2 miskramen in 4 maanden tijd.

Ik heb dus 2 miskramen gehad in 4 maanden tijd. Mijn vertrouwen in mijn lijf is hierdoor helemaal weg. Hóe kan dit nou?? God-zij-dank heb ik al een dochter van 1.5 maar hoe kan het nou dat ik maar niet nóg één x zwanger kan zijn?? Het zwanger worden was, tot nu toe, zo voor elkaar maar als ik met dezelfde noodgang weer een miskraam krijg dan schiet het niet op.
Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad en uiteindelijk weer een kindje gekregen??

Op 17 december ging ik naar de gynaecoloog voor een nekplooimeting (ik had zelf om een screening gevraagd, ik ben 33). Toen bleek dat het hartje niet meer klopte, waarschijnlijk was het vruchtje zo'n 24 uur daarvoor afgestorven. Dat zorgde voor veel verdriet en verwarring, want die nacht vertrok ons vliegtuig (de kerstvakantie zouden we doorbrengen bij de familie van mijn man in het buitenland). Ik kreeg een brief mee in het Engels en als ik daar bloedingen zou krijgen, moest ik daar naar de gynaecoloog. Behalve licht bloedverlies is er verder niets gebeurd en vond ik daar ook wel wat afleiding. Ik ben inmiddels alweer bijna 2 weken thuis en heb nog steeds geen bloeding gekregen. Ik heb besloten om te natuur zijn gang te laten gaan, maar weet niet hoe lang ik het nog op kan brengen. Ben erg lusteloos, emotioneel en zie momenteel even niets meer zitten. Is het wel normaal dat er na 5 weken nog geen bloeding is opgetreden?

Ben je nog niet naar de huisarts geweest??? Bij mij is de eerste spontaan begonnen, voor de tweede heb ik gekozen voor een curretage.Beide zwangerschappen eindigde, bleek later, met 5 weken en met 7 weken kwam de miskraam. tijdens de ingreep bleek, wat ik al dacht, dat de miskraam al begonnen was.
Mijn advies is om naar je huisarts of gynaecoloog te gaan....
Sterkte meid

Ik heb na de geboorte van mijn dochter ook twee miskramen gehad (binnen een jaar; mijn gynaecoloog vond dat we steeds eerst moesten terugkomen om op de echo te zien of echt alles weg was.)
en ben nu weer zwanger. Nu al 23 weken dus verder dan bij de miskramen (bij 11 weken en 6 weken)maar het wordt nooit meer zo'n zwangerschap als die eerste keer want de angst dat het weer fout gaat blijft. (Bovendien ben ik in deze zwangerschap na 13 weken één van een tweeling verloren)Toch hoor je heel vaak dat vrouwen twee keer een miskraam krijgen en daarna weer een gezond kind op de wereld zetten dus geef de moed niet op.

Vannacht zelf ook een miskraam gehad voor de 2e keer in 4 maanden tijd. Ik voel mij ontzettend leeg en rotter dan de 1e miskraam. Ik verlies ook veel bloed. Van het weekend net weer voor de 2e keer verteld aan onze naasten familie. Het lijkt wel of er een taboe op ligt. Het maakt mij onzettend onzeker en ik begin te twijfelen aan mezelf.
Ik vind het vooral moeilijk om erover te praten. Bij mijn vriendinnen is het allemaal goed gegaan en die hebben een kleine spruit lopen. Hierdoor kan ik het met hun niet echt erover praten. Wat heel fijn is voor hun, maar ik mis het om erover te praten met iemand die mij begrijpt.  
Heeft er iemand ook 2 miskramen gehad en nu een gezonde kleine? Ik hoor graag de positieve verhalen.

Ik heb ook 2 miskramen gehad. 1 in juni met 7 weken en vorige week 1 met 13 weken. (Hartje was gestopt met 10 weken) Ik zou het ook fijn vinden om er met iemand over te praten. Op dit moment heb ik alleen maar angst dat het de volgende keer weer misgaat. Bij iedereen in mijn omgeving verlopen de zwangerschappen wel in 1x goed dat maakt het extra lastig.

Dat is ook precies zoals ik mij voel. Ik ben bang dat als ik de volgende keer weer zwanger ben, het dan wel goed gaat. Elke x als je naar t toilet gaat de twijfel, bij een buikkramp etc. Heel lastig en vervelend.   

Terug
Bovenaan