2 miskramen in een jaar tijd

<p>Hoi dames,</p><p>ik wil hier even mijn verhaal kwijt, misschien zijn er nog meer vrouwen die dit hebben meegemaakt? </p><p>Begin van het jaar na 4 maanden gestopt te zijn met de pil was ik in blijde verwachting van ons 1ste kindje 26 februari had ik een positieve test in handen, ons geluk kon niet op, we hebben bij de eerste echo het hartje zien kloppen en alles zag er perfect uit. Bij de 3de echo met bijna 11 weken bleek het hartje al 2 weken niet meer te kloppen en kregen we te horen dat ik een missed abortion had, veel verdriet en ongeloof want dit hadden we nooit verwacht, het vruchtzakje is er uiteindelijk op de natuurlijke manier uitgekomen, Ondanks dat we het hier heel moeilijk mee hadden wilde we er toch gelijk weer voor gaan, </p><p>na 6 maanden op 03 december hadden we eindelijk weer een positieve test in handen! Hier hadden we zo naar uitgekeken! Ik mocht gelijk komen voor een echo maar daar was natuurlijk zo vroeg alleen nog een vruchtzakje te zien, week erop met 5,5 weken weer een echo ik was zo bang en onzeker en hoopte natuurlijk dat we een vruchtje gingen zien! Helaas was dat niet het geval, bloed gaan prikken..2 dagen wachten weer bloed prikken en mijn hcg was mooi gestegen! Ik kreeg weer hoop en mocht over 3 dagen terug komen voor een echo, helaas de dag na mijn uitslag van de hcg waardes kreeg ik bloedverlies. Het was toch foute boel..en het vruchtzakje was leeg gebleven en werd toch een miskraam . Ben op dit moment een emotioneel wrak, had nooit verwacht dit 2 keer te moeten meemaken ?</p><p>verloskundige zei dat we dubbele pech hebben gehad en we ons geen zorgen moeten maken, Dit zagen ze wel vaker. Ik probeer maar hoe moeilijk ook, positief te blijven en te hopen dat het de volgende keer wel goed mag verlopen. Al zal dat bij een 3de zwangerschap nog moeilijker zijn dan dat het nu was, zijn er nog meer vrouwen die 2 of meer miskramen op rij hebben gehad? En alsnog een gezond kindje hebben gekregen? </p><p> </p>

Mijn moeder kreeg een miskraam. 2 maanden later werd ze zwanger van mij. Kort daarna kreeg ze een tweeling. Vervolgens was het 3 jaar rustig. Toen ze er weer voor wilde gaan kregen ze 4 miskramen. Uit eindelijk zijn ze er mee gestopt, want de moed zakte ze in de schoenen. Na 7,5 jaar werd ze ongepland zwanger van mijn zusje en een jaar later kreeg ik er nog een zusje bij. 

Dag Debje, Ik herken mezelf en de wanhoop in jouw verhaal ... Wij hebben, na IUI, in oktober onze eerste miskraam gehad. Bij de volgende poging waren we opnieuw zwanger ... Maar deze keer was het vruchtzakje leeg op 6w5d. Heel af en toe zag de dokter iets kleins maar ze geeft ons heel weinig hoop. Vandaag ga ik bij een andere dokter voor second opinion en volgende week moet ik terug naar mijn vaste arts voor een nieuwe echo. Maar de kansen zijn zeer zeer zeer klein, dat beseffen we wel. Veel sterkte alvast! Het is vreselijk om mee te maken en ondertussen jouw dagelijks leven ook nog gaande te moeten houden ... 

Een miskraam is altijd verdrietig en brengt veel onzekerheid met zich mee. Ik ben nu, in 3 jaar tijd voor de 4e keer zwanger (nu 20 weken en een dochter van 1,5). Wij hebben blijkbaar steeds een oefen zwangerschap nodig voordat het goed gaat. Dat maakt het lastig te genieten van je zwangerschap, helemaal in de eerste periode. Het enige dat ik je kan zeggen is: je kunt zwanger worden. Probeer je daar aan vast te houden. Ik hoop dat je het niet nog een keer hoeft mee te maken en je snel een gezonde zwangerschap hebt. 

Ik heb dit jaar hetzelfde meegemaakt. Na vier maanden zwanger na de pil. Met de eerste echo was alles goed en toen met de tweede ook rond 11 weken ineens foute boel en dit is met medicijnen uiteindelijk eruit gekomen allemaal. Weer na vier maanden zwanger en dit ging ineens heel vroeg al mis echt een week na de test werd ik ongesteld, maar dan net iets meer bloed. Nu ben ik zwanger maar ineens na twee maanden dus maar 1x ongesteld geweest. Deze eerste weken waren super spannend, toch voelde ik me wel zeker. Inmiddels goede nipt gehad en drie goede echo’s. Ben bijna 14 weken en volgende week de geslachtsecho. Houd dus de moed erin. Twee miskramen zegt nog helemaal niks! En het kan nu ook super snel raak zijn ineens. Ik las mijn verhaal ergens anders en toen dacht ik oh hopelijk ook snel en goed zwanger. En indd het overkomt mij ook. Houd dus moed en probeer te genieten van je nieuwe zwangerschap straks. De kans dat het goed gaat is nog altijd groter!!!

Debje,Ik heb nu intotaal 3x een miskraam gehad.2x een miskraam toen we zwanger probeerde te worden, dat is gelukt want wij hebben nu een dochter van bijna 3jaar.We zijn nu weer met anticonceptie gestopt en heb nu weer een miskraam gehad, nadat ik een maand gestopt was meteen zwanger dit is dus en miskraam geworden. Daarna weer 1x ongesteld geworden en nu ben ik 6 weken zwanger. Echt super spannend nu, heb pas 8januari de eerste echo. Het mocht wel eerder maar was juist bang dat er misschien toch nog niets te zien was en alleen maar teleurgesteld zou worden. Het komt vast wel goed met jullie zwanger worden. Soms gaat het even anders als dat je hoop en dan is dat heel verdrietig. Maar blijf hoop houden! En je bent zwanger geweest dus dat lukt op de natuurlijke manier. Ook wel fijn om te weten toch. 

Debje,Ik heb nu intotaal 3x een miskraam gehad.2x een miskraam toen we zwanger probeerde te worden, dat is gelukt want wij hebben nu een dochter van bijna 3jaar.We zijn nu weer met anticonceptie gestopt en heb nu weer een miskraam gehad, nadat ik een maand gestopt was meteen zwanger dit is dus en miskraam geworden. Daarna weer 1x ongesteld geworden en nu ben ik 6 weken zwanger. Echt super spannend nu, heb pas 8januari de eerste echo. Het mocht wel eerder maar was juist bang dat er misschien toch nog niets te zien was en alleen maar teleurgesteld zou worden. Het komt vast wel goed met jullie zwanger worden. Soms gaat het even anders als dat je hoop en dan is dat heel verdrietig. Maar blijf hoop houden! En je bent zwanger geweest dus dat lukt op de natuurlijke manier. Ook wel fijn om te weten toch. 

Bedankt voor jullie reacties! Doet goed om te lezen dat ik niet de enige ben..en het meerdere vrouwen is overkomen, en het uiteindelijk toch goed is gekomen. Ik ben erg onzeker en bang dat ik dit nog vaker mee moet maken maar ik probeer erin te geloven dat uiteindelijk alles goed komt..helaas hoort een miskraam blijkbaar ook erbij voor sommige je staat er alleen niet bij stil als je besluit ervoor te gaan..en zeker geen 2 keer achter elkaar, het is emotioneel gezien heel zwaar en je moet ergens weer de kracht zien te vinden om door te gaan en dat is verdomd moeilijk. @anoniemke jou verhaal lijkt heel erg op het mijne ik probeer hier dan ook hoop uit te halen! 

Terug
Bovenaan