<p>Hoi dames,</p><p>ik wil hier even mijn verhaal kwijt, misschien zijn er nog meer vrouwen die dit hebben meegemaakt? </p><p>Begin van het jaar na 4 maanden gestopt te zijn met de pil was ik in blijde verwachting van ons 1ste kindje 26 februari had ik een positieve test in handen, ons geluk kon niet op, we hebben bij de eerste echo het hartje zien kloppen en alles zag er perfect uit. Bij de 3de echo met bijna 11 weken bleek het hartje al 2 weken niet meer te kloppen en kregen we te horen dat ik een missed abortion had, veel verdriet en ongeloof want dit hadden we nooit verwacht, het vruchtzakje is er uiteindelijk op de natuurlijke manier uitgekomen, Ondanks dat we het hier heel moeilijk mee hadden wilde we er toch gelijk weer voor gaan, </p><p>na 6 maanden op 03 december hadden we eindelijk weer een positieve test in handen! Hier hadden we zo naar uitgekeken! Ik mocht gelijk komen voor een echo maar daar was natuurlijk zo vroeg alleen nog een vruchtzakje te zien, week erop met 5,5 weken weer een echo ik was zo bang en onzeker en hoopte natuurlijk dat we een vruchtje gingen zien! Helaas was dat niet het geval, bloed gaan prikken..2 dagen wachten weer bloed prikken en mijn hcg was mooi gestegen! Ik kreeg weer hoop en mocht over 3 dagen terug komen voor een echo, helaas de dag na mijn uitslag van de hcg waardes kreeg ik bloedverlies. Het was toch foute boel..en het vruchtzakje was leeg gebleven en werd toch een miskraam . Ben op dit moment een emotioneel wrak, had nooit verwacht dit 2 keer te moeten meemaken ?</p><p>verloskundige zei dat we dubbele pech hebben gehad en we ons geen zorgen moeten maken, Dit zagen ze wel vaker. Ik probeer maar hoe moeilijk ook, positief te blijven en te hopen dat het de volgende keer wel goed mag verlopen. Al zal dat bij een 3de zwangerschap nog moeilijker zijn dan dat het nu was, zijn er nog meer vrouwen die 2 of meer miskramen op rij hebben gehad? En alsnog een gezond kindje hebben gekregen? </p><p> </p>