2 maanden relatie

Hallo allemaal,

Ik heb net een korte relatie van 2 maanden, en ben er eergisteren achter gekomen dat ik zwanger ben.
Ik ben 32 hij is 27, we kennen elkaar al heel lang en goed, waren eerst beste vrienden.
Ik heb altijd te horen gekregen dat ik onvruchtbaar ben.
Maar nu is het toch gebeurd.. zijn keuze staat wel vast om het weg te laten halen, maar als ik kies om ervoor te gaan, zou hij er achter staan ook. Nu is het zo dat ik sinds een jaar me eigen apparatuur heb klein maar fijn (45 m2) en 1 slaapkamer. Nu heb je in deze tijd niet zomaar een ander huisje..
En ik weet echt niet wat ik hiermee aanmoet.
Het is nogal een bepalende keuze.
Zijn er misschien mensen die hier ervaringen mee hebben?
Ik heb om de reden dat ik onvruchtbaar ben verklaard nooit de wens gehad om moeder te worden.. en nu denk ik soms er groeit iets in mij..
 
Je hebt kort een relatie en dan bedenken jullie niet om voor jullie eigen veiligheid condooms te gebruiken. Ik vind dat best vreemd. Maar goed, je zit nu in deze situatie en je zal hiermee moeten dealen. Ik ben wel benieuwd waarop jouw onvruchtbaarheid is gebaseerd want dat blijkt dus niet te kloppen.

Je kan contact opnemen met het FIOM voor meer informatie, advies en steun bij deze onbedoelde zwangerschap. Maak je geen zorgen over woonruimte, dat is iets praktisch waar altijd wel een oplossing voor is.
 
Bij mij is endometriose vastgesteld. Ik heb elke maand heel veel buikpijn, en daarnaast regelmatig krampen.
Ze zeiden vanaf dat moment dat ik niet zwanger kon worden, ook doormede dat ik in het verleden een soa heb gehad door geen vrijwillige seks.

Ik ga contact opnemen met fiom, dankjewel hiervoor.
Ik snap je reactie, maar onveilige seks hebben we niet gehad, ik ben gewoon aan de pil ook vanwege mijn endometriose.
 
Bij mij is endometriose vastgesteld. Ik heb elke maand heel veel buikpijn, en daarnaast regelmatig krampen.
Ze zeiden vanaf dat moment dat ik niet zwanger kon worden, ook doormede dat ik in het verleden een soa heb gehad door geen vrijwillige seks.

Ik ga contact opnemen met fiom, dankjewel hiervoor.
Ik snap je reactie, maar onveilige seks hebben we niet gehad, ik ben gewoon aan de pil ook vanwege mijn endometriose.
Met onveilige seks doelde ik op soa's. In een jonge relatie bescherm je toch jezelf? Vooral gezien wat je al hebt meegemaakt.

Daarbij vind ik de stelling dat je onvruchtbaar bent door endometriose en een soa bizar. Genoeg vrouwen die kinderen krijgen met endometriose of na een soa. Het kan wat moeilijker gaan maar onmogelijk is zeker niet, zoals wel blijkt.

Sterkte met alles wat op je pad komt.
 
Na 2 maanden een monogame relatie zou je toch denken dat het risico op soa's wel getackeld is. Dus dat je dan zonder condooms aan de slag gaat, lijkt mij heel normaal.

Ik zou de beslissing beslist niet steken op het hebben van een appartement.

Misschien eerst eens uitzoeken hoe het echt zit met je vruchtbaarheid, zodat je weet hoe groot de kans is om ooit nogmaals zwanger te raken.

Persoonlijk zou ik zeggen, is de relatie goed, en is je vriend bereid vader te worden, waarom zou je dan iets anders overwegen? Puur omdat je er nooit over nagedacht hebt is geen aanleiding om de zwangerschap te beëindigen.
Dus vanwaar de twijfel?
 
Mijn partner wil maar 1 ding en dat is abortus, hij was net helemaal van slag en bang, hij heeft een behoorlijke rot jeugd gehad, we hebben samen de knoop doorgehakt om een relatie te beginnen, we waren beide echt heel gelukkig samen, tot het moment dat hij hoorde dat ik zwanger ben.
Hij is bang dat ik het wil gaan houden, en wil geen vader worden, althans nu voorlopig nog niet. Hij is er mentaal niet aan toe zegt hij.
Ik was in me hoofd al aan het bedenken hoe ik het allemaal zou in gaan richten voor de kleine, na dat ik een goed gesprek heb gehad met vrienden van mij.
Maar mijn partner wil maar 1 ding. Hij zei er moet altijd wel weer iets gebeuren , wat mij onzeker maakt en bang maakt.
 
Het ouderschap haalt veel herinneringen op aan de eigen jeugd. Wat voor iemand met een slechte jeugd heel confronterend kan zijn. Dus je staat echt voor de keuze tussen je partner en de baby.
Heel veel sterkte wat je ook kiest.
 
Terug
Bovenaan