindje

ik zou gaan voor een duowagen. Echt super.

Mijn oudste twee schelen 16 maanden, en ik heb er veel profijt van gehad. Ga maar eens op zoek naar een tweedehands, of hou de aanbieidngen in de winkels in de gaten. Het is echt heel handig.

Miep

Hoi

Ik zit in hetzelfde schuitje. Mijn zoontje is ruim 1,5 als mn 2e kindje geboren wordt. Ik zit ook nog erg te twijfelen.
Een vriendin van mij had een plankje voor achter de kinderwagen waar de oudste op kan staan als je wat verder moet lopen.
Zelf denk ik dat ik eerst ga proberen met een draagzak, en als dat niet bevalt kan ik altijd nog een duowagen kopen. Ik heb al een goede draagzak, dus dat doe ik eerst wel.
Maar misschien koop ik ook wel meteen een duowagen..... Ik ben er dus nog niet uit.

Succes
Caroline

alles wat jij aan geeft is een goede optie maar om bij een draagzak te beginnen. zwaar hoor als het kindje wat ouder wordt. en een plankje is ook niet makkelijk als je lange enden maakt voor zo`n kleintje.
ik heb zelf een duo wagen en het bevalt me prima om de prijs hoef je het niet te laten want een goede draag zak is bijna 80 euro en een plankje ook en mijn duo  wagen heeft 130 euro gekost maar veel en veel makkelijker.

groetjes moni

hoi,
hier ook hetzelfde "probleem". Wij gaan voor de kinderwagen met meerijplankje voor als ik alleen met de kids wegga. In de weekenden zijn we meestal toch met ons tweeen en dan gebruiken we de wagen en de buggy erbij.
Onze gang is nogal smal en staat nu al aardig vol dus ook ivm ruimtegebrek. Als ik veel geld en ruimte had kocht ik een dubbele wagen met bak en buggy mogelijkheid het liefst naast elkaar.
Anne

Hoi,
Mijn zus heeft een meid van 2,5 en een meid van 3 mnd.
Zij had een kiddyboard voor op de wandelwagen..
Maar wat een gehannes!!!
ze heeft er echt gezeur mee.. die oudste zit namelijk een beetje in de peuterpubertijd.. en dat is niet altijd even fijn hoor als ze dan niet even doet in de stad wat jij net had gedacht..
ik heb een zoontje van bijna 2 jaar en wij hopen binnenkort weer zwanger te raken.
Ik moet even af wachten hoe het loopt maar ik zal mezelf deze frustratie besparen en een dubbele wagen kopen.. zoeen naast elkaar.. nog gezellig ook en super handig!
succes.
annet

Een duowagen naast elkaar voor kindjes van verschillende leeftijden is niet echt handig. Je wagen is een stukje breder,en dat kan problemen geven in winkels.
Wij hadden een duowagen achter elkaar. Tegen dat onze jongste rechtop ging zitten, ging de oudste af en toe een stukje meelopen (onze kiddies schelen 16 maanden), waardoor de kleinste ook af en toe voorin kon.

Ook achter elkaar kan het supergezellig zijn.

Zeker als je kinderen 2 jaar of meer schelen zou ik kiezen voor een duowagen achter elkaar.

Miep

Enne koop je zo'n ding nieuw, je hebt een zo weer verkocht hoor.

Miep

Terug
Bovenaan