2 uur na voeding overstuur

Waarom niet gewoon voeden? Ik liet er altijd minimaal 2.5 uur tussen zitten, maar na 2.5 uur weer een voeding is heel normaal hoor bij zo'n ukkie. Je pest Jezelf en je baby door het langer te rekken. Voeding je om de 4 uur? Want dat hoeft nog laaaaang niet... Er zijn genoeg baby's van 4-5 maanden die nog om de 3 uur drinken.

Reken je de tijd trouwens wel goed? De tijd van een voeden betekent de tijd dat je start met voeden. Begint ze dus te drinken om 7.00 en is ze 7.30 klaar, heeft ze om 7.00 een voeding gehad en de volgende dus weer om 10.00 (of wat eerder of later) 
Ik werk op een kinderdagverblijf en zie vaak dat ouders verkeerd rekenen. Ze denken dan dat hun kind om 7.30 gedronken heeft, maar je moet de starttijd rekenen!

Jep honger zou ik ook denken.. Mijn zoontje dronk op die leeftijd om de 3 uur ongeveer (soms iets meer, soms iets minder). Kreeg geen borstvoeding en heb begrepen dat het met borstvoeding zelfs vaker kan zijn. Dus ik zou echt niet wachten met voeden dan hoor! Voeden op de klok is sowieso iets voor over een tijdje pas (en ik heb niet echt ervaring met borstvoeding, dus misschien is het daarmee sowieso anders maar dat weet ik niet).
Hongersignalen (klassiek) laten ze lang niet altijd zien. Heel soms deed mijn zoontje dat maar. En 'krampjes'/last van buikje kan ook door honger komen - denk maar aan jezelf als je wat wil eten na werk bijvoorbeeld, dan krijg je ook een knorrende buik en soms wat kramp.

Ja uiteraard geef ik haar dan wel een voeding. Dr grote zus heeft geen krampjes grhad. Daarom vroeg ik mij af of het misschien ook dat kan zijn. Nu op tijd voeden ben ik zeker niet van. Als ze honger heeft krijgt ze voeding. Maar omdat ik twijfelde of dat het ook krampjes konden zijn. Ze komt nu sowieso weer eerder voor een voeding dan vorige week. En aangezien ze bv krijgt kan ik haar sowieso niet overvoeden. Dus dat is het probleem niet. 

Hier vandaag hetzelfde, na 2 lange slaapjes: 19.00 tot 03.30 en volgende voeding om 09.00 uur is mijn zoon (7 weken) de hele dag onrustig, niet in slaap komen, zonder speen erg van slag en na ongeveer 1.5/2 uur krijsen en  ontroostbaar. Fles geven is even goed, nu ligt hij eindelijk bijna 2 uur op mijn borst te slapen. 
Alsof die wat extra voeding wil na die lange nachy of wellicht toch krampjes heeft?

Hey. Ik weet dat dit een oud bericht is maar mijn dochter heeft dit ook. Strak 2 uur na haar voeding hysterisch en gestrekte benen ontroostbaar, persen, scheten laten. Ze wilt absoluut niet eten dan. Ben gisteren bij de huisarts geweest omdat haar ontlasting ineens een compleet andere kleur was ook (van Geel naar donkerbruinroodachtig)
Huisarts denkt reflux en veel lucht in de darmen. Ik hoop het maar! Vreselijk om je kleintje zo in pijn te zien. 

Hoe lang heeft t bij jou aangehouden dit? Jackie is nu 8 weken en het is zo heftig sinds 1 week. Ik slaap amper omdat ze er vooral snachts last van heeft. 
Groetjes 

met 4 weken heb ze echt nog geen biologische klok dat het nog geen tijd is om te eten. Osteopaat zal vast helpen hielp bij ons okk maar je moet niet op de klok kojken qua voeding. Gewoon aanbieden. Ik ben nu inmiddels 3 maanden verder en als ik 1ding heb geleerd is dat het wel

Terug
Bovenaan