2 uur na voeding overstuur

<p>Hallo, ik vroeg mij of of iemand dit herkend. 2 uur na voeding begint de baby te huilen in bed en is heel onrustig met dr beentjes. Als ze bij mij ligt is het nog even huilen en daarna valt ze lekker in slaap. Ik zou haast denken dat het krampjes zijn. Maar ik zie en hoor overal dat krampjes al ongeveer een half uur naar de voeding beginnen. dus ik ben mij af aan het vragen wat het zou kunnen zijn. Ze is nu 4 weekjes en heeft dit sinds een paar dagen.  Maandag gaan we naar de Osteopaat maar ik dacht misschien heeft iemand al tips en tools over wat het zou kunnen zijn en wat er tegen helpt.  Groetjes!</p>

Ja ik denk ik gelijk aan honger. Het is toch ook normaal om om de 3 uur een voeding te geven bij die kleintjes? 
Mijn dochter van nu bijna 1 heeft na 2 a 3 uur ook weer honger. 

Nee de hongersignalen laat ze niet zien. Anders zou ze uiteraard gewoon bv krijgen. Heb echt het idee dat het haar buikje/darmpjes zijn. Ze zal wel drinken naar dan denk ik dat we in een circel terecht komen die het alleen maar erger maakt. En ook omdat ze bij mij weer rustig wordt en in slaap valt. Als ze honger zou hebben zou ze dat ook niet doen. 

konden ze maar praten. Zou het soms een stuk makkelijker maken ?

Waarom niet gewoon voeden? Ik liet er altijd minimaal 2.5 uur tussen zitten, maar na 2.5 uur weer een voeding is heel normaal hoor bij zo'n ukkie. Je pest Jezelf en je baby door het langer te rekken. Voeding je om de 4 uur? Want dat hoeft nog laaaaang niet... Er zijn genoeg baby's van 4-5 maanden die nog om de 3 uur drinken.

En ja, ze huilt zichzelf moe en valt dan weer even in slaap tot het wel 'tijd' is voor de voeding. Maar dat betekent niet dat ze geen honger heeft! Gewoon voeden. Zeker met borstvoeding kun je niet overvoeden! Maak het jezelf niet te moeilijk.. 

Terug
Bovenaan