2 kindjes straks: baby en dochter van (bijna) 2 jaar. Duozit of draagzak of iets anders?

Hoi,

Ik ben op 22 mei uitgerekend, op de tweede verjaardag van ons zoontje.
Wij hebben een tandemwagen gekocht. Ik zag zo'n plankje niet zitten omdat ik niet weet of ons zoontje daarop wil blijven staan en of hij daar lang op kan staan.

Straks kan ik hem gewoon af en toe laten lopen en als ik wil dat hij gaat zitten kan ik hem gewoon in de wagen zetten.

Een draagzak kan je wel gebruiken (alleen die buikdragers daar mogen ze niet al vanaf de geboorte in, ik geloof pas vanaf 6 weken i.v.m. de heupjes) en dat is ook best zwaar hoor na een tijdje.

Succes met je keuze.

Syl

Hoi!
Mijn kinderen schelen 18 maanden. En wij hebben een duowagen (met zwenkwielen), echt ideaal!
Ze zitten naast elkaar, erg gezellig. Het is trouwens niet te breed voor winkels of bij de kassa van de supermarkt, we kunnen overal naar binnen en hebben nog nergens vastgezeten tussen deuren.....
Het fijne eraan is dat het ook prima rijdt met 1 kind erin en 1 aan de hand. Want de wat oudere kinderen willen natuurlijk ook af en toe lopen.
Het is ook makkelijk in te klappen, let alleen wel op dat het in je auto past, het is wat aan de brede kant.
Succes met kiezen!
Groetjes Anne.
(je kan ook bij winkels vragen wanneer de show modellen in de verkoop gaan, scheelt ook weer)

hoi,

mijn zoontje wordt 13 april 2 jaar en ik ben 23 april uitgerekend van nummertje 2. dus hier ook het zelfde probleem. heb me suf gezocht naar allerlei mogelijkheden. ook op marktplaats.nl en zo gezocht naar een duowagen. maar die liggen niet voor het oprapen. en nieuw vond ik ze te duur. verder vind ik het zonde van mijn eigen wandelwagen die ik voor mijn zoontje gekocht had, die kan ik nu nog prima gebruiken. bij ons komt er dus een sta-plankje achter. en voor de langere stukken hebben we een fietskar gekocht. de baby kan daar met de maxi-cosi in en mijn zoontje gaat achterop de fiets. als de baby groot genoeg is (advies van 18 maanden) kunnen ze samen in de fietskar. zo kom ik ook overal.

het beste is om je twee jarige al ruim van te voren te leren om stukken te lopen en steeds verdere afstanden. mijn zoontje loopt met gemak een goede 20 minuten mee. als je kindje er aan went dat hij/zij regelmatig loopt is het straks niet zo'n overgang als de kinderwagen bezet is door de baby.

je hebt trouwens ook een soort van fietsje dat aan de zijkant van je kinderwagen bevestigd kan worden. dan kan je kindje ook zitten ipv staan op zo'n plankje. informatie kan je krijgen bij de prenatal winkels.

succes met uitdokteren wat voor jullie een goede oplossing is. je hebt gelukkig nog even.

groetjes monique
(34+2 weken)

als ik bevallen ben van de tweede, dan is nienke 18 maanden, en ze snapt waarschijnlijk niet hoe dat moet op zo'n plankje, dus wij gaan voor de tandemwagen 1tje voor en 1 tje achter. Ik heb daarbij nog 1 wagen voor als ik er 1 wil meenemen. ik heb ook een draagzak maar daar mogen ze pas in vanaf drie maanden (baby bjorn). Dus ik denk dat dit de simpelste manier is, Als ik dat zie  bij mijn neefje die is 2,5 als de volgende geboren  die snapt nu echt nog niet dat je op zo'n plankje moet blijven staan en hij vind het ook engig.dus oke

baby bjorn draagzak vanaf 3mnd???????
volgens mij kun je die direcht gebruiken je kunt erzelfs bv meegeven als het moet.
bedoel je niet dat ze tot 3mnd met het  gezichtje naar je toe en vanaf 3mnd het gezichtje de zelfde kant op als jou.

ik heb hem gebruikt vanaf drie maanden, ik vind het niet veilig zo.daarbij is het wel met 1kind in de draagzak en de ander in de buggy die ander zich misschien wel buiten gesloten voelt, zie ander moet al wennen aan een nieuwe baby en dan ook nog dat hij telkens bij je hangt.Dat is mijn overtuiging.Ik wilde per se een tandemwagen want ik wil dat nienke het gevoel heeft net zo belangrijk te zijn als het andere kindje.

Hallo,

Mag eigenlijk geen reclame maken maar op marktplaats staan op het moment aardig wat duo wagens te koop en anders ook nog even kijken op speurders.nl.

Succes allemaal.....

Groetjes, Angel

Terug
Bovenaan